Volgens mij lag er toen geen hogedrukgebied boven scandinavie en hadden we dus geen "droge" kou Dan zou het veel warmer zijn geweest.
| Gewijzigd: 21 februari 2012, 22:01 uur, door weerfreak
Nee, hij had het toch echt over een Scandihoog
Als dat zo was, ben ik het niet met hem eens. Herinner me nog een situatie waarbij het rond 18-21 maart 1980 eerst enkele dagen vorst was en nadien sneeuw viel bij een O-circulatie.
Maar het hangt natuurlijk sterk af van hoe koud het nog is in het brongebied.
Hier het kaartje van 19 maart 1980.
http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/...00119800319.gif | Gewijzigd: 21 februari 2012, 22:37 uur, door gvh
Maar het hangt natuurlijk sterk af van hoe koud het nog is in het brongebied.
http://www.wetterzentrale.de/pics/archive/...00119800319.gif
De situatie die je hier aanhaalt is anders dan die laska postte. 19/03/80 kwam de lucht rechtstreeks uit het oosten, bij de situatie die op de kaart van laska staat komt die met een omweg uit het zuidoosten en als het daar dan al wat warmer is dan wordt het niks.
Een gevleugelde uitspraak deze winter, samen met "zou er dan toch wat moois gaan gebeuren?" met bijgevoegde kaartjes van 2 weken vooruit....
Nee, we zitten te ver in de tijd. De dagen lengen, dat ga je nu ineens goed merken en de zon begint aanzienlijk meer kracht te krijgen. Van de week was het voor het eerst weer warm in de auto omdat 'ie een tijdje in de zon had gestaan. Da's een teken aan de wand.
Als je de pluimen bekijkt, zie je de temps omhoog gaan. Het Amerikaans model van vanmorgen 8 uur laat bijna geen enklele member meer zien die voor vorst gaat.
Tuurlijk, een los nachtvorstje hier een daar zal heus nog wel voorkomen, dat kan nog tot aan de ijsheiligen (dit jaar op 11, 12, 13 en 14 mei). Bovendien, ik meen me te herinneren dat we zelfs begin juni 2005 of 2006 nog een paar keer nachtvorst hebben gehad. De ijsheiligen waren toen al een tijdje voorbij. Dus wat dat betreft hebben we nog even te gaan.
En het wordt hier op het forum steeds stiller.... | Gewijzigd: 22 februari 2012, 08:45 uur, door Overbuurman
En het wordt hier op het forum steeds stiller....
ik durf eigenlijk wel te wedden dat niemand op nachtvorst zit te wachten in mei of juni
weather without storms is no weather at all.
nachtvorst in mei en juni? prima idee!!
overdag warm, savond lekker afgekoelt naar bed toe..
mocht van mij wel even winter blijven, maar heb weinig hoop met deze pluimen..
Zitten lekkere temps aan te konen lijkt me. Weinig wind aan de pluim te zien.
Wel groot verschil tussen dag en nacht temperatuur, dus het zal wel vrij zonnig worden next week!
Heerlijk! Laat maar komen!... Als het dan toch geen winter meer wil worden
overdag warm, savond lekker afgekoelt naar bed toe..
mocht van mij wel even winter blijven, maar heb weinig hoop met deze pluimen..
Dat is ook het voordeel van het voor en najaar. Afkoeling! In de zomer juli en augustus is het sowieso gebeurd en kan je niet meer slapen van de hitte die blijft hangen, je plakt vast aan de lakens en het ongedierte dat je levend opvreet. Wespen die je het leven zuur zullen maken. Stinkende, zwetende mensen en voedselvergiftigingen. De lucht van bederfelijkheid zal weer regeren. Alleen een buitenterrasje in de duisternis en met een fris biertje erbij, kan in deze periode nog behaaglijk zijn. Maar dat is maar enkele uren per dag, mits het droog is. Ik zie er nu al weer tegenop. De voorjaarsmoeheid is alweer lichtelijk ingetreden. De onderliggende oorzaak is bij mij de onontkoombare zomerdepressie. | Gewijzigd: 22 februari 2012, 12:18 uur, door zwoof
Met een beetje geluk gaan we eind april weer de herfst in en gaat het 3 maanden onafgebroken regenen.
Wat was 2011 een vreselijk weerjaar
Jou woorden, mijn gedachten....
Wat ik wel weer leuk vind, is de hitte die wordt verdreven door een flinke bui met veel wind en onweer.
Hadden we vorige jaar een keer in juni
Nou nou hoe negatief kunnen we zijn. Lucht van bederfelijkheid? Insecten die je opvreten? Stinkende zwetende mensen? We leven hier in Holland en niet in Bangkok . De dagen die echt heet zijn in Holland zijn op 1 hand te tellen en ik kan me herrinneren dat we in 2011 amper een tropische dag hebben gehad. Ik heb geen winter depressie maar ook zeker geen zomer depressie. Alle jaargetijden hebben zo zijn voor en nadelen. | Gewijzigd: 22 februari 2012, 12:35 uur, door Zippy79
ik verlang nu alweer uit naar de maand juli van 2006.. Wat was dat genieten van het warme weer zeg!
ontopic:
uhm... tja het lente topic is (en terecht) geopend door Jan
Sjongejongejonge zeg. Beetje erg zwart/wit niet? De kans dat we een te natte, te koude en wisselvallige zomer krijgen is volgens mij groter dan het horrorbeeld wat jij hier schept.
Mooie, lange, standvastige en warme zomers zijn - net zoals lange strenge winters - op 1 hand te tellen.
Ik zou haast zeggen: Stel je niet zo aan man! | Gewijzigd: 22 februari 2012, 13:01 uur, door Overbuurman