Hier in Hoogezand-Sappemeer (nabij Groningen) ligt helemaal niets, sterker nog....schijnt de zon en nog geen sneeuw gezien vandaag. Vanochtend was het een heel klein beetje wit op sommige plekken.
en alles op de noordzee oplost maargoed je kan niet alles hebben.......
ik hoop toch dat ik deze winter tenminste 1 keer normale sneeuwvlokken kan zien en niet die millimeter dingetjes:(
depressie mode uit: het is hier daarentegen prachtig weer
Maar wel een mooi zonnetje, heerlijk weertje zo, lentestemming begint te komen
ik woon iets zuiderlijker dan jij
de bui komt nu als natte sneeuw naar beneden dus | Gewijzigd: 19 februari 2012, 13:35 uur, door frankaloe
NEERSLAG:
Buien, voornamelijk in straten. Momenteel een actieve lijn van West-Brabant naar Zuid-Limburg, die heel langzaam zuidwaarts schuift, zit goed in het model. Nabij de trog geclusterd. De buien hebben een winters karakter met soms hagel, natte sneeuw en in het noordoosten mogelijk ook droge sneeuw. Ook een klap onweer is mogelijk. De koudste bovenlucht schuift vanmiddag richting Duitland. De buiigheid neemt vanavond op nadering van de rug geleidelijk af en dan wordt het overwegend droog. Aandachtspunt zijn wel de heel lokale lichte regenbuien die in HILAM06 overblijven. Vorige run deed dat niet of nauwelijks. Harmonie06 laat ook vrijwel alles uitsterven. Het is in ieder geval iets om goed te blijven monitoren vanwege het feit dat in de loop van de komende nacht de wegdektemperatuur onder nul komt. Vanwege bevriezing van natte weggedeelten is er in ieder geval kans op verraderlijke gladheid tot en met de maandag halverwege de ochtend. Maandagavond neemt van het westen uit de kans op neerslag in het noorden toe. NESO geeft voor het oosten en noordoosten maandag op dinsdagnacht nog een signaal voor winterse neerslag