Het is hier nu net droog geworden.. nou ja sneeuwt nog heeeeel fijntjes.. en inderdaad wind komt nu uit het zuiden (west).. is heel sneaky van oost naar zuid (west) gegaan.. ..
Maar goed er is toch een paar mm bijgevallen Benieuwd wat de rest van de dag brengt.
| Gewijzigd: 12 februari 2012, 10:19 uur, door Callie-P
Idd, was een lekker sneeuwbuitje, centimetertje erbij, en idd precies zelfde temp op 2m nu -2,8 atm
Stijgt wel langzaam, wind is nu zuid, moet even zo blijven tot vanmiddag, misschien dat we dan nog wat meepakken van de sneeuw vanmiddag | Gewijzigd: 12 februari 2012, 10:19 uur, door weerfreak
Zo'n beetje elke dooi mogelijkheid had met de huidige hoeveelheid kou op het continent een flink pak sneeuw opgeleverd. Er was er echter eentje waar dit zoals gebruikelijk niet plaats kon vinden: dooi om de noord. En laten we die nu net in huis hebben gehaald . Beetje laf zo.
Maar ach, een mens kan niet alles hebben.
Best weer eens wat anders dat de dooi uit het NW in plaats van ZW komt. In Schotland is de temperatuur al gestegen tot +7°C, terwijl het in ZO-Engeland nog zeer streng (kouder dan -15°C) gevroren heeft. In Londen is de temperatuur inmiddels gestegen tot 0°C en het motregent, hoewel er ook sneeuw verwacht wordt. | Gewijzigd: 12 februari 2012, 10:52 uur, door Ben47
Wat ik mij nou afvraag. Zal de koud van de sneeuw de dooi niet wat temperen? Ik kan mij met de huidige temperatuur bijna niet voorstellen dat het vannmiddag ineens +3 graden zal zijn.
Wat versta jij onder een dik pak sneeuw? Ik woon misschien 15/20km (hemelsbreed) verderop, zelfde bui en hier viel een cm
En ik zat toch in een aardig lange "sliert" van die bui | Gewijzigd: 12 februari 2012, 10:53 uur, door weerfreak
Wat ik mij nou afvraag. Zal de koud van de sneeuw de dooi niet wat temperen? Ik kan mij met de huidige temperatuur bijna niet voorstellen dat het vannmiddag ineens +3 graden zal zijn.
Kan wel degelijk, de as is zich aan het verleggen. Je ziet overal verschillende windrichtingen, hier is ie ZZW en hij draait nog steeds om straks uiteindelijk de NW-hoek te kiezen. Zo krijg je wind vanover zee en is het rap gebeurd
Klopt, hier aan de kust nu o,5 graden...winter ff ver weg
Op naar (hopelijk) de volgende vorst periode...
Hoffies
| Gewijzigd: 12 februari 2012, 11:04 uur, door weerfreak