In de loop van het weekeinde van 19 feb zien we in ongeveer 40% van de Leden tijdelijk wat koudere (T850 rond -7) maritiem polaire lucht, zodat de kans op een winters karakter van de buien toeneemt en in de nacht tijdens opklaringen met temperaturen rond het vriespunt de kans op opvriezing groot is, aangezien de vorst dan nog niet overal uit de grond is., aldus Guidance
| Gewijzigd: 13 februari 2012, 15:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ja dat weet ik ook nog goed, ik moest toen met een foto bewijzen aan mijn collega's op Schiphol dat ik zat ingesneeuwd, op Schiphol zelf lag toen nog helemaal niets, terwijl in Heerhugowaard (45km noordelijker) 20-30 cm was gevallen die nacht.. De volgende dag was het berekoud met over het hele land een sneeuw chaos, maar een paar dagen later was het allemaal alweer weg.
Ligt aan waar het ligt,landelijke slootjes daar blijft het langer liggen dan op kanalen waar stevig bemalen wordt.
in bebouwde omgeving stroomt er bovendien wegenzout de kanalen in wat ook niet bevorderlijk is voor het ijs.
Ik log af ergens eind februari begin maart..
en idd mijn tuin lonkt me ook al..en me bbq en de tuinstoelen en en en en en
post even aangepast
Jammer, waarom blijf je niet tijdens spannende onweersdagen? Ik vind je updates altijd heerlijk om te lezen.
dat klopt helemaal.. Echt bizar dat je lichaam zo reageert
Yessss !! Kom maar op, ik heb nog lang geen genoeg van de winter !!!
Misschien een domme vraag: maar stel hij komt terug in die periode?
Mij lijkt het dan (door een krachtigere zon) tijdens de nacht heel koud te worden, maar tijdens de dag wel in de plus door de zon?
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Daarmee komt de stand van 2012 op 21 vorstdagen en 13 ijsdagen waarvan 17 vorstdagen en alle 13 ijsdagen in die 2 weken (en 3 dagen )
Vlak na middernacht viel dan uiteindelijk toch het doek met serieuse ijzel als gevolg en dat heb ik gemerkt :/ | Gewijzigd: 13 februari 2012, 21:41 uur, door thunder and lightning