De 2m temp is niet waar het om gaat.
Klopt, maar met temperaturen van ruim 5 graden overdag zal die sneeuw misschien even als droge sneeuw vallen en vervolgens weer wegsmelt. Het is waar dat de 2m temperatuur lang niet alles zegt, maar het is zeker wel een factor die meespeelt.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Klopt, maar zoals iemand (jan geloof ik) al zei, ook de 2m temp kan vlug dalen door de sneeuw.
Waar haal jij die 5 graden vandaan?
| Gewijzigd: 14 februari 2012, 23:59 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
De 2m temp is niet waar het om gaat.
Neem rustig de laatste 5/6 pagina's.... Wat is het hier rustig zeg trouwens.
Sneeuw dus nog steeds in de kaarten. Hopen dat die 2 meter temp uiteindelijk nog iets zakken wil, pakketje voor het plezier dan. Anders niet.
Mij hoef je niet te overtuigen, ik reageer nu maar gewoon hoe "men" zou reageren.
GFS 18z is trouwens een andere run dan de vorige, we komen hierin na de winterse buien van zondag na het weekend onder invloed van hogedruk.
Ja oke, maar is gewoon frustrerend als je heel de dag maar hetzelfde moet gaan herhalen. Ik heb ook mijn werkzaamheden, vandaag al meer dan 1,5 uur bezig geweest met dit onderwerp
Mag wederom toch weer gezegd worden.
Veel respect voor jou Jan dat je ons zo goed mogelijk de beste informatie en uit leg kan geven.
Ik heb de laste twee maanden dan ook veel geleerd op dit forum. Maar ook veel respect voor de andere vaste posters die ons aan aan de beste en laste informatie voor ziet.
Misschien off topic maar wilde dit gewoon even kwijt.
On topic
Hier sneeuwt het nog steeds en al meer dan 10 cm sneeuw.
@wirtzfeld.be | Gewijzigd: 15 februari 2012, 00:50 uur, door Eifel
Edit: GFS kwam nog met temps tot +5/+6, is nu al verlaagd tot +2/+3 en dauwpunten nu onder het vriespunt
Het gaat de goede (geen carnaval-mensen) kant op | Gewijzigd: 15 februari 2012, 07:04 uur, door thunder and lightning
We gaan ook richting maart. Niet? Toch leuke situatie voor zondag!
Herinner dec. 2010 , iets minder stabiel en 5 weken sneeuw hier dan hé....
Mooie vooruit zichten Tal
Lekker Dennis | Gewijzigd: 15 februari 2012, 07:28 uur, door albalinda
Citaat van thunderfreak, woensdag 15 februari 2012, 6:29 uur Sneeuw zal gewoon als kletsnatte vlokken vallen en jah zeker overdag.
5 graden!
Lager no way!
In de nacht wel kans jah!
LEES nu aub. eens een keer goed!! en dan met name de quote hieronder!!
het lijkt wel of sommige mensen het hier helemaal niet Wil-len begrijpen!!!
1 tip: ga een leescursus volgen ofzo!
ik stel voor, dat we hierna dit soort mensen gewoon laten zeggen wat ze willen, zonder dat de rest er op in gaat, begrijpen willen ze toch niet!
let maar op mijn woorden, zondag gaat er sneeuw vallen, en geen klets(natte) sneeuw maar gewoon zo droog als maar kan!!
Edit: GFS kwam nog met temps tot +5/+6, is nu al verlaagd tot +2/+3 en dauwpunten nu onder het vriespunt
Het gaat de goede (geen carnaval-mensen) kant op
Wat betreft het dauwpunt, idd gemiddeld ruim onder nul
| Gewijzigd: 15 februari 2012, 07:41 uur, door zwoof
idd met val regen dan wel sneeuw daalt de temperatuur altijd. Dit wordt niet meegenomen in het computermodel omdat men niet kan inschatten hoe lang en waar precies de hoeveelheid regen / sneeuw valt. Jan heeft volstrekt gelijk. | Gewijzigd: 15 februari 2012, 07:42 uur, door RensII
5 graden!
Lager no way!
In de nacht wel kans jah!
Man kijk de kaarten eens en vooral niet lezen waar ik gisteren 1 uur over heb lopen schrijven!
En Jan,koppigheid van mensen verander je niet
Gewoon doorgaan met het goede wat je doet en geen energie verliezen aan dit soort dingen...... | Gewijzigd: 15 februari 2012, 07:48 uur, door albalinda
Hoi Jan. Beter maar niet reageren op mensen die gewoon wat roepen in de lucht. Je doet goed werk, je verhaal is duidelijk zat en zo zijn de kaarten ook.
Jullie kunnen wel allemaal over de 'niet begrijpers' heenvallen, maar mag ik dan opmerken dat de kenners ook wel eens in onbegrijpelijke taal communiceren?
Theta-E 10 graden is SVG 0 meter. Kan nooit geen 5 a 6 graden zijn!
Is voor mij echt abracadabra, daarnaast zie ik net als anderen een temperatuur op de kaarten staan van zo'n 5 graden. Oke, die is onvoorspelbaar aangezien men niet weet hoeveel sneeuw er waar gaat vallen. Maar is jullie opmerking dan niet net zo koffiedik kijken? De rekenmodellen houden er geen rekening mee, maar jullie wel. Kunnen we jullie actie dan toeschrijven aan ervaring?
Theta-E klinkt voor mij als TriEthyleenTriAmine, maar dat zullen jullie niet bedoelen. SVG, geen idee. En uiteraard ligt dit aan mij aangezien ik niet alle nieuwe termen google omdat ik meestal alleen lees en het dus in de loop van een dag / dagen duidelijk wordt. Maar alleen omdat er mensen zijn die wel vragen of vraagtekens zetten bij de termen.
Het moge duidelijk zijn dat ik de inzet van alle betrokken mensen hier enorm waardeer. Ik ben ook jaren moderater geweest op een ADSL forum en wij kregen ook altijd maar dezelfde vragen, dat kan best frustrerend zijn. Maar ik was ondanks het herhalen altijd wel blij als mensen interese hadden in onze hobby.
P.S. Thunderfreak, geen olie op vuurtjes he