Nee, ik zie het. Daarom zei ik al dat we nog maar moeten afwachten welke winterse ongemakken ons tot aan het begin van de lente nog boven het hoofd hangen.
De pluim van 22.00 uur. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 22:45 uur, door Sanwa
NWC gaat in ieder geval weer de andere kant op, beter als al die vriestemperaturen en niet prettige sneeuw(persoonlijk)
Waarschuwing vooraf vanwege storm/orkaan,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: woensdag, 15. feb 2012, 00:00 uur
geldig tot: woensdag, 15. feb 2012, 19:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Vanaf dinsdag nacht zijn er plaatselijk zware windstoten mogelijk. De wind komt uit het westen tot noordwesten. woensdag avond vermindert wind langzaam.
Jaaa, ik weet het gaat niet over sneeuw ofzo, maar toch
Jah en zo is de pluim van 22.00 weer anders en daar ziet de Lente er wel weer rooskleuriger uit.
Ben naar me werk
Cheers
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Laat de mensen toch genieten van wat ze willen geloven, anders wordt het er niet leuker op, toch?
Moeten we het dan iedere keer gaan vermelden dat deze kaartjes niet kloppen? Ik heb het, maar ook Johann heeft het al tientallen keren gezegd dat je daar 0,0 waarde aan moet hechten en dat de kaarten veel meer zeggen! Ben blij met de dooi, eindelijk meer kans op onweer | Gewijzigd: 13 februari 2012, 22:37 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ben naar me werk
Cheers
Stom van me. Ik had niet in de gaten dat ik 10:00 uur pluim gepost had.
@JV
WESTCIRCULATIE KOMT VOLGENDE WEEK MOGELIJK OP STOOM
Tot en met het weekeinde heeft ons land te maken met een afwisseling van polaire en subtropische luchtmassa’s, respectievelijk afkomstig van het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan en het zeegebied ten zuiden/zuidwesten van de Azoren. Dat betekent dat het overdag over het algemeen te zacht is (maxima tussen 4 en 8 graden), enkele nachten kunnen (met name wanneer een rug van hogedruk passeert) wat kouder uitvallen met kans op gladheid door op- en bevriezing van natte weggedeelten. Het weerbeeld kenmerkt zich veelal door bewolking en periodiek regen of enkele buien. Met name in de loop van het weekeinde kunnen de buien een winters karakter krijgen.
Midden volgende week opteert het Europees weermodel voor een westcirculatie die meer en meer op stoom gaat komen. Mocht deze ontwikkeling handen en voeten krijgen, dan neemt de kans op grotere neerslaghoeveelheden, veel wind en hogere temperaturen toe. Ik ben benieuwd hoeveel kou februari op het eind van de maand heeft ingeleverd. Het ‘voortschrijdend maandgemiddelde’ in De Bilt bedraagt, tot vandaag, -6,7º tegen normaal (over de hele maand) 3,3º. Tien graden te koud dus!
March
Spring is currently expected to start on a fairly average note, but with the potential for some fairly significant swings in temperature from cold to mild. The air pressure anomaly shows that pressure is expected to be higher than average across much of the country, as well as into Scandinavia, so with the continent still expected to be on the cold side, occasional cold shots from the east are a possibility. With pressure higher than average though, rainfall amounts are expected to be below average in many parts.
| Gewijzigd: 13 februari 2012, 22:44 uur, door jones
Ik heb mijn lenteverwachting vandaag binnen gehad, kwam ook op mild en wat aan de natte kant uit. Daar in tegen de zomer kan wel eens heel mooi gaan worden. Maar goed dit is t wintertopic... Staat de sneeuw nog voor zaterdag?
De vraag stellen is hem beantwoorden
Ik ben benieuwd hoeveel kou februari op het eind van de maand heeft ingeleverd. Het ‘voortschrijdend maandgemiddelde’ in De Bilt bedraagt, tot vandaag, -6,7º tegen normaal (over de hele maand) 3,3º. Tien graden te koud dus!
Dit is zeer interessant ( als je tenminste van gemiddeldes houdt )
Februari is op dit moment dus mega kouder dan standaard maar daar zouden de laatste paar weken wel eens ernstig korte metten mee kunnen maken.. een beetje de omgekeerde januari van dit jaar.. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 23:20 uur, door Callie-P
Zit net met Johann even te praten, die deelde mede dat de EC run aangeeft voor zondag: T500 hPa 06H tussen -29 en de -36 °C en 12H -38 en -34. De T850 06H tussen -7 en -6 en 12h -8 noorden en -7 zuiden. Theta-E tussen de 8 en 5 °C 06h en 4 a 5 °C om 12h. Dus aan jullie nu de vraag om het uit te dokteren wat we krijgen volgens de recente EC run. Is het sneeuw of is het regen? | Gewijzigd: 13 februari 2012, 23:28 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik ga voor sneeuw, helemaal met de dauwpunten rond 0...door voor de wasmachine?
ja, wel, met de uitleg van johan naast me (van wat in godsnaam de theta-e is) zeg ik ook volmondig sneeuw ! Dat gaat dus zeker verder moeten opgevolgd moeten worden