We kunnen nu wel concluderen dat de winter aan zijn eind loopt, dit zal dan ook het laatste topic zijn wat betreft de winter. Er moeten toch wel hele gekke dingen gaan gebeuren om weer tot een mooie vorstperiode te gaan komen. Dit wil niet zeggen dat er geen sneeuwbuitje voor kan gaan komen en vorst kan er ook nog voor gaan komen. Het was weer een gezellig seizoen.
Er waren mensen die de winter al in december af hadden geschreven, maar ook mensen die de winter in januari al af hadden geschreven. Ik, maar ook andere mensen gingen er steeds vanuit dat de winter echt nog wel zou komen. Tenslotte de meeste winters beginnen ook in die maanden. Een aantal weken geleden had ik het er nog met Johann over, dat we te maken gingen krijgen met winter, echter hij had toen zijn twijfels. Opvallend detail van deze winter is toch wel de zeer strenge vorst. Afgelopen twee winters waren voor de sneeuwliefhebbers, maar nu voor de schaatsliefhebbers. Helaas dit jaar geen Elfstedentocht, maar niet getreurd want als we Bastardi mogen geloven kunnen we in deze aankomende 4 winters nog 3 koude winters gaan verwachten!
Ik zal dan ook niet meer updaten, tenminste als er een spannende situatie is wel. Hierbij wil ik het verder ook laten.
Klopt maar dat hoort, geografisch gezien, niet bij Nederland maar bij Duitsland.
Net als Zuid-Limburg en Zeeuws Vlaanderen bij België horen
Landsgrenzen zijn geen meteorologisch grenzen. | Gewijzigd: 10 februari 2012, 20:38 uur, door Han
Toch wel triest dat meteologen, met een zekere natuurkundige achtergrond dit niet wisten.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=31210 ; zal het bijwerken als er nieuwe dingen gebeuren/nog archief kaartjes te vinden zijn
MvG Dennis
Sneeuwopties (dumpjes? mss a.s woensdag)hou ik zeker open nog komende dgn met evt herstel....... (eerst dooi)
@PP
Vandaag 20:34 uur
Kwakkelend verder
Na een op en top schaatszaterdag met weinig wind en lichte vorst volgt een nacht met matige vorst. Zondag komt vanuit het noorden een gebied met (wat) sneeuw over. In de kustgebieden is er kans op wat ijzel.
Het zal duidelijk zijn dat de temperaturen al oplopen en de van zuid naar west tot noordwest draaiende wind is ongunstig voor het ijs. Vanaf maandag gaan we kwakkelend verder met veel overlast voor het verkeer door soms ijzel, sneeuw, maar ook regen. Overdag meest temperaturen rond 4, 5 of 6 graden en in de nachten iets boven nul of soms iets onder nul.
Op dit moment is er tot en met het carnavalsweekend nog geen uitzicht op een stevige vorstperiode. Het is zonde van het fraaie ijs, maar we hebben in geen jaren zoveel kunnen schaatsen. En dat is mooi meegenomen. | Gewijzigd: 10 februari 2012, 21:49 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Toch wel triest dat meteologen, met een zekere natuurkundige achtergrond dit niet wisten.
Wat is daar triest aan? Beweer je dat de natuurwetenschap alles al weet? Sowieso is dit in Nederland een zeldzaam verschijnsel, dus het is niet zo raar dat zoiets niet bekend was.
Kun je dat ook onderbouwen? | Gewijzigd: 10 februari 2012, 20:47 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Puur eigen gevoel en verwachting en nee geen familie van Uri Geller, zoals men eerder al heeft gevraagd...
Het gaat jullie goed!
Maar wat voor waarde heeft zo'n verwachting dan als het niet meer dan een gevoel is?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Gewoon afwachten en voor mij heeft het heel veel waarde, want ik heb dan nog iets om naar uit te kijken.
Ik verwacht je nog wel in de bekende Onweer topics!
Het was gezellig! En denk wel geslaagd de winter topics.
Tot het voorjaar maar weer.
Cheers
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Kun je dat ook onderbouwen?
Het is basiskennis voor een natuurkundige. (Middelbare Schoolstof.) Ik had al geen hoge pet van Helga en co, maar nu al helemaal niet meer...... | Gewijzigd: 10 februari 2012, 21:12 uur, door RensII
ìk verwacht nog wel iets we komen er te gemakelijk vanaf als ned
Basiskennis op een middelbare school? Volgens mij praat je maar wat! En denk je het te snappen na het lezen van het Artikel!
Als Helga en andere geleerde in natuurkunde het niet wisten,laat staan de basisscholen! Want die leren het tenslotte van de geleerde natuurkunde die het weer in boekjes schrijven.
Al met al vindt ik het zeer bijzonder,om het filmpje te zien met de zandkorrels!
Zo dit was mijn laatste reactie!
Cheeeeeers
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
winter begint pas oktober was warm 25 graden novermber was mooi najaars weer december januarie was stromachtig
alles was laat dus verwacht nog wel winter schrijf hem nog niet af het kan nog steeds! hebben hier in maart toen nog een pak sneeuw gehad van 50 cm en snachts strenge vorst
we hebben nog dik 4 weken dat het nog even goed winter kan worden
dan ga ik mijn hol weer opzoeken en ga weer in zomerslaap.
bedankt voor de mooie discussies!
bedankt forumbeheerders.
het was weer een top wintertje!!!!
dan ga ik mijn hol weer opzoeken en ga weer in zomerslaap.
bedankt voor de mooie discussies!
bedankt forumbeheerders.
het was weer een top wintertje!!!!
1 ding, een top wintertje van 14daagjes lang