Deze foto is niet meer beschikbaar
De kaart hierboven laat de neerslaghoeveelheid. Het gebied met de rode kleur is net ten noorden van Lafayette, La. waar de meeste neerslag is gevallen. Op één locatie (in het midden van het gebied) nabij Carencro, La. viel meer dan 30 cm in 7 uur tijd.
De autoriteiten hebben maandag in het zuiden van Louisana de noodtoestand uitgeroepen in de vier deelstaten Lafayette, Acadia, St. Landry en St. Martin in het zuiden van Louisiana nadat hevige onweersbuien van de nacht ervoor tientallen huizen onder water zetten. Er zijn geen meldingen van doden en/of gewonden. De politie in Lafayette is tijdens de hevige buien van deur tot deur gegaan in de woongemeenschap Carencro om de bewoners te evacueren. In sommige straten stond zeker meer dan 2 meter water. "In mijn 28 jaar diensttijd heb ik nog nooit de interstate afgesloten gezien,"zegt Captain Jimmy Darbonne van the St.Landry Parrish Sheriff's Dept.
In Carencro, Joy Warren vertelt, dat een buurman hem rond 9 a.m. waarschuwde voor het stijgende water in de straat. Slechts een kwartier later stond het water al tot onder het keukenraam. Tegen de middag was het water tot bijna 1 meter gestegen. "Al mijn meubels drijven rond. Zelfs de koelkast ligt op zijn rug. Ik ben niet verzekerd... bijna alles is verloren...." Toen het water begon te stijgen heeft ze haar auto nog in veiligheid kunnen brengen.
Dennis Miller is van deur tot deur gegaan door water, dat tot zijn middel kwam, om buren naar zijn huis te helpen. Zijn huis was nog de enige, die droog was. Hij heeft geholpen met het verslepen van eigendommen en huisdieren. Sommige auto's in de straat stonden helemaal onder het water. Zestien middelbare schoolkinderen moesten uit een bus gered worden, die vast was komen te zitten in het water. Ook werd er veel stormschade gemeld. Op een huis in Jennigs is een boom gevallen. Er zijn geen gewonden gevallen.
© onweer-online[/b]
Bron: AP