Enjoy the weather, it's the only weather you've got!
Maar om dat in de praktijk te brengen vergt soms wel wat oplettendheid. Dat merk ikzelf ook. We zijn met zijn allen soms meer bezig met wat er op de LT gebeurt dan wat er in het nu gebeurt. We kijken met zijn allen uit naar extreme sneeuw, extreem onweer, storm of wat dan ook. En als het moment aanbreekt zitten we achter de pc te schrijven het sneeuwt of het onweert. IPV dat we dan gaan genieten. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, ik merk ook dat er heel veel leden al gementioned hebben dat we moeten genieten. En mede daardoor wordt ik ook terug geworpen in het nu. Want ook ik zit veel achter een pc of naar het scherm van mijn phone te staren. Maar betrap me er zelf ook steeds vaker op dat alles aan mij voorbij glijdt en dat dat niet de bedoeling is. Zo en nu de kids van school halen en lekker lunchen
1 maart naar disney land parijs hoop dat de wegen dan wel goed zijn. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:04 uur, door steffantje
Waar baseer je dit op? Ik mis wat onderbouwing zeg maar. Wat je zegt zou inderdaad kunnen: Maart roert zijn staart, aprilletje zoet geeft nog wel eens een witte hoed. Maar dat zijn 'weerwijsheden' waar je verder geen enkele waarde aan kunt hechten voor wat betreft een mogelijke terugkeer van het winterweer.
Dus, wat is je onderbouwing voor bovenstaande bewering?
EDIT: ik zie hierboven kaarten die jouw bewering heel misschien ondersteunen, maar feit blijft dat je in 1e instantie iets roept, zonder enige onderbouwing en dat vind ik jammer. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:24 uur, door Overbuurman
Is zeker niet waar. Woon nu sinds een paar weken in Zweden. Een poosje terug viel er in een nacht 15 centimeter sneeuw. Wat denk je? Op een stuk snelweg 50 ongelukken waardoor ze het maar af hebben gesloten. Omgeving Stockholm was complete chaos wat betreft treinen, niet reed meer zoals het hoort. Treinen naar het noorden werden geschrapt omdat het te koud was.
Nee hoor, ook hier geeft winterweer overlast. In het uiterste noorden is het wel minder erg, maargoed, daar rijden ook maar 5 treinen per dag dus zoveel kan er ook niet mis gaan.
Nee hoor, ook hier geeft winterweer overlast. In het uiterste noorden is het wel minder erg, maargoed, daar rijden ook maar 5 treinen per dag dus zoveel kan er ook niet mis gaan.
Maar dan hebben we het over 15 cm sneeuw en temps van -30. Niet van 2 cm sneeuw en temps van -4
lange termijn geeft toch weer koude ontwikkelingen (steeds meer leden onder nul)pluim
kaarten lezen kan ik nog niet goed!
en de afgelopen jaar wat bij gehouden warm voorjaar, natte warme zomer zeer mooie oktober en november
december en januarie zacht en herfst achtig weer alles is laat begonnen dus waarom geen kou meer terug
en deels doe ik het op gevoel we zullen het zien.
leuk voor nog 1 sneeuwverrassing, maar meer niet. Aan het einde zie ik de 10 graden grens al dik opduiken naar onze omgeving. Wat mij betreft nog 1 keer een sneeuwlaag en daarna gewoon maartse buien en lente. Dat half bakken gedoe dat we nu gaan krijgen. Geen WC, maar ook geen winter etc, kan me gestolen worden. Verschrikkelijk vooruitzicht dus voor de komende week. Alleen volgende week woensdag misschien nog wat actie.
al met al toch nog een matige winter. 13 ijsdagen op rij, een koudegolf, 9 sneeuwdekdagen, en 2 sneeuwdagen. En dat allemaal in 14 dagen, een mooie vangst. Maar vergeleken de andere 2 maanden en de vooruitzichten vind ik het toch een matige winter, echt niet perfect. winter 09/10 was beter.
Klopt, maar mijn punt is dat niemand immuun is voor winterweer. Bovendien vind ik 10-15cm niet buitensporig veel. In het noorden was het inderdaad wel extreem koud (tot -45). Maar waar je ook rekening mee moet houden is dat het Nederlandse wegen- en spoorwegnet dusdanig vol is dat als het ook maar een klein beetje mis gaat op een plek, het hele land er zowat last van heeft.
Vergelijken met Scandinavië/Alpenlanden is daarom imo onzinnig. De bevolkingsdichtheid is gewoon veel lager dus de (spoor)wegen kunnen meer hebben. Als ze in Zweden dezelfde bevolkingsdichtheid zouden hebben als hier zou het nog veel grotere chaos worden dan in Nederland.
Volgens mij zijn er in 2011 nauwelijks ijsdagen geweest.
2011 geeft aan winter 2010/2011, 2012, winter 2011/2012
Laat het nu ook maar klaar zijn met de winter dan hoor.. vanaf 1 maart 15 tot 20 graden tot aan mei, vanaf dan 20 tot 25 graden tot en met oktober (stabiel zomerweer met af en toe een dikke onweersbui).. en dan vanaf oktober WINTER dus gelijk weer sneeuw/ijs etc | Gewijzigd: 13 februari 2012, 12:46 uur, door Roan
Vergelijken met Scandinavië/Alpenlanden is daarom imo onzinnig. De bevolkingsdichtheid is gewoon veel lager dus de (spoor)wegen kunnen meer hebben. Als ze in Zweden dezelfde bevolkingsdichtheid zouden hebben als hier zou het nog veel grotere chaos worden dan in Nederland.
Deels waar, maar in oktober stonden ze vol trots te vertellen dat elk winters probleem geen chaos zou veroorzaken. Het feit is gewoon dat ze de voorbereidingen een beetje links laten liggen en vervolgens medewerking verwachten van de passagiers. En daar komt nog bij dat het al 3 jaar zo aan de gang gaat en ze leren het dus nooit. NS en Prorail zijn voor mij beide bedroevend en ze hadden het dus nooit moeten privatiseren, dan waren er amper problemen.
Overigens in duitsland hebben ze veel meer sneeuw en daar gaat het minder mis dan hier? Nederland en de meeste Nederlanders kunnen gewoon niet met winterse ongemakken omgaan.
Overigens in duitsland hebben ze veel meer sneeuw en daar gaat het minder mis dan hier? Nederland en de meeste Nederlanders kunnen gewoon niet met winterse ongemakken omgaan.
Ben ik het mee eens. We willen alles op hetzelfde tempo doen, ook al ligt er sneeuw en dat kan dus niet.
Maar zoals je zegt, ze beloofden een hoop maar er is weinig van waar gemaakt.
Ik denk zelf dat ze eens moeten overwegen om de beide bedrijven samen te voegen. Ik heb het idee dat er langs elkaar heen wordt gewerkt. Uiteindelijk is Prorail verantwoordelijk voor alle infrastructuur dus in feite kunnen de NS er niets aan doen als de wissels vastgevroren zitten. De informatievoorziening daarentegen is weer hun verantwoordelijkheid en ook dat gaat niet altijd goed...
Maargoed, we zullen zien wat de politiek ervan denkt en hoe het volgende winter gaat verlopen.