Hoezo, had je verwacht dat de hel los zou barsten dan?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Er is ook niet gezegd geweest dat iedereen onweer krijgt, net zomin is er gezegd geweest dat het onweer van betekenis is. Nu al gaan roepen dat het tegenvalt ziet niemand graag. Wees al blij dat er een kansje is op een donderklap. Maar de postjes lezend waren er aan hoop genzende verwachtingen van veel meer, verwachtingen die naar mijn bescheiden mening de vooruitzichten op basis van o.a. verwachtte cape en lifted en zo, veel te hooggespannen waren.
Een "Lifted"van -1 tot -2 wordt op deze zite bij de indexcijfers voorizne van een "onweer niet waradschijnlijk"(dus niet onmogelijk).
Een cape van 5-600 staat voor een "lichte convectie".
Kortom , een klap is mogelijk, maar persoonlijk dnek ik dat het bij een klap blijft, de meesten zullen niks merken en diegene die het wel merken zulen maar 1 of 2 klappen opmerken. En dat valt niet tegen, dat is denk ik gewoon wat er in de kaarten stond en staat.
heeft iemand verder nog wat hagelstenen gezien en zo ja hoe groot waren die?
hier nog een animatie met wat kaarten. morgen MLCAPE lokaal tot 500. dat betekent updraft speed van 16 m/s en dat is goed voor hagel van ca. 1cm. De onstabiliteit blijft lang hangen dus de buitjes kunnen vandaag en morgen tot 's avonds laat doorgaan. vrijdag is er ook nog een heel klein beetje onstabiliteit maar onweer zal tniet worden denk ik. wel mooie luchten.
(klikken als hij het niet doet)
hij doet het trouwens helemaal niet... hmm
dan maar het mooiste kaartje erop:
| Gewijzigd: 11 april 2012, 16:39 uur, door Robert96
Er is ook niet gezegd geweest dat iedereen onweer krijgt, net zomin is er gezegd geweest dat het onweer van betekenis is. Nu al gaan roepen dat het tegenvalt ziet niemand graag. Wees al blij dat er een kansje is op een donderklap.
Nou nou, moet er nu direct zo gereageerd worden?
Laat het hem tegenvallen. Hij heeft overigens geen gelijk, alles is meegenomen in april.
Laat het hem tegenvallen. Hij heeft overigens geen gelijk, alles is meegenomen in april.
Of er al dan niet (direct) op gereageerd moet worden beslist de crew.
Onweersdagen: 0
Heb een paar mooie foto's geschoten en een filmpje!
Nice! Wanneer plaats je het filmpje??
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Heb een paar mooie foto's geschoten en een filmpje! een mooi eerste bericht!
ik wacht met spanning op de foto's/filmpjes
Heb een paar mooie foto's geschoten en een filmpje!
ben beniewd!! en welkom trouwens ik zag niet dat dit je eerste bericht was!
hier nog 2 kaartjes van WRF (resolutie 4km)
Beniewd wat er van onderstaand kaartje zal uitkomen. Ik denk niet dat je dit letterlijk moet nemen maar je kunt het wel als indicatie gebruiken waar de zwaarste buien kunnen onstaan of om te kijken of er een MCS of bow echo verwacht wordt.
de schaalverdeling:
-9 - 7 motregen 0,01 tot 0,1 mm/h
7 - 23 lichte regen 0,1 tot 1 mm/h
23 - 39 matige regen 1 tot 10 mm/h
39 - 55 zware regen 10 tot 100 mm/h
>55 extreem zware regen >100mm/h
geen vetpot bij ECMWF. ik vind dat EC wel erg negatief is. als het aan EC had gelegen hadden we vandaag iig geen onweer gekregen.
vandaag:
morgen:
| Gewijzigd: 11 april 2012, 17:17 uur, door Robert96
Ik heb een mini windhoosje gezien, die nam de damp mee vandaar dat ik hem goed kon zien.
Verder heerlijk weer vandaag met veel zon.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Within the deep polar air mass, diurnal heating will likely result in thunderstorms. The best synoptic forcing is expected across Germany at the cyclonically sheared flank of a mid-level jet streak. Weak vertical wind shear is expected and well-organized storms are not forecast. Marginally severe hail is not ruled out given the low wet-bulb zero.
Bron: http://www.estofex.org/
Als je kijkt naar de verwachtingen, vind ik dat het voor vandaag absoluut niet tegenvalt
Op naar morgen..
Nu even kijken of de ''dashcam'' er een paar mooie flitsers op heeft staan(A)
Op radarbeeld van 19:30 is geen onweer meer te zien.
Wow het is nog héél ver weg maar deze verdienen aandacht:
Als SBCAPE van 2000 J/kg voor eind april uit zou komen hoor je mij niet klagen | Gewijzigd: 11 april 2012, 19:45 uur, door Bart Standaert