Ik ga er een paar proberen te maken!
er lijkt een nieuwe bui te ontstaan boven terneuzen
er lijkt een nieuwe bui te ontstaan boven terneuzeninderdaad, koers lijkt oostelijk te gaan, wellicht mooi uitzicht op een onderstromend Belgie.
bui strekt zich uit tot diep in Noord-Brabant maar het plukje met flisten lijkt oostwaarst te gaan.
| Gewijzigd: 22 april 2012, 19:58 uur, door jcroon
bui strekt zich uit tot diep in Noord-Brabant maar het plukje met flisten lijkt oostwaarst te gaan.
niet echt mooi uitzicht hier gewoon een grijse horizon maar ik denk dat de achterkant mooi zal zijn,bedoel je met plukje met flitsen niet het westen
wolkenhoogtes tot 10 km is toch geen gewone bui hoor ,supercell?
| Gewijzigd: 22 april 2012, 20:04 uur, door Jenss
niet echt mooi uitzicht hier gewoon een grijse horizon maar ik denk dat de achterkant mooi zal zijn,bedoel je met plukje met flitsen niet het westen
wolkenhoogtes tot 10 km is toch geen gewone bui hoor ,supercell?
ik kan er momenteel geen foto's van maken, maar ik kijk er vanaf de achterkant tegenaan en er was een prachtige aambeeld te zien.
nu kruipt er bewolking voor dus ik zie steeds minder
wolkenhoogtes tot 10 km is toch geen gewone bui hoor ,supercell? Het is geen supercell, wel een flinke bui die hoog is, maar een supercell is groter en heeft ook op de sat een iets andere vorm dan deze bui.
Voor de Belgen een leuke bui daar zit er flink wat onweer in zo te zien! | Gewijzigd: 22 april 2012, 20:23 uur, door Ries
wolkenhoogtes tot 10 km is toch geen gewone bui hoor ,supercell? Het is geen supercell, wel een flinke bui die hoog is, maar een supercell is groter en heeft ook op de sat een iets andere vorm dan deze bui.
Voor de Belgen een leuke bui daar zit er flink wat onweer in zo te zien!
zoveel hagel zoals op de foto is toch niet normaal
Ik woon er een heel eind vandaan maar kon nog net het aambeeld zien Helaas krijg ik de foto's van men telefoon hier niet groter
Onweersdagen: 0
Voor de Belgen een leuke bui daar zit er flink wat onweer in zo te zien!
zoveel hagel zoals op de foto is toch niet normaal
een supercell hoeft niet groot te zijn hoor;) er zijn bijv ook supercells met een hoogte van 5 a 6 km hoog
niet dat het een supercell is trouwens hoor:P | Gewijzigd: 22 april 2012, 20:57 uur, door nielslwder
Wel balen als je op de fiets zit
*zucht* ben je een keer een weekendje weg, gaat het hier in de buurt onweren.... Het lijkt soms wel of ik daar ben waar het onweer juist NIET is. Ik was in Apeldoorn, en we hebben genoeg regen en hagel gehad, maar geen onweer helaas...
NEERSLAG:
Modellen zijn vrij consistent. De trogbuien boven het noorden zien we vanmiddag verder afnemen, de frontale neerslag vanavond het zuiden van het land bereiken. Daar vooruit zien we nog enkele buien in zowel Hirlam als Harmonie ontstaan. Mogelijk dat enige inzaaiing hier debet aan is. Vanavond en vannacht af en toe regen regen. Morgen overdag een opleving van de buiigheid. Soms pittige buien met onweer en hagel. Onweerskans volgens INDECS is hoog. 50-97%.