nee hoor! 3-5 graden maakt nog geen lente!!! sterker nog, dat is zelfs de normale temp. voor nu (of er nog eronder zelfs?!) en bovendien kunnen er nog een hoop winterse ongemakken komen, omdat het in de nachten nog wel KAN vriezen!!
en dat zegt de man die altijd zegt dat de winter tot in maart kan duren!
Ik ook niet,maar de kans op die Elfstedentocht is in verband met de windrichtingen momenteel nihil.
Zelfs als er nog noemenswaardige nachtvorst zou komen doet de sneeuw en natte flatsen het ijs er niet beter op worden.
Een weekje of twee goed sneeuw en ijzel weer dat zit nog redelijk in de queue maar ook dat kan aan de kust nog erg tegen of voor de filerijder juist meevallen.
edit:Heel de dag hier al een schraal oostenwindje,voelt echt als min dertig hier | Gewijzigd: 10 februari 2012, 15:56 uur, door Picobyte
Zo is dat!
Veel mensen denken dat de winter al weken aan de gang is maar dat is niet zo.
Ook is de winter nog niet over.
Vandaag ook niet want volgens mij is de temperatuur vandaag nog nergens boven 0 C geweest.
Voor de rest zal de aanwezig sneeuw er ook voor zorgen dat de dooi niet zomaar kans krijgt.
De ene kant op werkt sneeuw tegen om ijs te vormen aan de ander kant zorgt sneeuw ervoor dat de kou vastgehouden wordt.
Idd,andersom wordt ook niet gewaardeerd
Maar een wintertopic heeft ook niet veel zin meer als ik de kaarten bekijk voor 2 weken verder.De ijsgroei gaat ook weer naar 0 volgens weerplaza, dus we kunnen ons bijna opmaken voor 10 graden en meer. Maar eerst nog effe een pak met sneeuw graag
Dus als weerplaza het zegt is het zo???
En hoe betrouwbaar zijn de kaarten over twee weken? 5%, 10% nog minder?
Kinne jo.. eeh Kunt u me uitleggen hoe de natuur in de war kan zijn?? Ik hoor het wel eens vaker, maar hier iets van begrijpen doe ik niet. Niets laat de natuur sturen toch?
Zondagmiddag 12.13 uur lichte sneeuw
Dan houden we voor jou het topic nog open voor de sneeuw die je wilt | Gewijzigd: 10 februari 2012, 17:06 uur, door albalinda
Als je nu ook eens inhakte op de verwachting en/of mededeling die ik deed begin januari, dan zou je al een heel stuk verder zijn. Met deze setting is het dag wintertje
Deels eens. Ik vind dat je tot 1 maart eigenlijk niet mag zeggen dat de winter is afgelopen Tegen mij is een aantal keer gezegd dat februari en zelfs maart flink uit kunnen halen. Moet je er wel achter blijven staan toch?
Overigens deel ik je mening dat echt winterweer niet meer aan de orde is. Gewoon kwakkel met winterse buien.
De Elfstedentocht is 'deze' winter' al 4x afgeblazen wegens de invallende dooi en 'vandaag' is het +17,2 graden in Maastricht geworden en in Friesland is de temperatuur ook tot 10 graden gestegen. (ware gegevens!)
Hoe zou het hier vol staan met kreten als 'Lentetopic openen', afschrijven die winter', 'het wordt niks meer', 'volgende week 20 graden' enz enz.
Ik nodig de mensen, die het nu dergelijke 'wensen' roepen, uit eens na te gaan hoe die winter na die 'lente/zomer'-dagen verder verliep.
(natuurlijk weet ik wel dat het nu geen 16 januari is, maar 10 februari, maar toch...)