Volgens mij kan jij gewoon beter verhuizen naar een plek waar het altijd winter is. Ik hoop op een zeer warme zomer en daarna een stevige winter.
Dat hoopt iedereen. Ik in ieder geval wel.
ja heerlijk! doe dan ook maar een lekker zonnig voorjaar met lekkere temperaturen en dan voor de liefhebbers een lekker stormachtig en natte herfst (ik hoop daar zelf niet op)..
Ga je dan van het zomer het warmtegetal bijhouden??
LT is altijd mooi geweest deze winter --'
het is trouwens een van de koudste leden van GFS :S | Gewijzigd: 22 februari 2012, 22:51 uur, door Gilleeesss
Dan woon jij ook in de verkeerde omgeving,dus dat wordt ook verhuizen
We hebben heel vaak 30 graden hoor en winter hebben we hier ook. In vergelijking met jou heb ik een betere winter gehad . Dus heb ik geen reden om te verhuizen
Hoezo heb ik een slechte winter gehad?
Ligt eraan wat je onder een goede winter verstaat. We hebben 2 weken echt winterweer gekregen maar op het einde van de winter komen we uit op een zachte winter. Dat is voor velen geen goede winter. Als je wist waar de Belgische Eifel juist lag, dan zou je begrijpen waarom daar de winter een stuk beter is geweest dan in het veel lager gelegen Vlaanderen en Nederland.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Of het een zachte winter is geweest ligt idd aan wat je er onder verstaat of je gebruikt de gebruikelijke (verschillende) normen van het KNMI. Zoals 'Ik heb niet over de Nieuwe Maas kunnen lopen, dus het was een zachte winter.' of 'Het was een strenge winter want de Elfstedentocht is ook maar net afgelast en als de voorbereiding ervan niet enkele dagen behoefde had die alsnog op die zondag kunnen doorgaan, want toen was het ijs wel overal 15 cm...'
Nemen we de normen van het KNMI, dan zal de periode dec t/m jan wel zachter dan het meerjarig gemiddelde zijn.
Maar nemen we de Hellmann-methode die het KNMI ook hanteert voor het bepalen van de winter, dan komen we bovenin de normale winter uit, tegen een koude winter aan en zitten we met die gekke korte koudegolf tussen de twee voorgaande winters in.
Nemen we de normen van het KNMI, dan zal de periode dec t/m jan wel zachter dan het meerjarig gemiddelde zijn.
Maar nemen we de Hellmann-methode die het KNMI ook hanteert voor het bepalen van de winter, dan komen we bovenin de normale winter uit, tegen een koude winter aan en zitten we met die gekke korte koudegolf tussen de twee voorgaande winters in.
Idd. Het was zeker geen zachte winter. Het is veel vaker beroerder gesteld geweest dan nu het geval was.
Gemiddeld was het een normale winter en lokaal was het zelfs een koude winter. (Lelystad, Maastricht en Twente)
Jammer dat de Bilt het net niet haalde om zich te classificeren voor "koude winter". In dat geval was het landelijk geweest en was deze winter als koude winter in de boeken gegaan.