Het uitblijven van Noord-Atlantische blokkades zal waarschijnlijk resulteren in warmere temperaturen. Een omkering dus in de waargenomen weerpatronen vergeleken met de zomers van 2008-2011. WSI verwacht temperaturen voor de komende periode (april-juni), die hoger gaan liggen dan het gemiddelde in heel Europa met uitzondering van het zuidoosten. "Voor het begin van april verwachten we temperaturen die hoger gaan uitkomen dan het normale gemiddelde, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk, het Iberisch schiereiland en delen van Zuid-Europa.", aldus hoofd-meteoroloog van WSI dr. Todd Crawford. "Als we dan kijken naar het late voorjaar en het begin van de zomer, verwachten we duidelijk een ander patroon dan wat we hebben waargenomen de laatste 4 jaar. Toen waren Noord-Atlantische blokkades de norm. Bijzonder is dat dit jaar het verwachte gebrek aan blokkades er voor gaat zorgen dat de kansen op een warme zomer vergroten voor West- en Noord-Europa, in plaats van de zuidelijke en oostelijke delen. Ook de neerslagpatronen zullen dan anders zijn. Voor het Verenigd Koninkrijk en de Scandinavische regio's wordt een droge zomer verwacht waardoor het natter weer zich gaat situeren in de zuidelijke delen van Europa. Tot slot van deze verwachting zien we ook, in vergelijking met de vorige 4 zomers, dat de regio Duitsland/Denemarken minder winderig zal zijn in tegenstelling tot de regio rond Spanje.
Samenvatting:
WSI verwachting voor april:
-Scandinavië: warmer dan normaal
-Verenigd Kon.: koeler dan normaal
-Noord-Europa: warmer dan normaal
-Zuid-Europa: koeler dan normaal
WSI verwachting voor mei:
-Verenigd Kon.: warmer dan normaal
-Zuid-Europa: warmer dan normaal
WSI verwachting voor juni:
-Verenigd Kon.: warmer dan normaal
-Zuid-Europa: warmer dan normaal, met uitzondering van het zuidoosten
Bron: Weather Services International
© onweer-online | Gewijzigd: 25 maart 2012, 19:44 uur, door Bart Standaert
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Dat is je volste recht . Maar je kunt niet ontkennen dat dit een prachtpluim is voor mooi weer liefhebbers.
| Gewijzigd: 23 maart 2012, 09:38 uur, door Bart Standaert
zoooo lente heerlijk | Gewijzigd: 23 maart 2012, 08:11 uur, door Sanwa
Citaat van adri, vrijdag 23 maart 2012, 1:38 uur Geloof helemaal niet meer in weersvoorspellingen
In voorspelling geloof ik ook niet! Maar soms doen meteorologen er ook echt moeite voor om gefundeerd uitspraken te doen over de verwachtingen, daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan!
Als voor alleen Arcen bedoeld is dat correct, maar dit jaar is al eerder de 20+ gehaald in Nederland. Namelijk in Maastricht op vrijdag 16 maart met 20,7 graden.