Het openen van ramen tijdens een tornado heeft geen enkel nut. Alhoewel tornado's veroorzaakt worden door hoge druk, is het openen van ramen in dit geval te vergelijken als een druppel op een gloeiende plaat. Wegens de immense kracht van een tornado is het beter om ondergronds of in een kamer zonder ramen de veiligheid op te zoeken. Het openen van ramen creëert juist een doorgang waardoor veel meer puin door het huis kan vliegen.
Geinig artikel. Maar veroorzaakt door hoge druk? Het tegenover gestelde is waar . Foutje, bedankt.
Marga:
Foutje in de vertaling.. Moet intense druk zijn. Dit kan inderdaad ook lage druk zijn.
Ik heb het inmiddels veranderd. | Gewijzigd: 23 februari 2012, 19:20 uur, door Marga
dat is een compleet misverstand, meeste tornado's hier zijn EF0 maar er zijn zeker sterkere geweest en zelfs slachtoffers gevallen. Zoek maar op | Gewijzigd: 23 februari 2012, 17:19 uur, door Robin B
Ja, dat is toch net wat hij bedoelde?... een mythe om te worden gebust...
Lezen.. | Gewijzigd: 23 februari 2012, 17:21 uur, door svanweenen
Lezen..
Idd zo bedoelde ik het Ik was ook niet heel duidelijk. | Gewijzigd: 23 februari 2012, 18:13 uur, door Robert96