Dat is een mooi pluimpje voor volgende week. Eigenlijk is dat ook het beste; een gestaag stijgende lijn in plaats van ineens zo warm.
Ineens wordt wel afgestraft met..........
Nou het is best wel 'typisch Nederlands' om ineens een paar warme dagen te hebben, maar het is ook typisch Nederlands om daarna weer goed de kou in te gaan. Typisch maarts ook, ik weet het, maar van warm naar weer koud, daar moet ik altijd erg aan wennen.
Ach das soms ook lekker hoor. Elke dag warm weer is ook niet alles, zolang die koude dagen tussendoor maar van korte duur is .
Hoop wel dat de bewolking en wind die warmere dagen meevallen.
Hoop wel dat de bewolking en wind die warmere dagen meevallen.
Dat ben ik met je eens, een koel dagje tussen de hete dagen door is heerlijk. Ik bedoelde hier meer het effect van 10 graden naar 20 en daarna weer terug naar 10, dat vind ik dan altijd even lastig. Die 20 smaakt dan zo lekker. Maar ja, we hebben niet te klagen gehad, we zijn even verwend en het smaakt naar meer.
Ja zo lijkt het er wel uit te zien ja, maandag en dinsdag wel frisjes overigens maar wel een hoop zon en dat maakt het al snel goed, zeker uit de wind merk je dan al hoe krachtig de zon is. Op langere termijn ziet het er weer wat minder goed uit. Maar ja, LT he.
| Gewijzigd: 17 maart 2012, 08:11 uur, door Tyshane
maar ik hoop niet dat het net als afgelopen jaren vroeg en vooral mooie warme lente wordt, en dan weer een K zomer :/
Nee dat hoop ik ook niet, maar een mooie lente betekent niet automatisch een slechte zomer, daartussen zit geen causaal verband. oftewel, het 1 sluit het ander niet uit. Ik ga gewoon voor een mooie lente en mooie zomer, maar ook al niet, dan toch genieten van elke dag.
wat wel zo is als we een warme lente krijgen dan is vaak voor het gevoel de zomer slechter
Ja maar dat is dus een gevoelskwestie en dat is gebaseerd op persoonlijke overtuigingen, gedachten, waarnemingen en gevoelens. Dat soort info wordt niet meegenomen in de statistieken. In dit soort gevallen is het handig de harde cijfers te raadplegen.
Hirlam weeronline:
Aemet:
Bij de lightningwizzard is de Aemet Hirlam ook terug te vinden (voorbeeldje hieronder), iemand enig idee waar het verschil vandaan komt?
Het tweede plaatje (Aemet) heeft het over maandag de 18-de ipv maandag de 19-de. Misschien zit daar de kneep?