Daarom meld ik het hier maar.
Ik las laatst iets in ADn en naderhand op NU.nl over een spookzomer die ze verwachten door bepaalde komende gebeurtenissen.
een of andere zonnencyclus en de afnemende el nina.
Wat denken jullie hiervan?.
Bron: AD
Maar goed. Ik neem het met een korrel zout. (Als ik 't goed zeg..) Van de voorspelde horrorwinter is ook weinig van terecht gekomen. Ik zie wel wat de toekomst mij brengt/ons brengt. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 20:14 uur, door Bart Standaert
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Dit soort berichten zijn puur sensatiebewust. Er zal heus wel hier en daar een bepaalde waarde zijn dat er wat kans is op wat zwaarder weer, maar een heuse spookzomer komt er niet.
Het is elk jaar raak, elke winter zullen er meters sneeuw vallen en maanden strenge vorst....Nee, geef mij maar gewoon de 10 daagse, dat is al vaak een te lange voorspelling die nog vaak veranderd.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Hoewel het koffiedik kijken blijft, waagt Meteo-info zich aan een voorspelling voor het aankomende zomerweer. Volgens het weerplatform krijgen we een 'spookzomer' die erg nat en warm is. Bovendien is er kans op tornado's. Weerplaza doet de voorspellingen af als 'onzin'.
Meteo-info baseert zich op gegevens van de hoge zonnecycli, afwijkende temperaturen in de oceanen en het feit dat de La Niña' in sterkte afneemt. Dat betekent dat het zeewater langs de evenaar minder koud is. De site gaat ervan uit dat de lente normaal tot iets warmer dan normaal zal verlopen. De maanden maart en april zullen niet veel afwijken van wat we gewend zijn.
Pas vanaf juli zal het weerbeeld sterk veranderen, zo claimt de site. De drie maanden die dan volgen zullen extreem nat en warm verlopen, met buien die tropisch aandoen. Dat komt omdat de hoge lucht boven onze omgeving koud zal zijn en in botsing komt met onze warme grondwind. Naast de zware buien is er kans op hevige onweersbuien met hagel. Er is kans op zware windstoten en er kan zelfs sprake zijn van een tornado.
Archieffoto.
'Onzin'
Michiel Severin van Weerplaza.nl noemt de verwachting van een spookzomer onzin. Uit alle wetenschappelijke onderzoeken die tot nu toe gepubliceerd zijn, is door klimaatexperts geconcludeerd dat er geen verband bestaat tussen zonnevlekken, La Niña en het weer in de omgeving van Nederland, zo reageert de meteoroloog.
De genoemde fenomenen hebben soms wel een voorspellende waarde voor enkele andere delen van de wereld, maar dus niet voor Noordwest-Europa. Er valt daardoor niets zinnigs te zeggen over het weer in Nederland de komende zomer, aldus Severin.
Hij stelt: 'Net als de berichten over de horrorwinter en dat het 30 graden wordt in april, moeten we ook dit verhaal meteen maar weer vergeten.'
Bron: AD
Edit Sanwa: Dit artikel is van 29-2-12 | Gewijzigd: 28 februari 2017, 10:15 uur, door Joyce.s
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
valt mee dat de televaag niet met dit stukje is begonnen naja ze zulle wel het verhaal nog dramatischer maken om zo nog meer aandacht te krijgen. pure media aandacht-trekkerij | Gewijzigd: 22 maart 2012, 19:06 uur, door Alain.d
valt mee dat de televaag niet met dit stukje is begonnen naja ze zulle wel het verhaal nog dramatischer maken om zo nog meer aandacht te krijgen. pure media aandacht-trekkerij
Je vergeet de killer-lente
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
valt mee dat de televaag niet met dit stukje is begonnen naja ze zulle wel het verhaal nog dramatischer maken om zo nog meer aandacht te krijgen. pure media aandacht-trekkerij
Ben ik het helemaal mee eens....
De buien zullen zwaar zijn. Dat is heeel normaal in de zomer. En ja dat kan inderdaad steeds heftiger zijn/worden. Uiteraard is een tornado niet uit te sluiten want het weer wordt steeds extremer.
Maar een spookzomer. De lente is amper begonnen
Ik denk zomaar dat de reden hiertoe is: Een vuile glaze bol
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
We shall see, voorlopig in ieder geval genieten van het mooie weer