op het kaartje wat jan toont is het gehele land min of meer "oranje-rose" gekleurd..en daar staat bij schauer...word daarmee motsneeuw bedoeld???
het zuurstokkenrose is sneeuw zie ik
Schauer = buien
Had beter ook sneeuw geweest, maar wie weet word het nog sneeuw,
De 06z run van gfs berekent minder sneeuw, toch voor belgie.. | Gewijzigd: 15 februari 2012, 11:36 uur, door Gilleeesss
klopt iets niet met dat kaartje denk ik zelfs regen voor het sauerland met die bovenluchttemperaturen dat kan niet
Klopt aardig, de sneeuwvalgrens ligt daar rond de 1200 meter, aangezien het daar maar 600-800 meter hoog is
Is er iets te zeggen van de tijd dat deze ongekende neerslag zal kunnen vallen ? Dit met het oog op teruglopen na carnavals zaterdag.....
Dank je !
En oh ja, je doet wél goed werk hoor... Lees graag je berichten !
Citaat van Jan van Ooijen, woensdag 15 februari 2012, 9:12 uur Ja zaterdag op zondag is echt "net wel, net niet". Gezien de waardes die EC momenteel berekend zeg ik ja, maar GFS wil er niets van weten. Grote bak regen voorafgaand aan de sneeuw. Maar GFS is toch niet geheel kansloos zaterdag op zondag nacht, mede door weinig wind die er aanwezig is in het binnenland en in combinatie van goede bovenlucht temperaturen moeten we echt niet raar van op kijken als we in het binnenland te maken gaan krijgen met natte sneeuw overgaand in sneeuw. De neerslagintensiteit is wel indrukwekkend te noemen op GFS
Is er iets te zeggen van de tijd dat deze ongekende neerslag zal kunnen vallen ? Dit met het oog op teruglopen na carnavals zaterdag.....
Dank je !
En oh ja, je doet wél goed werk hoor... Lees graag je berichten !
Op zaterdag/zondagnacht is het momenteel moeilijk te zeggen of het daadwerkelijk sneeuw zal gaan vallen, de puzzelstukjes moeten allemaal goed vallen. Voorlopig hou ik het bij zondagochtend sneeuw(buien) wat heel de dag aan zal gaan houden
Daarom kijk ik ook al tijden niet meer naar GFS EC is deze winter veel betrouwbaarder, en heeft ook minder prullenbakruns er tussen.
Dit op basis van o.a. GFS.
Zondag zullen er inderdaad sneeuwbuien gaan vallen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er echt een 'pak' sneeuw gaat vallen. Hier en daar wel een paar centimeters, maar ik denk dat er ook locaties zullen zijn waar het amper, of misschien wel helemaal niet, wit wordt.
Dit op basis van o.a. GFS.
Zondag zullen er inderdaad sneeuwbuien gaan vallen, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er echt een 'pak' sneeuw gaat vallen. Hier en daar wel een paar centimeters, maar ik denk dat er ook locaties zullen zijn waar het amper, of misschien wel helemaal niet, wit wordt.
Klopt. een frontaal systeem zullen we zelden krijgen als sneeuw. Die megabanden met neerslag die bereiken ons ook nooit is als sneeuw. Het zal wel meevallen, maar toch nog even een 3e sneeuwdag erbij dan? zou een schamele troost zijn van deze matige tot slechte winter.