Vanaf vrijdag gaat de atmosfeer voor langere tijd op slot. Een sterk hogedrukgebied installeert zich boven West-Europa en groeit boven de Britse Eilanden en het Noordzeegebied uit tot een heuse blokkade. Onder invloed van het luchtdrukmaximum is het tot zeker eind volgende week (!) droog en rustig weer. Alleen vrijdag/zaterdag zouden schampende fronten nog een weinig (mot)regen kunnen veroorzaken. De temperaturen komen over het algemeen boven normaal (10+) uit: minder gunstig zijn de ‘grenslaagperikelen’ ofwel de aanwezigheid van vochtige lucht nabij het aardoppervlak. Daardoor vaak bewolkt weer en met name vanaf zondag mistkansen. | Gewijzigd: 8 maart 2012, 07:29 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Vanaf vrijdag gaat de atmosfeer voor langere tijd op slot. Een sterk hogedrukgebied installeert zich boven West-Europa en groeit boven de Britse Eilanden en het Noordzeegebied uit tot een heuse blokkade.
Ooh,ben hier zo klaar voor
Waarschijnlijk een warme uitbijter
En op lange termijn | Gewijzigd: 8 maart 2012, 08:09 uur, door albalinda
Dan waren die milimeters die we gisteren kregen zeer welkom, heel goed, wat vocht in de grond als het wat gaat opwarmen...
Op zandgronden wel ja,hier is alles nog zeiknat van de laatste maanden
Ja het is hier niet te droog ofzo, ook niet voor gisteren dus. Maar de grond wat verzadigen is wel goed idd voor als het allemaal weer gaat groeien. Lekker zonnetje erbij.
Idd,zeker met de goede vooruitzichten voor de aankomende tijd.
Voor jou ook lekker inspiratie weer,voor mij lekker groeiweer
Plus de zomertijd komt er aan, nog maar enkele weken. Hoera, de lente komt \o/
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Idd,net lekker in tshirtje aan t werk,komt er lichte hagel naar beneden
De zon is langzamerhand weer lekker aan t werk | Gewijzigd: 8 maart 2012, 13:39 uur, door albalinda
Voor jou ook lekker inspiratie weer,voor mij lekker groeiweer
Ja heerlijk om buiten te toeven en ook voor de plantjes idd. Binnenkort maar weer eens wat zaaien.
Plus de zomertijd komt er aan, nog maar enkele weken. Hoera, de lente komt \o/
Inderdaad; zomertijd. Al helemaal niet meer aan gedacht, maar die komt ook weer. Lekker, dan begint het er een beetje op te lijken. Maar ik vind het nu ook al weer zo lang licht, heerlijk.