Wat ik heel raar vind, dat is dat dat Skandi-hoog of Russische beheer of hoe je het ook wil noemen, zich laat verdrijven door toch wel zeer pietluttige depressietjes. Er is geen sprake van een stevige stormdepressie voor de Britse eilanden of zo ... Gaat dit dus wel een stevige dooiaanval worden ?
Dat heeft pierce ook niet gedaan, hij heeft voor west europa een zeer koude periode voorspeld maar niet dat deze zou starten in oktober of november. Was deze zelfde pierce het niet die zichzelf rectificeerde begin december met een duidelijke uitleg dat er wat in de atmosfeer aan de hand was waar de zon mee te maken had, waardoor het weer hier op aarde flink verstoord is? Pierce is wat mij betreft een prima astroloog die beter voorspelt dan menig weerman, ondanks dat dat niet zijn broodwinning is.
Kan best. In Maastricht is het -9,8°C
Wat ik heel raar vind, dat is dat dat Skandi-hoog of Russische beheer of hoe je het ook wil noemen, zich laat verdrijven door toch wel zeer pietluttige depressietjes. Er is geen sprake van een stevige stormdepressie voor de Britse eilanden of zo ... Gaat dit dus wel een stevige dooiaanval worden ?
Precies! KONING Winter gaat ons nogmaals verrassen... Houd de weerkaarten maar in de gaten voor/vanaf komend weekeinde
Hij heeft wel voorspeld meen ik dat tweede helft november koud zou verlopen, en een zeer koude winter (niet dat het zeer koude winter zou zijn in november). Hoe dan ook: hij zat er flink naast voor de maanden november, december en januari (maar dat was met vele LT-voorspellingen zo).
De ligging wordt anders waardoor de as zuidelijk komt te liggen. Daarom komen we in andere windrichting terecht wat een gevoelige stijging heeft van de temperatuur.
Dooi heeft zo z'n voordelen.
VOORLOPIG GEEN KANS OP WINTERWEER MEER
Het ECMWF (Europees weermodel) is al enige tijd behoorlijk resoluut. De winter wordt na het weekeinde abrupt afgebroken en de kans dat er gedurende de rest van de tweede decade (t/m 20 februari) nog kou gaat komen is, op een enkele nacht met lichte vorst na, verwaarloosbaar klein. Bepalend voor het weerbeeld is enerzijds een sterk hogedrukgebied op het midden van de Oceaan (later afzwakkend nabij de Azoren) en anderzijds lagedrukgebieden die over Scandinavië naar het zuidoosten trekken. Later, naar het weekeinde toe, posteert zich lagedruk boven het noorden van de Oceaan en Noord-Europa. Dan een meer westelijke stroming. Onder invloed van deze atmosferische constructie, heersen wisselvallige condities en komen de middagtemperaturen uit op waarden tussen 3 en 7 graden.
Piers kun je van alles noemen, maar astroloog?
http://en.wikipedia.org/wiki/Piers_Corbyn
http://en.wikipedia.org/wiki/Piers_Corbyn
Excuus, verkeerd verwoord.
Meteoroloog.