Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
13 februari 2012, 11:48 uur | Bericht #338545
Daarom staat er in mijn handtekening ook:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!
Shadow112
Lid
13 februari 2012, 11:50 uur | Bericht #338546
Nou, als ik dit grafiekje zie van de ijsdagen in de Bilt, Gaan we toch gewoon weer terug naar strengere winters

Ijsdagen de Bilt

screenhunter_01_feb_12_09_01.jpg
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Waarom deze advertentie?
Joeke12
Lid
13 februari 2012, 11:54 uur | Bericht #338547
Zaterdagnacht nog wel even onder de brug in dokkum op het ijs gestaan,
was wel leuk!
Nu kan het al bijna niet meer met 3 graden in de +!
kiwitwins
Lid
13 februari 2012, 11:58 uur | Bericht #338548
Citaat van Jan van Ooijen, maandag 13 februari 2012, 11:48 uur Daarom staat er in mijn handtekening ook:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Maar om dat in de praktijk te brengen vergt soms wel wat oplettendheid. Dat merk ikzelf ook. We zijn met zijn allen soms meer bezig met wat er op de LT gebeurt dan wat er in het nu gebeurt. We kijken met zijn allen uit naar extreme sneeuw, extreem onweer, storm of wat dan ook. En als het moment aanbreekt zitten we achter de pc te schrijven het sneeuwt of het onweert. IPV dat we dan gaan genieten. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, ik merk ook dat er heel veel leden al gementioned hebben dat we moeten genieten. En mede daardoor wordt ik ook terug geworpen in het nu. Want ook ik zit veel achter een pc of naar het scherm van mijn phone te staren. Maar betrap me er zelf ook steeds vaker op dat alles aan mij voorbij glijdt en dat dat niet de bedoeling is. Zo en nu de kids van school halen en lekker lunchen
Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
13 februari 2012, 11:59 uur | Bericht #338549
Binnenwegen in Deventer mogen door ijzel extreem glad genoemd worden. Vanmorgen in een kwartiertje tijd verschillende ongelukken zien gebeuren. Momenteel al weer een bui boven Deventer, echter ben ik daar nu niet.
mhindriks
Lid
13 februari 2012, 12:02 uur | Bericht #338550
Dag winter, tot volgend jaar!
"Als de haan een ei legt, kraaien alle kippen"
13 februari 2012, 12:03 uur | Bericht #338551
ik denk dat de winter nu een weekje op vakantie is maar denk dat eind februarie en begin maart nog wel eens goed koud kan gaan verlopen we zullen het zien maar sneeuw krijgen we zeker nog dit jaar!

1 maart naar disney land parijs hoop dat de wegen dan wel goed zijn. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:04 uur, door steffantje
13 februari 2012, 12:12 uur | Bericht #338553
Leuk kaartjes toch?

192_1.gif

192_17__1_.gif | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:13 uur, door dutchweatherman
13 februari 2012, 12:16 uur | Bericht #338556
kaarten zien er inderdaad spannend uit
wie weet ik verwacht toch nog wel koude periode alleen niet zo extreem als afgelopen 2 weken
wintertoppic 19? haha
13 februari 2012, 12:21 uur | Bericht #338558
Citaat van steffantje, maandag 13 februari 2012, 12:03 uur ik denk dat de winter nu een weekje op vakantie is maar denk dat eind februarie en begin maart nog wel eens goed koud kan gaan verlopen we zullen het zien maar sneeuw krijgen we zeker nog dit jaar!

Waar baseer je dit op? Ik mis wat onderbouwing zeg maar. Wat je zegt zou inderdaad kunnen: Maart roert zijn staart, aprilletje zoet geeft nog wel eens een witte hoed. Maar dat zijn 'weerwijsheden' waar je verder geen enkele waarde aan kunt hechten voor wat betreft een mogelijke terugkeer van het winterweer.
Dus, wat is je onderbouwing voor bovenstaande bewering?

EDIT: ik zie hierboven kaarten die jouw bewering heel misschien ondersteunen, maar feit blijft dat je in 1e instantie iets roept, zonder enige onderbouwing en dat vind ik jammer. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:24 uur, door Overbuurman
13 februari 2012, 12:22 uur | Bericht #338559
Citaat van albalinda, maandag 13 februari 2012, 10:17 uur NS lachertje,kijk eens naar landen waar het echt wintersweer is,minimale problemen.

Is zeker niet waar. Woon nu sinds een paar weken in Zweden. Een poosje terug viel er in een nacht 15 centimeter sneeuw. Wat denk je? Op een stuk snelweg 50 ongelukken waardoor ze het maar af hebben gesloten. Omgeving Stockholm was complete chaos wat betreft treinen, niet reed meer zoals het hoort. Treinen naar het noorden werden geschrapt omdat het te koud was.

Nee hoor, ook hier geeft winterweer overlast. In het uiterste noorden is het wel minder erg, maargoed, daar rijden ook maar 5 treinen per dag dus zoveel kan er ook niet mis gaan.
Ricootje
Lid
13 februari 2012, 12:29 uur | Bericht #338561
Citaat van CvHof, maandag 13 februari 2012, 12:22 uur Is zeker niet waar. Woon nu sinds een paar weken in Zweden. Een poosje terug viel er in een nacht 15 centimeter sneeuw. Wat denk je? Op een stuk snelweg 50 ongelukken waardoor ze het maar af hebben gesloten. Omgeving Stockholm was complete chaos wat betreft treinen, niet reed meer zoals het hoort. Treinen naar het noorden werden geschrapt omdat het te koud was.

Nee hoor, ook hier geeft winterweer overlast. In het uiterste noorden is het wel minder erg, maargoed, daar rijden ook maar 5 treinen per dag dus zoveel kan er ook niet mis gaan.

Maar dan hebben we het over 15 cm sneeuw en temps van -30. Niet van 2 cm sneeuw en temps van -4
13 februari 2012, 12:29 uur | Bericht #338562
iedereen geeft de winter nu al op en denken aan de lente.
lange termijn geeft toch weer koude ontwikkelingen (steeds meer leden onder nul)pluim
kaarten lezen kan ik nog niet goed!
en de afgelopen jaar wat bij gehouden warm voorjaar, natte warme zomer zeer mooie oktober en november
december en januarie zacht en herfst achtig weer alles is laat begonnen dus waarom geen kou meer terug
en deels doe ik het op gevoel we zullen het zien.
fan
Lid
13 februari 2012, 12:33 uur | Bericht #338563
Citaat van Shadow112, maandag 13 februari 2012, 11:50 uur Nou Edit Sanwa: KNIP

Klopt deze grafiek wel?
Volgens mij zijn er in 2011 nauwelijks ijsdagen geweest. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 14:42 uur, door Sanwa
Ricootje
Lid
13 februari 2012, 12:35 uur | Bericht #338565
Citaat van dutchweahterman, maandag 13 februari 2012, 12:12 uur Leuk kaartjes toch?

leuk voor nog 1 sneeuwverrassing, maar meer niet. Aan het einde zie ik de 10 graden grens al dik opduiken naar onze omgeving. Wat mij betreft nog 1 keer een sneeuwlaag en daarna gewoon maartse buien en lente. Dat half bakken gedoe dat we nu gaan krijgen. Geen WC, maar ook geen winter etc, kan me gestolen worden. Verschrikkelijk vooruitzicht dus voor de komende week. Alleen volgende week woensdag misschien nog wat actie.

al met al toch nog een matige winter. 13 ijsdagen op rij, een koudegolf, 9 sneeuwdekdagen, en 2 sneeuwdagen. En dat allemaal in 14 dagen, een mooie vangst. Maar vergeleken de andere 2 maanden en de vooruitzichten vind ik het toch een matige winter, echt niet perfect. winter 09/10 was beter.
13 februari 2012, 12:38 uur | Bericht #338566
Citaat van Ricootje, maandag 13 februari 2012, 12:29 uur Maar dan hebben we het over 15 cm sneeuw en temps van -30. Niet van 2 cm sneeuw en temps van -4

Klopt, maar mijn punt is dat niemand immuun is voor winterweer. Bovendien vind ik 10-15cm niet buitensporig veel. In het noorden was het inderdaad wel extreem koud (tot -45). Maar waar je ook rekening mee moet houden is dat het Nederlandse wegen- en spoorwegnet dusdanig vol is dat als het ook maar een klein beetje mis gaat op een plek, het hele land er zowat last van heeft.
Vergelijken met Scandinavië/Alpenlanden is daarom imo onzinnig. De bevolkingsdichtheid is gewoon veel lager dus de (spoor)wegen kunnen meer hebben. Als ze in Zweden dezelfde bevolkingsdichtheid zouden hebben als hier zou het nog veel grotere chaos worden dan in Nederland.
Roan
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 februari 2012, 12:41 uur | Bericht #338567
Citaat van dooi is niet mooi, maandag 13 februari 2012, 12:33 uur Klopt deze grafiek wel?
Volgens mij zijn er in 2011 nauwelijks ijsdagen geweest.

2011 geeft aan winter 2010/2011, 2012, winter 2011/2012

Laat het nu ook maar klaar zijn met de winter dan hoor.. vanaf 1 maart 15 tot 20 graden tot aan mei, vanaf dan 20 tot 25 graden tot en met oktober (stabiel zomerweer met af en toe een dikke onweersbui).. en dan vanaf oktober WINTER dus gelijk weer sneeuw/ijs etc | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:46 uur, door Roan
frummel77
Lid
13 februari 2012, 12:44 uur | Bericht #338569
sneeuw
Ricootje
Lid
13 februari 2012, 12:46 uur | Bericht #338570
Citaat van CvHof, maandag 13 februari 2012, 12:38 uur Klopt, maar mijn punt is dat niemand immuun is voor winterweer. Bovendien vind ik 10-15cm niet buitensporig veel. In het noorden was het inderdaad wel extreem koud (tot -45). Maar waar je ook rekening mee moet houden is dat het Nederlandse wegen- en spoorwegnet dusdanig vol is dat als het ook maar een klein beetje mis gaat op een plek, het hele land er zowat last van heeft.
Vergelijken met Scandinavië/Alpenlanden is daarom imo onzinnig. De bevolkingsdichtheid is gewoon veel lager dus de (spoor)wegen kunnen meer hebben. Als ze in Zweden dezelfde bevolkingsdichtheid zouden hebben als hier zou het nog veel grotere chaos worden dan in Nederland.

Deels waar, maar in oktober stonden ze vol trots te vertellen dat elk winters probleem geen chaos zou veroorzaken. Het feit is gewoon dat ze de voorbereidingen een beetje links laten liggen en vervolgens medewerking verwachten van de passagiers. En daar komt nog bij dat het al 3 jaar zo aan de gang gaat en ze leren het dus nooit. NS en Prorail zijn voor mij beide bedroevend en ze hadden het dus nooit moeten privatiseren, dan waren er amper problemen.

Overigens in duitsland hebben ze veel meer sneeuw en daar gaat het minder mis dan hier? Nederland en de meeste Nederlanders kunnen gewoon niet met winterse ongemakken omgaan.
13 februari 2012, 13:28 uur | Bericht #338576
Citaat van Ricootje, maandag 13 februari 2012, 12:46 uur Deels waar, maar in oktober stonden ze vol trots te vertellen dat elk winters probleem geen chaos zou veroorzaken. Het feit is gewoon dat ze de voorbereidingen een beetje links laten liggen en vervolgens medewerking verwachten van de passagiers. En daar komt nog bij dat het al 3 jaar zo aan de gang gaat en ze leren het dus nooit. NS en Prorail zijn voor mij beide bedroevend en ze hadden het dus nooit moeten privatiseren, dan waren er amper problemen.

Overigens in duitsland hebben ze veel meer sneeuw en daar gaat het minder mis dan hier? Nederland en de meeste Nederlanders kunnen gewoon niet met winterse ongemakken omgaan.

Ben ik het mee eens. We willen alles op hetzelfde tempo doen, ook al ligt er sneeuw en dat kan dus niet.
Maar zoals je zegt, ze beloofden een hoop maar er is weinig van waar gemaakt.
Ik denk zelf dat ze eens moeten overwegen om de beide bedrijven samen te voegen. Ik heb het idee dat er langs elkaar heen wordt gewerkt. Uiteindelijk is Prorail verantwoordelijk voor alle infrastructuur dus in feite kunnen de NS er niets aan doen als de wissels vastgevroren zitten. De informatievoorziening daarentegen is weer hun verantwoordelijkheid en ook dat gaat niet altijd goed...

Maargoed, we zullen zien wat de politiek ervan denkt en hoe het volgende winter gaat verlopen.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.881 topics, welke bij elkaar 448.479 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 37 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 37, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen week 30".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden