hehe wat zullen veel mensen tochw eer adem kunnen halen en fatsoenlijk kunnen lopen.
Na bijna 14 dagen bevroren ijsplekken op de stoep,mag het wel wel weer eens
hehe wat zullen veel mensen tochw eer adem kunnen halen en fatsoenlijk kunnen lopen.
Na bijna 14 dagen bevroren ijsplekken op de stoep,mag het wel wel weer eens
Inderdaad, zo ervaar ik het ook. Voelt een beetje als een 'bevrijding', als een diepe ademhaling na lange tijd onder water geweest te zijn. Ik kan er ook niet echt rauwig om zijn dat deze periode nu op z'n eind loopt.
Mooie plaatjes en flink wat schaatsen waren de voordelen. Maar deze wegen voor de meesten niet op tegen de nadelen. Het was mooi maar gelukkig niet langer dan twee weken... | Gewijzigd: 13 februari 2012, 09:28 uur, door marsel
Mooie plaatjes en flink wat schaatsen waren de voordelen. Maar deze wegen voor de meesten niet op tegen de nadelen. Het was mooi maar gelukkig niet langer dan twee weken...
ja gelukkig hebben we nu weer grijs weer en regen
Heerlijk!!!
echt nederlands weer daar zijn we toch trots op!!!
ook ik ben blij dat ik niet meer schuivel schuivel over het ijs moet lopen, of iedere keer bijne omver gereden word als ik de weg kies ipv de stoep.
Maar ja zo heeft ieder zijn eigen favoriete weer, ik ga van de zomer weer op onweer zitten wachten ipv op een elfstedentocht
Ho, ho. Smaken verschillen he . Je haalt hier twee dingen door elkaar...
Het gaat me niet om het weerbeeld waarmee de afgelopen vorstperiode gepaard ging. Nee, dat was gewoon subliem. Het gaat me meer om de winterse overlast die velen (inclusief mezelf) ervaren als je dagelijks bijvoorbeeld vele km's moet rijden of met het OV moet reizen. Tja, dat de hogere temperaturen met een ander weerbeeld gepaard gaan vind ik ook jammer. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar het is een stuk aangenamer nu en de 'overlast' is even grotendeels verleden tijd. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 10:07 uur, door marsel
Idd,geef mij maar er nog een week of 4 winterweer bij
Het blijkt ook wel dat we nog maar weinig gewend zijn
Ik heb toch zelf gauw zo'n 3000 km. gereden maar weinig last gehad.
Dat er structureel gladheidsbestrijdings problemen zijn heeft gelukkig
niets met het weer te maken maar met klunzigheid van de verantwoordelijke mens
Voorbeeld; 14 dagen ijsplekken op de stoep?
Onnodig en te voorkomen door menselijk optreden(gemeente/burger zelf)
NS lachertje,kijk eens naar landen waar het echt wintersweer is,minimale problemen. | Gewijzigd: 13 februari 2012, 10:22 uur, door albalinda
Mooie plaatjes en flink wat schaatsen waren de voordelen. Maar deze wegen voor de meesten niet op tegen de nadelen. Het was mooi maar gelukkig niet langer dan twee weken...
Nou je hebt liever regenachtig en nevelig daar word men toch zo depri van
ik had graag gewild dat het weer van de afgelopen weken nog even was
doorgezet want het weer wat we ervoor terug hebben gekregen is niet om over naar huis te schrijven.
En Winterweer lijkt me toch stukken gezonder dan wat we nu hebben.
Het gaat me niet om het weerbeeld waarmee de afgelopen vorstperiode gepaard ging. Nee, dat was gewoon subliem. Het gaat me meer om de winterse overlast die velen (inclusief mezelf) ervaren als je dagelijks bijvoorbeeld vele km's moet rijden of met het OV moet reizen. Tja, dat de hogere temperaturen met een ander weerbeeld gepaard gaan vind ik ook jammer. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar het is een stuk aangenamer nu en de 'overlast' is even grotendeels verleden tijd.
Die overlast word veroorzaakt door de NS niet door het weer,in het buitenland hebben ze er ook amper last
van maar hier in Nederland is het altijd zo extreem. Terwijl het weer niet eens zo extreem was.
De andere kant van winterweer...
Citaat van albalinda, maandag 13 februari 2012, 11:17 uur Idd,geef mij maar er nog een week of 4 winterweer bij
Het blijkt ook wel dat we nog maar weinig gewend zijn
Ik heb toch zelf gauw zo'n 3000 km. gereden maar weinig last gehad.
Dat er structureel gladheidsbestrijdings problemen zijn heeft gelukkig
niets met het weer te maken maar met klunzigheid van de verantwoordelijke mens
Voorbeeld; 14 dagen ijsplekken op de stoep?
Onnodig en te voorkomen door menselijk optreden(gemeente/burger zelf)
NS lachertje,kijk eens naar landen waar het echt wintersweer is,minimale problemen.
van maar hier in Nederland is het altijd zo extreem. Terwijl het weer niet eens zo extreem was.
Ik denk dat ik de schuld niet op de NS af zou schuiven. Als je gaat kijken naar bijvoorbeeld Zwitserland, zie je dat de overheid er daar ook heel wat meer geld in steekt. Daar heeft de NS simpelweg niks over te zeggen. Maar nu moeten ze het doen met wat ze hebben, dan nog is eerder prorail dan de NS daar debet aan. Stond toevallig zaterdag een interessant stuk over in de Volkskrant.
Als er vroeger een wissel vastgevroren zat, reed een machinist tot aan de wissel, stapte dan uit en keek of de wissel goed stond. Als dat het geval was, reed hij er overheen en dat was meestal genoeg om de wissel te ontdooien. Stond de wissel verkeerd had hij een kruk bij zich om hem goed te zetten. Dat kon toen nog, want NS was zowel vervoersmaatschappij als spoorbeheerder. Nu het spoor van prorail is mogen NS medewerkers daar niks meer aan doen. Prorail is dus verantwoordelijk voor wissels en dergelijke. Maar die maken er een mooi zooitje van. Om kosten te besparen hebben ze namelijk geen vaste monteurs in dienst, maar besteden ze de reparaties uit aan particuliere aannemers. Als er dus zo'n wissel vast zit bellen ze een aannemer, die stuurt vervolgens (met de auto!) een monteur op pad. Maargoed, als er 900 km file staat kun je wel bedenken hoe dat gaat...
Conclusie: privatisering faalt hier hopeloos en gewoon weer van NS en prorail 1 bedrijf maken.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Het gaat me niet om het weerbeeld waarmee de afgelopen vorstperiode gepaard ging. Nee, dat was gewoon subliem. Het gaat me meer om de winterse overlast die velen (inclusief mezelf) ervaren als je dagelijks bijvoorbeeld vele km's moet rijden of met het OV moet reizen. Tja, dat de hogere temperaturen met een ander weerbeeld gepaard gaan vind ik ook jammer. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Maar het is een stuk aangenamer nu en de 'overlast' is even grotendeels verleden tijd.
de enige maatschappij die last heeft van de kou is de verrekte NS, ze moeten geen boetes gaan uitdelen maar juist de kaartjes/abonnementen goedkoper maken, dat is hun straf.. Echt wat een trieste maatschappij, ik ben gelukkig iemand die dagelijks het traject Assen-Groningen moet reizen, daar hebben we gelukkig geen andere dienstregeling, maar ik kan me goed voorstellen dat een mens dan graag wat betere temperaturen wil.
Ik zelf vind de overlast nu erger met die ijzel/regen/sneeuw, ging vanmorgen al bijna onderuit met de fiets, de iets zachtere temperaturen zijn ook wel even lekker, maar als ik dan nu naar dat druiligere weer naar buiten kijk dan verlang ik weer naar het zonnetje van zaterdag.........