Citaat van rick87, vrijdag 17 februari 2012, 18:27 uur is dat natte sneeuw ?
Nee, dat blauwe is droge sneeuw.
Graag gedaan, en als ik het goed heb is het ook nog iets van zwaardere sneeuwbuien.
is normale sneeuwbui
Dat is een sterretje, dan 2 ect loopt op qua activiteit.
Nee.. 1 sterretje is lichte sneeuwval 2 matige sneeuwval 3 zware sneeuwval
sterretje met driehoek betekend sneeuwbui
Voor de leesbaarheid van het topic alles samengevoegd | Gewijzigd: 17 februari 2012, 19:33 uur, door Marga
Zou wat zijn als februari nog te warm eindigd!
Citaat van Weatherman, vrijdag 17 februari 2012, 18:32 uur Graag gedaan, en als ik het goed heb is het ook nog iets van zwaardere sneeuwbuien.
Volgens mij niet.. | Gewijzigd: 17 februari 2012, 18:36 uur, door Stefanv
oftewel, een korte nawinter-periode! vanaf donderdag duiken we de dubbele cijfers in volgens verschillende bronnen:
Do
Zonneschijn (%) 30
Neerslagkans (%) 60
Neerslaghoeveelheid (mm) 1/3
Minimumtemperatuur (°C) 1/5
Middagtemperatuur (°C) 10/12
Windrichting ZW
Windkracht (bft) 4
bron KNMI | Gewijzigd: 17 februari 2012, 19:38 uur, door gerard van den brink
Hier graadje of 10 vandaag, morgen weer Alleen jammer van de regen, nu nog een zonnetje
EDIT: Mja zie je nou eenmaal vaak als het in de wintermaanden 10+ word >> regen. | Gewijzigd: 17 februari 2012, 19:53 uur, door weerfreak
Heerlijk he! Vanmiddag nog even in het zonnetje uit de wind gezeten. Ik moet toegeven dat de kracht van het prille voorjaarszonnetje toch al redelijk te noemen was.
Nog even over zondag.
Voorlopig verwacht ik er niet al te veel van zoals beschreven in dit bericht.
Een paar buien met sneeuw/korrelhagel, waarschijnlijk met een wat smeltend karakter. In buien uiteraard richting nul en mogelijk tijdelijk een witte wereld met wellicht een dun dekje hagel/sneeuw.
Trog in de bovenlucht (met wellicht wat diepere onstabiliteit en dus een paar pittigere buien, klap onweer mogelijk boven zee/noorden van het land) trekt in de ochtend redelijk snel door waarna we vanuit het westen langzaam onder anticyclonaal regime komen. Buiigheid zal ondanks deze evolutie wel tot in de middag aan kunnen houden (niet diep). In de avond alleen in de kustgebieden mogelijk nog een paar winterse buien. De (zuid)west hoek van BE lijkt de dans te ontspringen als gevolg van de UK en haar schaduw. | Gewijzigd: 17 februari 2012, 21:13 uur, door marsel
Ã’nbewolkte,vochtige lucht
Neen,het is in de 2 weken vorst wel eens anders geweest