Periode van winterse/maartse buien lijkt er toch wel te komen. Sneeuwdek 's nachts en overdag boven nul etc. Of je dat winter noemt is aan jezelf maar echt kou zit er niet meer in.
Heb een bevroren ijsselmeer gezien.
En kan vandaag voor het eerst sinds 15 jaar weer het Spaarne op in haarlem.
Dus voor mij is deze winter Top
Heb een bevroren ijsselmeer gezien.
En kan vandaag voor het eerst sinds 15 jaar weer het Spaarne op in haarlem.
Dus voor mij is deze winter Top
Same, kan het kanaal hier op+singel.
Kanaal i zeer sporadisch dus ik ben al tevreden!
Wel jammer dat het minder warm word maarja doe dan maar meteen 20 graden;)
Ik vermoedt dat u nog vrij jong bent en de Nederlandse winter als begrip ziet over de afgelopen 10 jaar. De winters van afgelopen 3 jaar komen al een beetje in de richting van hoe de winters voor die afgelopen tien jaar verlopen. in mijn jeugd (ben nu 31) konden we gewoon elke winter schaatsen. De overlast was ook minder groot omdat men rekening hield met de invallende winter.
Nu krijgen we steeds weer het gekloot op het spoor en de weg omdat men een beetje in slaap is gesukkeld, en er niet meer aan gewent is. Mijn Broertje reed 2 jaar geleden voor het eerst in zijn leven in de sneeuw! Ja dan kun je verwachten dat het of fout gaat, of dat hij heel voorzichtig gaat rijden en de boel ophoudt.
Ik verwacht en met mij een hele boel mensen, dat we nu weer een koudere periode aangaan met strengere winters.
Een normale winter in Nederland heeft gewoon periode's met vorst en sneeuw. Bij een abnormale winter komt de temperatuur niet of nauwelijks onder het vriespunt. De afgelopen tien m.u.v de afgelopen 3 jaar zijn dus abnormale winters geweest. | Gewijzigd: 10 februari 2012, 12:09 uur, door Shadow112
Wil nog "veel sneeuw" voor we de dooi in gaan.
edit: deze er ook nog maar even bij dan
| Gewijzigd: 10 februari 2012, 12:26 uur, door Musselkanaalder
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Nu krijgen we steeds weer het gekloot op het spoor en de weg omdat men een beetje in slaap is gesukkeld, en er niet meer aan gewent is. Mijn Broertje reed 2 jaar geleden voor het eerst in zijn leven in de sneeuw! Ja dan kun je verwachten dat het of fout gaat, of dat hij heel voorzichtig gaat rijden en de boel ophoudt.
Ik verwacht en met mij een hele boel mensen, dat we nu weer een koudere periode aangaan met strengere winters.
Een normale winter in Nederland heeft gewoon periode's met vorst en sneeuw. Bij een abnormale winter komt de temperatuur niet of nauwelijks onder het vriespunt. De afgelopen tien m.u.v de afgelopen 3 jaar zijn dus abnormale winters geweest.
o jee shadow jij klinkt al oud met 31 jaar, vroeger en alles beter enzo
qua weer heb je gelijk qua verkeer niet, verkeersdruk (en treindruk) is vele malen groter tov de jaren 80. Er is gewoon te veel verkeer om sneeuw met dit wegennet te kunnen verwerken.
maar goed, het was erg leuk om weer eens echt ijs te zien en niet van de sneeuwpulp. Maar ik blijf toch een liefhebber van warmte. En ook dat hebben we al ff niet meer gehad | Gewijzigd: 10 februari 2012, 12:20 uur, door ozzfeel
Het kan ook niet "raar" lopen en krijgen we gewoon over een weekie winter weer
Nee hoor,elke "normale"winter heeft warme en koude periodes,gewoon naar de helmannetjes kijken
Ik ben dit niet gewend van je Jan,jij bent degene die altijd zegt dat je niet te ver vooruit moet kijken.
Dus voor mij nog niet die conclusie
Ik wil je niet echt tegen de schenen trappen, maar ik ben 26 en ik kan me niet herinneren dat we elk jaar konden schaatsen hoor.
ook aan de Hellmannen te zien van de laatste 20 jaar kun je niet echt stellen dat het anders is.
Dus voor mij nog niet die conclusie
Klopt, maar ik ben realistisch en ga niet hopen op wat er nog mogelijk kan gaan komen. Toen iedereen hier de winter afschreef heb ik continu geroepen dat met januari en februari niet moeten vergeten, want dat zijn meestal de koudste wintermaanden als we naar de geschiedenis kijken. Iedereen heeft het nu maar over die Russische beer, maar we moeten ook toegeven dat hij steeds minder en minder wordt, dus ook de kracht gaat er vanaf. Daarbij neemt ook de kracht van de zon toe rond de 20ste van deze maand, daardoor wordt het wel heel erg lastig om een goede vorstperiode te gaan krijgen. We zullen heus nog wel een paar dagen een winters weertype krijgen, daar ben ik ook niet bang voor, maar daar hecht ik me geen waarde meer aan. Beetje sneeuw en de andere dag weg. Ik zou zeggen.... Geniet vandaag, morgen en zondag nog van het winterweer. Ga schaatsen nu het nog kan want einde winter is in zicht
qua weer heb je gelijk qua verkeer niet, verkeersdruk (en treindruk) is vele malen groter tov de jaren 80. Er is gewoon te veel verkeer om sneeuw met dit wegennet te kunnen verwerken.
maar goed, het was erg leuk om weer eens echt ijs te zien en niet van de sneeuwpulp. Maar ik blijf toch een liefhebber van warmte. En ook dat hebben we al ff niet meer gehad
als ik dan nog even verder in de tijd terug ga.(jaja ik ben van '59) toen waren de winters in mijn beleving nog kouder en strenger.
verkeer nog weer vele malen minder als in de jaren 80
file?? wat zijn dat
geen enkel huis geisoleerd,alles enkel glas,1 kachel voor het hele huis,kleding was ook nog niet zo als nu de kleding is..dubbelwandig,geisoleerd,-40 grd bestendig...
neemt niet weg dat het afgelopen dagen heerlijk winter geweest is..en we hoeven er nog niet vanaf te zijn..er kan nog genoeg sneeuw ijzel etc komen.
momenteel -4 grd hier na een koude nacht met -8 tot -10...en een heeeeeerlijk zonnetje
Iedereen hoopt wel dat de winters kouder gaan worden, maar dat is op niks gebaseerd. De kans dat de komende tien winters te zacht gaan worden is veel groter dan dat ze te koud gaan worden.
Iedereen hoopt wel dat de winters kouder gaan worden, maar dat is op niks gebaseerd. De kans dat de komende tien winters te zacht gaan worden is veel groter dan dat ze te koud gaan worden.
Dan gaan we maar voor de bbq met kerst en oudjaar.
----------------------------------------------------------------------
Tja het zat er een keer aan te komen dat het zou overgaan,en die keer is nu gekomen.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan,de tijd van gaan is nu gekomen.
Heb genoten de laatste 10 dagen.
Cheers | Gewijzigd: 10 februari 2012, 12:52 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
verstandigste uitspraak van de week
*verder gaat met kaarten uitpluizen...*
De vogeltjes horen fluiten en de lente al ruiken...heerlijk!
Begrijp wel dat ik de winter een fantastisch iets vind, maar niet meer of minder dan de lente, de zomer en de herfst!
Het lijkt me eerder wat lichte sneeuw en daarna motregen, iemand die wat meer details heeft over zondag?