Ik weet dat ik niet zo erg vaak meer te vinden ben op O-O, maar ik wou toch maar een update plaatsen. En dat dan over mijn opleiding. Ik heb de eerste grote fase afgesloten m.b.t het vlieggedeelte. Dat betekend dat de overstap van een simpele Piper naar een veel complexer vliegtuig is gemaakt, namelijk de Diamond Twinstar 42. Dat is een 2 motorig, bijna volledige glass cockpit vliegtuig. De motoren worden elektrisch geregeld, en de Garmin 1000 (de 2 grote schermen in de cockpit) zijn ontzettend modern en je kan er bijna alles mee. Dat betekend dat het laatste stadium is begonnen en dat dat groene/blauwe papiertje steeds dichterbij komt. Anyway, gisteren heb ik de eerste echte vlucht gemaakt in de DA42. Daar waren eerst wat sim lessen aan vooraf gegaan, maar dat is niks vergeleken met het echte ding. de DA42 is echt een pracht om te vliegen. Dus bij deze wil ik het filmpje van gisteren delen. Waarschijnlijk saai voor de meeste van jullie, maar voor die paar luchtvaart enthousiastelingen misschien nog wel interessant
Amar
http://www.youtube.com/watch?v=ND1aBpaAd3s
Over de video, de doorstart was gewoon een oefening Als je baan tekort wilt hebben in een DA42 op Eelde moet je het redelijk bont maken
Citaat van Picobyte, donderdag 16 februari 2012, 19:42 uur Goed bezig,ennuh inderdaad toffe schermen.
Er gaat echt niets boven zelf je vliegtuig besturen,erg verslavend als je het een keertje gedaan hebt
Klopt!