Ik moet wel zeggen dat dit ook wel erg uitzonderlijk is en het zo vroeg ook niet verwacht had. Wel goed voor de tuin en met name de palmboom
Statistiek en het weer zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, die rekensommetjes 'maken' of 'breken' een maand/jaar/lente/herfst/zomer/winter
@darkcloud
thanks voor het uitrekenen, ik vind zulke feitjes wel leuk
Toch vind ik het jammer dat de winter maar zo'n 2 weekjes heeft geduurd, maar als ik nu die vogels hoor en de zachte temperaturen voel, dan krijg ik toch ook lentekriebels!
Ik hoop dat het morgen niet regent en wat warmer wordt, want ik wil eigenlijk met de kids naar de dierentuin.
Ik blijf jullie gewoon weer volgen (ik denk gewoon maar het hele jaar, haha ) | Gewijzigd: 23 februari 2012, 09:25 uur, door Marlies
@darkcloud
thanks voor het uitrekenen, ik vind zulke feitjes wel leuk
Statistiek is voor achteraf. Je kunt niet zeggen dat mei een natte maand gaat worden omdat januari en december dat ook waren, terwijl februari juist weer droog was.
Als het zo makkelijk was hadden we al die dure weercomputers niet nodig.
:| verbaast mij niets.
Gelukkig kwam na januari even kou maar we zijn weer terug bij af. Tendens de komende maanden /jaren lijkt mij een vervolg van een overschot van te warme maanden en (dus) ook een te warm voorjaar lijkt mij ook wel weer zeer waarschijnlijk.
Als het zo makkelijk was hadden we al die dure weercomputers niet nodig.
Alsof diezelfde weercomputers mij de afgelopen maanden de juiste weersverwachtingen hebben gegeven.
Ze kunnen het geld voor die rommel beter gebruiken voor Derde Wereldlanden. | Gewijzigd: 23 februari 2012, 11:26 uur, door Sanwa
:| verbaast mij niets.
Gelukkig kwam na januari even kou maar we zijn weer terug bij af. Tendens de komende maanden /jaren lijkt mij een vervolg van een overschot van te warme maanden en (dus) ook een te warm voorjaar lijkt mij ook wel weer zeer waarschijnlijk.
Alsof diezelfde weercomputers mij de afgelopen maanden de juiste weersverwachtingen hebben gegeven.
Ze kunnen het geld voor die rommel beter gebruiken voor Derde Wereldlanden.
Om het weer daar goed te voorspellen?
Maar geloof je nu wel of niet in die verwachting van International Research Institute for Climate and Society op een grote kans op bovengemiddelde temperaturen in de maanden maart, april en mei? Want ze zijn tenslotte wel met die dure weercomputers gemaakt...of niet?
Heeft iemand gegevens over hoe dat instituut de afgelopen jaren scoorde met hun LT-verwachtingen? | Gewijzigd: 23 februari 2012, 11:13 uur, door Ben47
Maar om nu te zeggen dat het lentegevoel hoogtij viert...nee, daar missen we het zonnetje voor in mijn ogen.
Hirlam laat overigens vanmiddag de St ietwat opbreken (onstabiel van karakter worden). Als de zon er dan even bij komt kan het inderdaad even richting 14-15 graden gaan. Toch heeft het model in dergelijke situaties nogal wat problemen met het goed beschrijven van de grenslaag. Dus voorlopig ga ik er niet vanuit dat we ergens op de officiële stations op dergelijke waarden uitkomen.
lol
ik geloof er niet in.. Het is veel te makkelijk om te zeggen dat het voorjaar warm gaat worden aangezien het vorige jaren ook warm was in de lente.
Dat er meer extremen komen, ja daar geloof ik wel in.. Kun je wel zien aan de eerste 2 weken van deze maand, eindelijk weer eens schaatsen op echt natuurijs..
De meeste mensen op dit forum vinden het weer fascinerend, dit is heus niet omdat het elke dag 20 graden met bewolking is, nee omdat er extremen zijn en hoe extremer hoe drukker deze site en hoe mooier we het allemaal vinden..
Idd eeen foutje, scrol beetje terug naar boven en je zieet dat het daar gewoon ook 9graden ofzo was
Met de kinderen 2 uur gewandeld/geklauterd door de modder op de kolenberg bij ons achter. Nog even bij de vijvers wezen kijken waar ik vorige week nog kon schaatsen. Het wak van de eendjes was er toen natuurlijk ook al maar bij lange na niet zo groot. Je ziet het ijs ver weg slinken. De kleine vijver waar ik op heb geschaats is wel nog dicht maar met heel dun en broos ijs...
Ohh ik kan me er echt op verheugen als warmtemens. Ja het is hoop ik echt zo, we gaan de goede kant op... | Gewijzigd: 23 februari 2012, 13:38 uur, door kiwitwins
Jan, heb jij ze daar in de Bilt gevraagd jou tegemoet te komen. Kijk eens wat een verschillen van De Bilt met de overige stations. 1 graad verschil met de omliggende stations! Niet zo gek dat de gemiddelden weer hoger komen dan voorgaande jaren. Alleen De Bilt al...
Warmte-eiland De Bilt | Gewijzigd: 23 februari 2012, 13:44 uur, door Ben47
het zonnetje ontbreekt nog, maar dat mag de prut niet drekken
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21