Nu hier ook een wit sneeuw/hagel dekje.!! Toch genieten die laatste winterse perikelen.
Lekker slapen met raam.open .. Heerlijk die.frisse lucht.
En waarom denk jij dat de 15 graden eerder in de buurt zal komen?
Dat is volgens mij net zo onzeker,of nog onzekerder als de scandi hoog
De 15 graden is meer een mooi temperatuur voor in mei
Dat is volgens mij net zo onzeker,of nog onzekerder als de scandi hoog
De 15 graden is meer een mooi temperatuur voor in mei
Omdat in Maart meestal op de helft van de maand al een keer de 15 graden gehaald wordt.
As Donderdag wellicht al de 12 graden.
| Gewijzigd: 20 februari 2012, 10:07 uur, door reedtimmer
As Donderdag wellicht al de 12 graden.
Dat zijn eerder uitzonderingen en zijn niet conform 30 jarig gemiddelde
Natuurlijk is dat de laatste jaren wel vaker voor gekomen.
Als iets meestal wel een keer gehaald wordt is dat voor mij geen bevestiging dat
die kans nu groter is dan de Scandi hoog waar Dennis het over heeft
Eerder wat Jan dan zegt met in de nacht een enkele graad vorst en overdag een graad of 5-8 boven 0.
De temperaturen tussen nacht en dag zullen behoorlijk groot zijn.
Enne,de 15 graden zouden wel welkom zijn voor mijn rotstuinplanten | Gewijzigd: 20 februari 2012, 10:36 uur, door albalinda
Natuurlijk is dat de laatste jaren wel vaker voor gekomen.
Als iets meestal wel een keer gehaald wordt is dat voor mij geen bevestiging dat
die kans nu groter is dan de Scandi hoog waar Dennis het over heeft
Eerder wat Jan dan zegt met in de nacht een enkele graad vorst en overdag een graad of 5-8 boven 0.
De temperaturen tussen nacht en dag zullen behoorlijk groot zijn.
Enne,de 15 graden zouden wel welkom zijn voor mijn rotstuinplanten
Klopt, soms zit daar wel meer dan 10 graden verschil tussen.
Echter niets is een garantie | Gewijzigd: 20 februari 2012, 11:51 uur, door Mauriceb
Is de terugkeer van de winter nog een optie? Volgens de operationele run van het Amerikaanse GFS wel. Deze zien het bolwerk van hogedruk, dat in het weekend boven de Britse Eilanden komt te liggen, geleidelijk aan doortrekken naar Scandinavië om aldaar een alliantie met de Russische Beer aan te gaan. Er wordt weer vrieskou op transport gezet en ons land wordt dan volgende week geleidelijk aan het toneel van een nieuwe winterinval.
bron: sneeuwverwachting.nl
ik zou eingelijk een lentetopic nu verwachten, vanaf 1 maart begint de meteorologische lente en al het weer dat vanaf dan afspeelt hoort bij lente, ook al zou het nog -20 graden vriezen. Dus voor een lentetopic is het nu echt wel tijd Vorig jaar was die er al eind januari
De winter is nog lange niet voorbij, er kan nog vanalles gebeuren, spot nooit met de natuur, want die is de baas.
'Er komt heerlijk weer aan'
Het lijkt erop dat we Koning Winter voorlopig vaarwel kunnen zeggen. De temperaturen in ons land lopen snel op, zelfs tot 15 graden op donderdag en vrijdag. Volgens Weerplaza.nl kunnen we spreken van een echte voorbode van het voorjaar.
Vannacht vroor het nog, tot -5. Ook aankomende nacht kunnen we nog wat vorst verwachten, maar vermoedelijk alleen in de zuidelijke provincies. Daarna is het gedaan met de vorst.
'Het wordt heerlijk weer', vertelt meteoroloog Michiel Severin van Weerplaza.nl. 'Vanochtend zag ik al dat het flink zachter was. In de tweede helft van deze week wordt het echt voorjaarsachtig. Er gaan heel wat mensen lekker fietsen en wandelen.'
Uiteraard speelt regen ook een belangrijke rol bij zulke buitenactiviteiten, maar ook daarmee hebben we geluk. Severin vermoedt dat het alleen nog komende nacht en de nacht van woensdag op donderdag zal regenen. Donderdag en vrijdag zijn dan afwisselend zonnig en het blijft droog.
Weekend
In het weekend wordt het weer iets minder, maar de temperaturen blijven hoog voor de tijd van het jaar. Waar het normaal halverwege februari een graad of 5 of 6 is, blijft het kwik nu rond 10 graden schommelen.
Het temperatuurverschil met zo'n twee weken geleden is opmerkelijk te noemen. Toen kwam een koudegolf van tien dagen ten einde. De temperatuur kwam zeven dagen achter elkaar niet boven het vriespunt uit en het vroor drie opeenvolgende nachten meer dan tien graden. (Redactie)
20/02/12 12u31
EDIT: Wie herinnert zich niet maart 1990? Halverwege die maand stond de thermometer op zo'n 22 graden! We aten buiten, in maart! Dat wil ik nog wel eens meemaken. En als we zo doorgaan lukt hety misschien wel!
| Gewijzigd: 20 februari 2012, 13:18 uur, door Overbuurman