De atmosferische bovenkamer is verkouden. Op ruim 5 kilometer hoogte bevindt Nederland zich vandaag in luchtmassa’s met een temperatuur beneden -35º. Rond het middaguur koelt het 500 hPa-vlak boven het noordoosten af tot circa -40º. In de koude lucht zijn verspreid over het land enkele buien met een winters karakter actief. Meestal gaat het om buien met natte (smeltende) sneeuw of hagel. In het noordoosten kunnen clusterende buien vanmiddag enige tijd ‘droge sneeuw’ veroorzaken. Verder is er een kleine kans op onweer. Tussen de buien door laat de zon zich zien. De temperatuur komt uit op maximaal circa 5 graden, in flinke (clusterende) buien zakt het kwik weg naar rond 1 graad. De noordwestenwind is matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig.
Onder invloed van een zich naar het Europese vasteland verplaatsend Azorenhoog, worden de buienkansen vanavond kleiner, klaart het op en neemt de wind af. | Gewijzigd: 19 februari 2012, 08:45 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Volgens de sneeuwradar is het droge sneeuw in Tilburg.
Waren dat dan paragnosten ofzo..? Ik heb even terug gelezen, maar kan het niet vinden hoor. | Gewijzigd: 19 februari 2012, 09:23 uur, door zwoof
Komt vast door de 6 graden, beetje onzinnige reactie vind ik het ook. In de nacht al gaan roepen....
Mooie dag vandaag. Even genieten van die prachtige winterse Cb's want het is immers alweer een hele tijd geleden dat we ze hebben mogen aanschouwen. Op de een of andere manier verveelt het nooit.
Verder zoals de bedoeling was valt het meeste met een wat smeltend karakter. Wellicht dat wanneer een paar buien wat feller zijn en/of elkaar snel opvolgen dat een (drap)dekje gevormd wordt.
Fototoestellen in de aanslag mensen ! | Gewijzigd: 19 februari 2012, 10:11 uur, door marsel
Vrijdag 12 graden volgens de oper.
Dauwpunt gaat omlaag conform de verwachting in de pluim(en) afgelopen week. Laat die sneeuw straks maar komen als ie er onder gaat. Heel erg veel verwacht ik er niet van overigens, maar goed. Vooralsnog zonnig hier.
...
Hier net voorlopig de laatste van die buientrein over gehad met korelhagel.
Uit KNMI weerbulletin kleine luchtvaart:
Nulgradenniveau: Rond 450m, in buien zakkend naar 150m.
Hoogtetemperatuur
10u:/16u:
150m +02/+02
450m -01/-00
900m -04/-04
1500m -09 -08
3000m -20/-20
Zeker van een sneeuwdek? Dan moet je me toch even vertellen wie dat geweest is/zijn dan. Ik heb een hoop voorbij zien komen maar op uitgebreide schaal een sneeuwdek zat daar niet bij. Ja op verschillende plekken een drapdekje, dat is mogelijk.
Er is vanaf het begin (althans een poging gedaan tot, of het doordringt is altijd maar de vraag) gehamerd op het feit dat temperaturen gemakkelijk 4-5 graden in plus konden komen en dat óók met negatieve dauwpunten je drapdekje gewoon smelt. Toch is de T2m niet de énige factor waar naar gekeken moet worden, want ook met dergelijke temps valt dus (je ziet het nu al) gewoon (natte) sneeuw.
Zie dit bericht en wellicht werkt dit ook verhelderend voor je. | Gewijzigd: 19 februari 2012, 11:19 uur, door marsel
Mooi! Zoals gezegd, drapdekjes goed mogelijk.
Leuke afwisseling vandaag. Af en toe zon en af en toe een kleine wereld in een forse sneeuwbui. Mooier kan niet toch?