Verder de neerslag staat al klaar boven de Noordzee, je ziet het al op buienradar aankomen.
De kleinere prikjes die zullen we nog wel krijgen.
Morgen wordt het zeer glad door regen of smeltende sneeuw. (dooi)
Dit geld vooral voor het NW/N van het land en het wadden gebied. (level orange)
Maar ook de rest van het land moet rekening houden met gladheid.
Doe voorzichtig als je de weg opgaat!!
Mvg, | Gewijzigd: 11 februari 2012, 23:14 uur, door team_*AOT*
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
"sneeuw" doelt waarschijnlijk op de ECMWF-pluim van zondagavond 5 februari 2012. Bij die pluim was er voor 12 februari nog geen start van de dooi, maar bleef het nog enkele dagen koud. Als dat scenario werkelijkheid was geworden, was de Elfstedentocht er waarschijnlijk gekomen. Echter, men werd snel uit de droom geholpen, want de daarop volgende pluimen lieten ineens de snelle verzachting vanaf zondag 12 februari zien.
De "It giet oan"-pluim: http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=349286
Gelukkig zitten we hier morgen nog een hele dag in de vorst(volgens het KNMI). Maandag is de pret ook hier gedaan! Dat word nog veel schaatsen morgen en morgenavond! | Gewijzigd: 12 februari 2012, 02:05 uur, door Stefanv
Wel grappig dat op zaterdag 25 februari 's nacht - 19 wordt en overdag + 7. Meestal bekijk ik het weer per week, want aan de hand van de lange termijn verwachting kun je weinig zekerheden verwachten. Ik denk persoonlijk dat de winter nog niet in zijn geheel voorbij is....dus warmte zal er nog niet 1,2,3...komen. | Gewijzigd: 12 februari 2012, 09:14 uur, door Marga
Dat denk ik ook, ik zit met verbazing te lezen dat dit het laatste wintertopic is. Wat als de winter onverwacht na 20 februari toch nog een keer hard toeslaat? Dan denk ik dat iedereen weer hier de hele dag zit te posten en te lezen
als jij goed berichten leest,kan je uit mijn bericht opmaken dat ik dat ook niet zeg;)
grote hoeveelheden is ook weer het andere uiterste vergeleken met een paar kleine buitjes.
iets daartussen in zoals de run van hirlam.
maar daar klopt niks van dus als je die run bekijkt. | Gewijzigd: 12 februari 2012, 09:15 uur, door sneeuwww
grote hoeveelheden is ook weer het andere uiterste vergeleken met een paar kleine buitjes.
iets daartussen in zoals de run van hirlam.
maar daar klopt niks van dus als je die run bekijkt.
Verwachte neerslag volgens Hirlam om 00 uur komende nacht.