look out there in the Atlantic on that T+120 for 18th chart and T+96 for 17th there is a well placed potential 'torpedo' type (sub)-low which will deepen - as the R5 hits - and move faster than these maps suggest and bring a new cold blast behind........And on a related question; Did those deluded kill-joy fools in Holland start the pumping so as to wreck the prospects of the 11 cities skating race in the (secret) name of saving the planet or whatever?
Vandaag gepost
look out there in the Atlantic on that T+120 for 18th chart and T+96 for 17th there is a well placed potential 'torpedo' type (sub)-low which will deepen - as the R5 hits - and move faster than these maps suggest and bring a new cold blast behind........And on a related question; Did those deluded kill-joy fools in Holland start the pumping so as to wreck the prospects of the 11 cities skating race in the (secret) name of saving the planet or whatever?
Vandaag gepost
Heb je toevallig een linkje?
http://www.weatheraction.com/displayarticl...p?a=422&c=5
of twitter piers corbyn
Weet niet of je er teveel waarde aan moet hechten. Met zijn aardbevingen zat hij wel juist, zie vannacht 3 aardbevingen.
WC zit er ook niet in voor het eerst, jetstream zakt terug af naar het zuiden. Ik denk dat na het uitzakken van het laag zaterdag - zondag, de hogedrukgebieden boven scandinavie zich gaan verenigen tot één scandi hoog. Is maar een veronderstelling. (ik met mijn beperkte weerkennis ) correct me if i'm wrong
Baseer dit op mijn vorige post (zie metoffice kaartje) | Gewijzigd: 14 februari 2012, 12:27 uur, door Sanwa
of twitter piers corbyn
Weet niet of je er teveel waarde aan moet hechten. Met zijn aardbevingen zat hij wel juist, zie vannacht 3 aardbevingen.
Thx! Niet te veel waarde aan hechten, .... ik weet het maar het blijft een vreemde snuiter. Ik vind het stiekem toch wel erg leuk om hem een beetje te volgen.
Leuk om hem te volgen, alleen vind ik het allemaal erg onoverzichtelijk, kan er geen koek van maken
The Dutch authorities are monsters . The MetO maps for 18th - 4 days away - show temps in North Netherlands falling and a clear arctic plunge developing - something they did not see on Sunday. See maps link below. Piers
Bron Pierce on twitter
Wel wat relativeren hoor
er is wel grote onzekerheid kan 12 graden boven nul worden maar kunnen ook kou krijgen
is lange termijn maar wat me wel opvalt in de pluim is dat er steeds meer leden voor kou gaan
dus ik schrijf de winter nog niet af.
Ook lijkt de straalstroom (jetstream) rond het weekend weer af te gaan zwakken en weer wat meer af te zakken naar het zuiden. De temperaturen lijken ook daarom weer wat naar beneden te gaan duiken, vooral de nachten kunnen weer nachtvorst op gaan leveren. En nemen ook de sneeuwkansen weer wat toe. Wederom kan het dus nog altijd winters worden.
Dit is een verwachting, dus vat het niet te letterlijk op. | Gewijzigd: 14 februari 2012, 13:23 uur, door laska119