Ehm ok..Ja dat kan..Dit is het enigste forum waar ik op actief ben
Dit zijn in ieder geval zaterdag en zondag bij WeerDirect
Iedereen wist vanaf het begin al, dat als er uberhaupt iets zou komen dat, dat leuk en mooi mee genomen was
Dus ik denk zeker niet dat we nou teleurgesteld moeten zijn..Integendeel
En naar mijn mening is het ook nog niet ''heeelemaal in elkaar gezakt etc''
Het is een stuk minder...Maar laten we gewoon afwachten wat morgen de dag gaat brengen
Guidance:
In de middag al de eerste neerslag (licht) uit de middelbare bewolking. Geleidelijk aan neemt de kans op een bui toe. In het zuidoosten toenemende kans op buien. Onweer is daarbij niet uitgesloten. CAPE gaat naar waarden van net boven de 500 J/kg, hetgeen voor half maart aan de forse kant is. Bij de golf zondagnacht/ochtend voornamelijk (buiige) regen. Zondag overdag buien met landinwaarts kans op onweer, ook hagel is realistisch. T500 rond -34 C. CAPE in het ZO dan ook weer rond 500 J/kg.
Goedemorgen Cowboy! Ja de Fransen staan leuk op! Nu maar eens kijken wat er van over blijft voor hier. Het knmi heeft voorzichtig een bliksem ingetekend voor het Zuiden van het land. Misschien ga jij nog net geluk hebben. Of ga je er op uit?
Morge, dat is inderdaad even afwachten wie weet!
Nou om er nou zo vroeg al op uit te gaan..Geeft een beetje het gevoel van;
Reed; From now on, we chase everything!
Joel; We are chasing blue skies here...
Maar doet wel kriebelen zoo
En ik zit inderdaad net in die hoek, dus ik wacht gewoon even af, en mocht er nog iets voorbij komen/ontstaan, dan misschien wel, stukje Limburg in ofzo.. | Gewijzigd: 17 maart 2012, 08:28 uur, door TornadoCowboy
Nou om er nou zo vroeg al op uit te gaan..Geeft een beetje het gevoel van;
Reed; From now on, we chase everything!
Joel; We are chasing blue skies here...
Maar doet wel kriebelen zoo
En ik zit inderdaad net in die hoek, dus ik wacht gewoon even af, en mocht er nog iets voorbij komen/ontstaan, dan misschien wel, stukje Limburg in ofzo..
Haha ja die blue skies, lol! Ach ja ik ga er soms al op uit naar een mooi spotplekkie om een inactieve CB te spotten. Het hoeft ook niet gelijk een Chase door de Benelux te zijn voor een Spaanse pluim.
| Gewijzigd: 17 maart 2012, 08:48 uur, door Tyshane
dat buitje is inmiddels al weer opgelost Jens.. met dit soort weer, is het hoogstonwaarschijnlijk dat dit buitje tot in Mechelen geraakt, laat staan tot in België.
Op de radar van Belgocontrol is er trouwens nog steeds niks te zien.
En hetgeen daar in Frankrijk gebeurt is allemaal nogal ongeorganiseerd. Jammer maar helaas...
(klikken)
vandaag GFS 0.5* run 06h ML CAPE
(klikken)
morgen GFS 0.5* run 06h ML CAPE
(klikken)
cin is vrijwel gehele dag minder dan 2,5 J/kg dus ik denk dat morgen de buien wel los zullen komen.
(niet klikken; is maar 1 plaatje)
ML CIN
| Gewijzigd: 17 maart 2012, 13:56 uur, door Robert96
jammer genoeg kunnen de plaatjes niet goed opgeslagen worden (probeer het zelf maar)
het geeft voor zaterdag geen enkel signaal voor de benelux. alleen een klein beetje in duitsland. zondag cape tot max 500 J/kg
http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/default_wpm.asp
jammer genoeg kunnen de plaatjes niet goed opgeslagen worden (probeer het zelf maar)
het geeft voor zaterdag geen enkel signaal voor de benelux. alleen een klein beetje in duitsland. zondag cape tot max 500 J/kg
http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/default_wpm.asp
Bedoel je zo?
de onstabiliteit zit 100 km te ver naar het oosten.
ach, morgen is er weer een kans
zondag
wrf-nmm 0.05* gaat voor het zuiden en oosten. in het zuidoosten lokaal cape van 500 j/kg
bijna geen cap. zoals op dit plaatje ziet het de hele dag eruit.
gfs 0.5* ziet het ook nog wel zitten.
(klikken)
(klikken)
| Gewijzigd: 17 maart 2012, 17:29 uur, door Robert96
hoe krijg je dat voor elkaar? als ik ze opsla krijg ik een blanco plaatje.
Heb je een Nederlandse windows?
Druk op de start knop, dan heb je onderaan; 'Programma's en bestanden zoeken' (?)
Typ daar in 'knipprogramma'
Dan krijg je een programma, waarmee je kunt slepen, en een afbeelding kunt maken van je scherm, gewoon slepen, loslaten en dan opslaan..
Ik heb windows 7
Mocht dit niet voor je werken, of heb je een andere versie, laat maar even weten
:)
Druk op de start knop, dan heb je onderaan; 'Programma's en bestanden zoeken' (?)
Typ daar in 'knipprogramma'
Dan krijg je een programma, waarmee je kunt slepen, en een afbeelding kunt maken van je scherm, gewoon slepen, loslaten en dan opslaan..
Ik heb windows 7
Mocht dit niet voor je werken, of heb je een andere versie, laat maar even weten
:)
Nooit geweten dat er zo'n programmaatje op de computer zat!! handig. elke keer zo'n screenshot maken is ook zo omslachtig.
weet jij trouwens een image converter die .png kan omzetten in .gif? als ik namelijk een animatie van plaatjes van weer.nl wil maken, heb ik .gif plaatjes nodig. de image converters die ik tot nu toe geprobeerd heb, zetten een watermerk op de plaatjes, doen het niet, hebben een proefperiode of kunnen maar één plaatje tegelijk verwerken.