Heb een vraagje. Ik heb zojuist al gezocht maar kan het zo nergens vinden hier op o-o. Welke voorwaarden (kwa temps e.d.) moeten er zijn wil men sneeuw krijgen?
Enne, alle moderators en medewerkers en leden van o-o: bedankt voor een fantastische winterdiscussie-tijd en op naar het volgende seizoen! Ik heb genoten!
Wat een baggerwinter hier in limburg.
Nog geen centimeter sneeuw gehad, een beetje alles wat mis kon gaan is hier mis gegaan. Elke keer maar op die grens waar niets tot bijna niets zou vallen. Pech pech en nog eens pech.
Nog geen centimeter sneeuw gehad, een beetje alles wat mis kon gaan is hier mis gegaan. Elke keer maar op die grens waar niets tot bijna niets zou vallen. Pech pech en nog eens pech.
nou niet zo pessie hoor! de komende weken kan er op sneeuwgebied nog alles gebeuren, als het om het vriespunt blijft!
Jan via twitter:
http://twitpic.com/8i5zwy
en
Hier plaatje van Hirlam #sneeuw #regen #ijzel http://pic.twitter.com/xuzZvzRH
Hij zal straks wel nieuwe run plaatsen.... | Gewijzigd: 11 februari 2012, 15:10 uur, door Brisk
V. "Blizzards are coming in Italy & Greece. The Rhine is very likely to freeze over in places this month - and a lot of other rivers and waterways in Europe and S/E England" - says Piers Corbyn.
"The Netherland 11 cities ice skating race - Elfstedentocht (Eleven Cities Tour) - should take place this year. We are 95% confident the conditions will be right for it, " says Piers Corbyn of Weratheraction.com, "Standard meteorology is overestimating temperatures in the coming days and underestimating the resilience of the cold high pressure in Europe to attacks from the West. The current fascinating weather pattern is kept in place by predictable solar-lunar factors which standard meteorology does not understand or take into account. The 'CO2 Warmist' national MetOffices - the UK MetO, the KNMI (Dutch Met Office) and Met Eireann - will continue to make mistakes even one day ahead in the coming days and weeks especially in periods around our major Red warnings" he said on 11th Feb 02:00hrs
Bron: Pierce corbyn
Eigenlijk moet Piers Corbyn toch wel zeer zelfverzekerd zijn om nu (11/02) te stellen dat de winter in het zadel zal blijven, en tegelijk, dat alle modellen het verkeerd voor hebben. Dat is toch zwaar inzetten: als het niet uitkomt, is zijn geloofwaardigheid volledig weg. Hij zei ook dat de horrorwinter in november al ging aanvatten, maar daarin was hij verkeerd met vele anderen (het Eurohoog, toch niet alledaags als het zo lang aanhoudt, was de schuld), dus dat nam m.i. niet zijn geloofwaardigheid weg, maar mocht hij er nu naastzitten ...
Als ik zo naar de satelliet beelden kijk kon hij wel eens gelijk gaan krijgen.
Die laagjes hebben het van Portugal tot Scandinavië nog best moeilijk met binnenvallen,het schuift iig minder snel door dan ik verwacht had.
Mogelijk heb je hier iets aan!
http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/exp...WMO=&ZOOM=0
LOL dat is precies zoals ik ook vermoed gezien ontwikkelingen in de atmosfeer.
En als het dan wat gaat vriezen na een paar dagen dooi dan heb je zo weer een strakke ijsvloer.
Vindt het wat voorbarig dat iedereen nu afscheid neemt alsof het einde der winter nabij is...... Niet met veel bombarie weer terugkomen hoor als blijkt dat KONING Winter terugkeerd of zélfs redelijk aanblijft
http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/exp...WMO=&ZOOM=0
jaaa , dankuwel!
Is de nieuwe ''hirlam'' er al?? | Gewijzigd: 11 februari 2012, 17:12 uur, door Sanwa
Ons weer komt vanuit het Noorden/Noord-Westen he en niet Zuid-westen! En dat slaagt gewoon keihard. Met de bijbehorende zachtere temperaturen die het Laag met zich meebrengt.
ps: Wat ziet Pierce corbyn wat de kaarten en andere meteologen niet zien? Mocht hij gelijk hebben,dan betekend dat de rest wel zijn baan kan opzeggen,en dat de computermodellen naar het vuilvat kunnen.
Riskant die uitspraak van de beste man.
Ik heb het idee dat die tekst een beetje samen gevoegd is uit eerdere uitspraken van Corbyn door iemand. | Gewijzigd: 11 februari 2012, 16:59 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Realiteit is dat het even 2 weken flink koud is geweest, en dat is mooi.
Maar we mogen toch wel even 'down-to-earth' zeggen dat het gewoon een (tot nu toe) niet echt schokkende winter.
Daarvoor is het veel te kort koud geweest en is er veel te weinig sneeuw gevallen.
Ik vind het prachtig dat het 2 weken koud is geweest, en dat was ook hartstikke leuk, maar over de gehele winter gezien (TOT NU TOE!) is het best een magere winter.