http://profi.wetteronline.de/
Okeeeee dankuuu ☺
Die neerslag is dan waarschijnlijk het frontale systeem, daarachter bevindt zich koude bovenlucht, waarna de sneeuwbuien boven de relatief "warme" Noordzee ontstaan, als ik het goed heb
Klopt. maar bij +4 en een sneeuwbui gaat het niet blijven liggen omdat de 2m temperatuur niet genoeg kan afkoelen
je zou er nog van verschieten hoe rap het gaat
Oohja, wat heeft jan hier al heel dit topic lopen zeggen.. Dat het toch kouder zal uitvallen..
Och, wees blij dat er kansen zijn En wat dan nog? Als dauwpunten goed zijn, matige neerslag en dan vooral in de vorm van natte sneeuw, kan de natte sneeuw overgaan in droge sneeuw en kan de temperatuur op 2m goed dalen, en er kan dan ook nog is met wat geluk een mooi sneeuwdek ontstaan.
Lang zal het zowiezo niet bijven liggen | Gewijzigd: 15 februari 2012, 18:59 uur, door weerfreak
Lang zal het zowiezo niet bijven liggen
Klopt, en het moet ook niet lang blijven liggen want na een dag plakt ze toch amper meer. Gewoon zondag Meer hoeft dat niet te zijn
Begon met een bak regen,naar mate de tijd vorderde ging het over in natte sneeuw,en van natte naar sneeuw die bleef liggen. Ging behoorlijk snel.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Daarna word het weer tijd voor het mooie (on)weer
Hopen als het dan voor hier is, dat t als snow valt we gaan sbiet zien
Nu maar hopen dat de stroming op grofweg 700hPa genoeg geruimd is. Anders zitten we in de ZW hoek van NL + kuststreek van BE op zondag mooi in de schaduw van de UK...
Volgens GFS moet het goed gaan en kan vrijwel heel NL/BE (met uitzondering van ZW BE) zich opmaken voor enkele winterse buien met wellicht droge sneeuw.
Ja wat maakt het uit dat ''jan'' dat zegt? Mag toch me mening vertellen of niet soms. Ga er verder niet over discussiëren. Maandag spreken we elkaar
Heeft iemand meer ervaring met het weer in Winterberg, of en een goede website voor het weer daar (Johann misschien , omdat hij af en toe ook iets over het Sauerland in zijn blog zet?).
Ik ga van dinsdag tot vrijdag (21-24 februari). Ik weet dat dit deels nog meer dan een week vooruit, maar ik kan het natuurlijk niet laten .
PS: Ik hoop dat dit soort berichten ook binnen dit topic passen (winterweer buitenland). | Gewijzigd: 15 februari 2012, 19:19 uur, door samverhoeven
Als je een mening verkondigd kom dan ook met een beetje onderbouwde uitspraken. Iedereen kan roepen dat het 4 of 6 graden wordt aan de hand van DMO zelfs ook nog! | Gewijzigd: 15 februari 2012, 19:19 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Oke ik zal er zijn natuurlijk mag je je mening vertellen, maar jan heeft het al paar keer gezegt dat dat niet kan, 6graden op dat moment , met dat dauwpunt en thetea(of hoe noetm het) en 850hPa
jahooorr.. jij had je beginpost goed onderbouwd wil je zeggen