Bui leek eerst flut te zijn maar bleek later onweer te produceren
Toen de bui net buiten zwolle was ging het flink te keer kwa onweer.
Helaas woon ik helemaal onderin zwolle (Zwolle-zuid) dus had niks gezien of gehoort.
Nog erger is dat ik zonder vervoer zit, anders was ik richting berkum gegaan
want dan had ik wel wat gezien en had ik foto's gemaakt.
Maarja volgende keer hopelijk meer geluk voor mij.
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Bui leek eerst flut te zijn maar bleek later onweer te produceren
Klopt en ik heb hem te pakken gehad bij Delfzijl, van het aambeeld tot de hagelgroene lucht
Lading wel vrij snel eruit
Zooo blij, m'n 1e echte onweersbui van 2012
| Gewijzigd: 21 april 2012, 02:06 uur, door hj32
NEERSLAG:
In het neerslagpatroon zien we zowel de troggen als de dagelijkse gang terug. De modellen geven een aardige indicatie maar moeten ook weer niet al te deterministisch genomen worden. Op de neerslag van de occlusie wordt nog geen onweer waargenomen maar bij de buien die vanmiddag boven land ontstaan a.g.v. dagelijkse gang is er wel een reële onweerskans, KOUW komt met een kans van 50-90%. Ook hagel behoort weer tot de mogelijkheden. Vanavond gaan de buien in het zuiden gewoon door a.g.v. de tweede trog en verlaten het zuiden in het begin van komende nacht. De derde trog zorgt ervoor dat in de loop van de nacht ook weer nieuwe buien vanaf de Noordzee het land op kunnen drijven. Ook morgenmiddag weer kans op onweer en hagel, zeker nabij de vierde trog. INDECS komt voor morgen weer met hoge kansen, 40-80% met de hoogste kansen in de zuidoostelijke verwachtingsgebieden.