Ja die elfstedentocht komt dan niet, wat eigenlijk de schuld is van de sneeuwdump van vrijdag de derde. Nee je kan het geen dump noemen maar elke centimeter welke op nederlandse bodem valt is al een teveel, het land ligt plat en zelfs een week na deze sneeuwdump komt de NS met het bericht dat ze vrolijk doorgaan met deze aangepaste dienstregeling omdat het weerbeeld te wisselend. Oke nu komt mijn openlijke opinie, NS je ZEIKT! hoezo wisselend weerbeeld, je reinste onzin aangezien Nederland nu eenmaal een zeeklimaat heeft waarbij juist het weerbeeld zeer wisselend is. En terwijl het dan ook nog zondagavond of anders Maandag gaat dooien, nee daar betalen wij nederlanders voor en dit is echt niet goed voor de economie.
Goed tot zover het economische gelul, we moeten natuurlijk tot Zondagavond nog volop gaan genieten van het weer, geen elfstedentocht weliswaar maar ik mijn ogen een juiste beslissing. Hoe graag ik het ook wil, en ik zou er alles voor willen doen maar veiligheid is iets wat prioriteit nummer een heeft en zolang er niet overal rond die 15 centimeter ligt kun je gewoon die tocht niet laten komen. Als die tocht toch was gekomen en er lag op sommige plaatsen maar een tiental centimeters weet ik niet wat er zou gebeuren als er 10 duizend man tegelijk op dat ijs zou staan hossen. Wat nu als het ijs breekt en er doden vallen? Nou dan vergeet het maar, je gaat dan echt een hele lange tijd geen elfstedentocht meer zien want dan ga je weer krijgen dat er kamervragen over gesteld moeten gaan worden en elle lange discussie's waarbij het deze ene keer dan juist niet over Henk en Ingrid gaat.
Geniet nu maar van je eigen ijsvloertje, kijkende naar buiten ziet uw typmachinerie welke zijn vingers nu vliegensvlug over het toetsenbord laat glijden een prachtige witte wereld waarbij de auto's WEL rijden en er aan de linkerzijde van mijn raam kinderen heerlijk over de bevroren sloten met hun ijshockeyschaatsen en ijshockeyattributen heerlijk aan het ijshockeyen zijn waarbij ze zelfs doeltjes hebben gemaakt met hun tassen. Denk aan voetbal maar dan op het ijs, schitterend on-nederlands waar normaliter een grijs, grauw, en winderig weerbeeld het buitenbeeld domineerd. Grote meren, grote vaarten ze liggen allemaal dicht. Er komen berichten van schaatsers op de grachten in Groningen en Amsterdam, schaatsen op de Keizersgracht! Man dit is gewoon een schitterende droom die werkelijkheid word en als je zulke beelden ziet, of wat dan nog beter is zulke beelden zelf meemaakt doordat je zelf op die schitterende ijsvloer staat dan kan toch eigenlijk alleen maar tranen in je ogen schieten van geluk. En waarschijnlijk ook van de koude vrieslucht.
Ik roep bij deze op, mocht je Zaterdag werken zoals ondergetekende. Geniet dan Zondag nog eventjes van dit schitterende schilderijlandschap. Ga fotograferen, schaatsen of als je in beide goed bent en je durft het aan om met je veel te dure camera op het ijs te gaan doe het dan beide. Geniet nu het nog kan want een weekje later kan het zo maar voorbij zijn en dan kun je ook tranen in je ogen krijgen van het grote gemis. Ondergetekende zal waarschijnlijk zondagochtend een klein katertje hebben na een gezellige Zaterdagavond/nacht maar dat weerhoudt hem niet om van deze ijsvloer te genieten.
HORRORwinter 2012, u begon raar. Veel te zacht! Maar het toetje wat we nu voorgeschoteld krijgen is als een gouden chocolademousse van een vijf sterrenrestaurant. En we hebben nog een stukje winter te gaan....