Ik had het over 4 graden en dat kan makkelijk met die visbak naast ons. En het zijn sneeuwbuien dus de temperatuur daalt misschien een klein beetje tijdens zo een bui en gaat daarna weer omhoog.
En begrijp me niet verkeerd ik wil ook graag sneeuw!
Ik lees alles van jou jan en met grote respect! Maar in deze situatie zie ik het niet tot een sneeuwdek komen. | Gewijzigd: 15 februari 2012, 19:29 uur, door Stefanv
Blijkbaar maakt het voor sommige niets uit wat Johann of ik schrijf, gelezen wordt er toch niet. Dat blijkt maar weer uit jou reacties!
Klopt! Zeewater is nog ruim vier graden boven nul.
Je kunt behoorlijk wat kou over dergelijk 'warm' water advecteren zonder dat de temperatuur buiten buien om significant (naar bijvoorbeeld het vriespunt) daalt. Enkele graden boven nul voor het westen van het land is overdag dan ook aannemelijk voor komende zondag. Dit neemt uiteraard niet weg dat de overheersende neerslagvorm best (droge) sneeuw en korrelhagel kan zijn aangezien het in een forse bui gemakkelijk enkele graden koeler is en het FZL 500-1000ft daalt. Bovendien is de luchtsoort voor zondag erg koud van karakter.
Accumulatie voor het westen verwacht ik ook niet, althans niet in significante hoeveelheden, doordat ook de grond nat en boven nul zal zijn. | Gewijzigd: 15 februari 2012, 19:43 uur, door marsel
ja oke, das ook waar, en maandagavond ofzo word er ook neerslag berekent.. of is het dinsdagavond.. Word dat wat? maja laten we het eerst op zondag houden
Heeft iemand meer ervaring met het weer in Winterberg, of en een goede website voor het weer daar (Johann misschien , omdat hij af en toe ook iets over het Sauerland in zijn blog zet?).
Ik ga van dinsdag tot vrijdag (21-24 februari). Ik weet dat dit deels nog meer dan een week vooruit, maar ik kan het natuurlijk niet laten .
PS: Ik hoop dat dit soort berichten ook binnen dit topic passen (winterweer buitenland).
www.winterberg-wetter.de en www.wetter.com
De temp. daar is ongeveer 7 graden lager dan hier. Met lichte dooi kun je prima skien mits het niet regent.
Hoog sauerland heeft een soort van eigen klimaat die door de hoogte wat afwijkt van de lager gelegen gebieden.
Vanwege het grote aantal SNEEUW liefhebbers misschien leuk om over het weer in hoogsauerland meer te gaan posten.
(of een eigen topic)
er zijn wat prognoses (LT) die begin maart voor een koelere/koudere periode kiezen ......
| Gewijzigd: 15 februari 2012, 21:10 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
ben geen kampioen nog in kaart lezen probeer het te leren
en hoop dat het vanaf 1 maart tot 5 maart mooi weer is en geen sneeuw want ga dan na disneyland parijs in frankrijk en heb geen zin om 30 km peruur door sneeuw erheen terijden haha | Gewijzigd: 15 februari 2012, 21:16 uur, door Sanwa
ec kaartje liet wel een Hoog boven Russ positioneren ..... maar idd komde dgn weinig | Gewijzigd: 15 februari 2012, 21:16 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
kan iemand mij dat uitleggen hoe hij daarbij komt?
Natte vinger werk.
Ik bedoel kijk de kaarten je zal mooie kaarten zien voor eerste week Maart. Leuk om te zien,maar uitkomen is een 2e
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.