ik had een paar dagen geleden ook al een heel mooi kaartje gepost met cape van 3000 (zie hieronder). ik realiseer me eignelijk nu pas dat de lifted index daar niet op staat dus ik had beter de kaart van wetterzentrale kunnen gebruiken...
jammer dat zo het er nu voor staat de jet stream op alle 4 de dagen afwezig is.
het kaartje:
maar mocht het uitkomen dan vind ik GFS toch wel een heel goed weermodel want die had het 10 april bij de 00h run al in de gaten (dus ruim 2 weken van te voren).
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Voila volledig mijn mening. Zoals ik een paar posten terug zei. Leuke kaarten maar veel te ver weg. 5 dagen termijn is al meer dan moeilijk genoeg om verwachting te maken.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Maar goed even on-topic ben ik blij dat het nu zo fris is want meestal zorgt een kalm en fris voorjaar voor een hete zomer.
Als het gelijk zo warm/ heet is in het voorjaar heb je 9 van de 10 keer een flutzomer.
Alhoewel ik zeer graag nu onweer wil muhahahaha, het is immers een passie van me, heb ik het toch liever in de
zomer wanneer de kracht van de buien door tropische temperaturen makkelijker kunnen uitgroeien tot SC of MSC's
Geduld is een schone zaak
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Hoi Viktor, van harte welkom op onweer-online namens de gehele crew En ook wij wachten het gedonder alvast af :d
Onweersdagen: 0
Maar goed even on-topic ben ik blij dat het nu zo fris is want meestal zorgt een kalm en fris voorjaar voor een hete zomer.
Als het gelijk zo warm/ heet is in het voorjaar heb je 9 van de 10 keer een flutzomer.
Alhoewel ik zeer graag nu onweer wil muhahahaha, het is immers een passie van me, heb ik het toch liever in de
zomer wanneer de kracht van de buien door tropische temperaturen makkelijker kunnen uitgroeien tot SC of MSC's
Geduld is een schone zaak
allereerst welkom
maar wat nu gebeurt maakt niks uit voor wat in de zomer gebeurt;)
en voor een sc heb je niet per see tropische temperaturen nodig daar komt veel meer bij kijken;)