Niemand weet, hoe dit kleine meisje alleen in een veld in Indiana terecht is gekomen. Nog wist iemand wie dit meisje met blauwe ogen en blond haar was. Men wist alleen, dat ze hulp nodig had en wel direct. Het meisje werd gevonden nabij Salem. Het 20 maanden oude meisje moest worden geïntubeerd. In eerste instantie werd ze overgebracht naar St. Vincent Salem Hospital om vervolgens via een helikopter naar het Kosair Children's Hospital in Louisville, Kentucky, gevlogen te worden. De toestand van de dreumes is kritiek. Vrij snel kon haar familie worden getraceerd en kon de familie met het meisje worden herenigd.
Hetzelfde lot overkwam een 9 jarige jongen uit Henryville, ongeveer 32 km ten oosten van Salem. De jongens werd sinds de tornado's vermist. Wegens de stroomuitval zette de politie infrarood sensors en speurhonden in om de jongen op te sporen. De jongen is nog niet gevonden.
© onweer-online
Bron: CNN | Gewijzigd: 25 maart 2012, 21:03 uur, door Marga
als je toch die foto's ziet en de verhalen leest. mensne wat ben ik dan toch blij dat we hier wonen en niet daar.
wat een paniek en wat een ravage
19/6
20/6
Reddingswerkers zijn zaterdag de enorme hoeveelheid puin aan het doorzoeken naar overlevenden of dodelijke slachtoffers nadat de dodelijke storm door het zuiden en het midwesten trok. Er zijn op zijn minst 28 mensen om het leven gekomen in de tornado uitbraak van gisteren: 15 in Indiana, 12 in Kentucky en 1 in Ohio. Tientallen mensen zijn nog vermist. Volgens meteoroloog van NWS was het een gigantische tornado-uitbraak. "Het is een gekkenhuis. Het is te gek voor woorden in de getroffen gebieden".
In het hard getroffen stadje Henryville, Indiana wordt nog steeds gezocht naar slachtoffers. De tornado, die door de stad trok, maakte huizen met de grond gelijk, verwoestte bedrijven en parkeerde schoolbussen in gebouwen."Wat er hier aan de hand is, is een volledige verwoesting. We zullen ermee omgaan, zo goed als we kunnen," zegt Sgt. Jerry Goodwin van de Indiana State Police Department. In de St. Francis Xavier kerk, die dienst deed als opvang voor de families in Henryville, wachten tientallen mensen gespannen op bericht van familie en/of vrienden. Het is nog steeds niet duidelijk hoeveel mensen er precies vermist worden in Henryville, Paynesville en Marysville wegens de enorme omvang van de verwoesting. Marysville is compleet van de aardbodem verdwenen.
In Chelsea, ten oosten van Henryville, Steve Kloepfer keek naar de televisie toen de stormen door de staat raasden.
"Ik zag op de radar, dat het toch wel erg dichtbij kwam. Ik liep naar buiten en zag het aankomen door de bossen. Daarna ben ik in mijn auto gestapt om het even lekker te laten doortochten". Toen hij terug kwam, stond zijn leven - zoals hij die gekend had - zowel letterlijk als figuurlijk helemaal op zijn kop. Zijn oom en tante en hun 4 jarig kleinkind werden vermist nadat hun huis volledig verwoest was door een tornado. Hun levenloze lichamen werden laten in een veld gevonden, bedekt onder puin. Zijn eigen huis is ook totaal verdwenen.
De gouverneur van Indiana, Mitch Daniels, zegt, dat de reddingscrews nog voor het invallen van de nacht proberen zoveel mogelijk mensen in nood te helpen. Ongeveer 250 troepen van de Nationale Garde zijn opgeroepen om hulp en veiligheid te bieden in Henrysville, Marysville en elders.
In Kentucky is hetzelfde het geval. De gouverneur, Steve Beshear, heeft in de hele staat de noodtoestand afgekondigd.Hier zijn 50 troepen van de Nationale Garde ingeroepen om te zoeken naar vermiste personen in Morgan County, nadat de autoriteiten het contact verloren met de stad West Liberty. Shawn Harley, van NWs, meldt, dt er mensen vast zitten in hun door de tornado's beschadigde huizen. De stad West Liberty is zwaar getroffen. Minstens 12 mensen zijn om het leven gekomen in Kentucky. Volgens de autoriteiten kan dit aantal oplopen als het dag wordt.
In Ohio kwam minstens één persoon om het leven in Bethel, ten zuidoosten van Cincinnati. De 50 jaar oude man werd dood gevonden in zijn mobile home.
In Tennessee werden tornado's gemeld in negen verschillende counties. Er zijn minstens 29 mensen gewond geraakt. In de vroege ochtenduren van zaterdag (lokale tijd) trok het storm door het noorden van Georgia. In het noorden van Paulding County werden twee lagere scholen beschadigd, evenals een klein lokaal vliegveld. Een onbepaald aantal huizen zijn zwaar beschadigd.
© onweer-online
Bron: CNN | Gewijzigd: 25 maart 2012, 21:05 uur, door Marga
als je toch die foto's ziet en de verhalen leest. mensne wat ben ik dan toch blij dat we hier wonen en niet daar.
wat een paniek en wat een ravage
Ik ben het helemaal met je eens. Natuur is mooi, natuurgeweld is ook mooi, maar dan gewoon in een open vlakte, waar niemand ook maar enige schade ervan ondervindt. Dit is gewoonweg vreselijk.
Totaal: 124
EF0 47
EF1 46
EF2 28
EF3 2
EF4 1
EF5 0
Het NWS zal nog verder onderzoek doen voor de precieze classificatie. Indien er meer informatie is, zal dit in dit topic verschijnen.
Bron: Wikipedia
Het trieste dodental is inmiddels opgelopen tot 31. In zowel Kentucky als Indiana zijn 14 mensen om het leven gekomen. In Ohia zijn 3 doden te betreuren. Nu het daglicht gaat worden, wordt de enorme omvang van de schade duidelijk en kunnen reddingswerkers verder gaan zoeken naar hopelijk nog levende slachtoffers en helaas ook dodelijke slachtoffers.
© onweer-online
Edit
32 doden inmiddels Dode gemeld in Alabama zegt, USA today | Gewijzigd: 25 maart 2012, 21:05 uur, door Marga
Tweet van Reed Timmer:
Three isolated supercells ahead of the squall line have very strong rotation.. S Brookes, E-C Thomas Countiess, Georgia; Liberty, Calhoun, Jackson Counties in Panhandle of Florida have tornado warnings @shardell @stormpics
sweetlight227: Pic of EF4 tornado that just hit Harrisburg, IL. http://t.co/o6g67ZkS
Mar 03, 2012, 13:31 UTC
Dat plaatje heb ik veel eerder gezien, kwam volgens mij uit 2009 ofzo, toen was er ook sprake van een tornado.
Dus deze foto is niet recent
Marga: Ik heb hem verwijderd. Dank je wel | Gewijzigd: 3 maart 2012, 17:07 uur, door Marga
Dus deze foto is niet recent
Marga: Ik heb hem verwijderd. Dank je wel
Graag gedaan
Marga:
Het is een radarbeeld. Hoe roder de kleur, hoe meer neerslag.
De rode parallellogrammen, die je ziet staan, geven het gebied aan, waar er een tornado dreiging is. Dus waar de kans enorm groot is op het ontstaan van een tornado.
Er is ook een speciale term voor, maar dat laat ik graag aan de tornado kenners over | Gewijzigd: 3 maart 2012, 19:04 uur, door Marga
19/6
20/6
daar wordt je stil van Citaat van lol ^Ook meldingen van schade? of valt dat mee? (vandaag Bekijk een aantal filmpjes en foto's en dan kun je wel nagaan dat er heel veel schade is. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 21:08 uur, door Marga
Hier staan de officiele meldingen
http://www.spc.noaa.gov/climo/reports/today.html
Het geluid van razende kettingzagen - een geluid, dat momenteel overal in Alabama te horen is - kon ook worden gehoord in Verbena. Er zijn hier geen meldingen van gewonden (tot nu toe). De tornado passeerde de zuidoost hoek van de stad. Als de tornado bevestigd wordt, is het de tweede keer in minder dan zes weken, dat Chilton County getroffen wordt door een nachtelijke tornado. Maplesville en de gemeenschap Enterprise werden op 23 januari al getroffen door twee verschillende tornado's.
Huis van de famili Velasquez
Het huis van de familie Velasquez aan het kruispunt tussen U.S. 31 en County Road 524 is verwoest. Het echtpaar en hun 17 jaar oude zoon zochten dekking in de ingebouwde kast in de grote slaapkamer. Ze keken nog naar de tv om te volgen hoe de storm zich ontwikkelde. Voordat ze goed beseften wat er aan de hand was, trof de tornado hun. De zoon en de moeder zaten al reeds in de kast. De vader dook op de grond. "Het leek wel een zware goederentrein, die over ons trok. Het dak werd van het huis afgetrokken. Ik dacht echt dat we dood gingen. Alles beukte en trilde, " vertelt Donna Velasquez. Zo snel als de tornado eraan kwam, zo snel was het ook weer verdwenen. Daarna kwam de zware regenval. De familie kon hiervoor vluchten in een auto van iemand, die hun te hulp schoot.
Trailer van Kelly Sullivan
Eén straat verder, op County Road 526, is de stacaravan van Kelly Sullivan aan flarden getrokken door de tornado. Kelly was aan het werk, terwijl haar twee zoons, leeftijd 10 en 11, beschutting konden zoeken in de kelder van het huis van hun oma. De familie Sullivan en vrienden hebben de hele zaterdag morgen gezocht naar spulletjes van sentimentele waarde, inclusief het speelgoed van de kinderen. Eén van de jongens vroeg naar zijn Transformers. Deze zijn gelukkig gevonden. "Als je alles kwijt bent geraakt, zijn het juist die kleine dingen, die je erdoorheen helpen," zegt Kelly. Hun blinde Chihuahua werd ook ongedeerd gevonden, maar lag wel onder een hoop puin. De vijf kippen hebben het ook overleefd, ondanks dat hun ren de lucht in vloog. Het huis van haar moeder heeft ook aanzienlijke schade opgelopen. De stacaravan van haar zuster, even verderop in de straat, kreeg twee bomen op het dak. Of beter gezegd, door het dak. "“Ik weet niet of ik ook van mijn leven nog in een trailer wil wonen....Ik ga het liefste nu ondergronds wonen!", vervolgt de hevig geëmotioneerde Kelly.
In de stad zijn minstens 14 huizen beschadigd door de storm, waarvan er vijf volledig verwoest zijn. De meeste schade is ontstaan langs de U.S. 31 en County Roads 524 en 526. Echter ook verder naar het westen op County Road 505 en 508 en verder naar het oosten op County Road 528 is er schade door de tornado. Het destructie pad is ongeveer 8,85 km lang en ongeveer 274 - 366 meter breed. Vijf families kunnen niet naar hun huis terugkeren. Ze verblijven bij familie en/of vrienden. Het leger des Heils was zaterdag morgen al ter plaatsen. De teams van het Rode Kruis worden ook binnenkort verwacht.
© onweer-online
Bron: Clanton Advisor | Gewijzigd: 25 maart 2012, 21:10 uur, door Marga
en dan loopt iedereen maar te klagen dat wij zo weinig extremen hebben, nou: ik vind het wel GOED zo, en het hoeft van mij niet heftiger. Wil je dan dit soort scenario's? Daar zit toch niemand op te wachten lijkt me
doe voor mij maar een tuba of waterhoos, dat is ook mooi, en bovendien minder gevaarlijk!!!