Natuurlijk word je tegenwoordig doodgesmeten met fora, met media via internet waarop duizenden weerberichten te vinden zijn over welk weer het morgen in lutjebroek zal worden, tot op de uur nauwkeurig. Hoe onderscheid je je eigen hiermee dan? Het blijft lastig maar reclame maken blijft een goede en wat een goddelijke uitkomst is de social media dan ook eigenlijk. Eigenlijk kun je Twitter, Facebook etc etc een grote reclamebom noemen en mocht je als BN'er geen twitter hebben dan ben je anno 2012 al gedoemd om te mislukken. Echter is het ook gevaarlijk want er kijken teveel mensen mee in je prive leven, daarom Twitter ik zelf ook, ik houd van risico's.
Maar meld je op twitter dat het morgen 25 graden gaat worden, of eigenlijk beter gezegd a.s Zondag 1 April 25 graden gaat worden dan word dit meteen door vele andere mensen overgenomen, geretweet en alle andere twitter tweettaal en andere vogelgeluidjes naar hun followers. Ja je rept niet over ''volgers'' maar je rept over ''followers'' ... Twitter blijft natuurlijk een ''international succesfull social hype''. En nee dit is niet om alle Social media de hemel in te prijzen maar het blijft echt verslavend. Kijk je op GeenStijl zie je ineens volkomen weliswaar fout overgenomen berichten voorbij komen met enorme koppen waarin in curieus grote hoofdletters gerept word over DE HORRORWINTER. Help, nu ga ik in mijn derde column op rij alweer over die Hor...... Pfffrt kan het niet eens uitspreken.... Die winter praten! Daaronder een enorm aantal met melige reactie's van mensen met het niveau van ''facking vet'' mevrouw Britt. Ik schop wellicht vele mensen tegen het zere been maar ik kijk er graag naar om eens eventjes flink te kunnen lachen.
Maar een positieve kant van Social Media is dat je diverse weerberichten ''juist'' voorbij ziet komen en je in een oogopslag kunt kijken wat waar en welk weer het ergens op deze aardkloot word. Internet blijft een fenomeen waar diverse meningen zich voort razen maar waar ook op een gezonde manier iemands mening gerespecteerd KAN worden. 15 jaar terug zat je nog thuis voor de buis of aan tafel een spelletje te doen. En voor de fanatiekelingen onder ons een fantastisch spelletje snake op je koelkast model Nokia te spelen. Nu ben je verslaaf, check je onweer-online op je android app en check je twitter voor al je interesses.... Zie je een heel lijstje waar er op dat moment in de verenigde staten een tornado over raast en wanneer er een heerlijk zonnetje in Eindhoven schijnt...
Begin je aan Social Media en kom je net onder je enorme steen vandaan, weet waar je aan begint. Het is erg leuk maar ongeloofelijk tijdrovend.