Het is niet de Russische Beer die vervolgens de ontstane ruimte induikt [b]Bron: Johan Kamphuis,
De beer is dus terug in zijn hol,...
Vast niet.
Johan Kamphuis denkt dan misschien dat de winter voorbij is maar dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk omdat het pas 10 februari is.
Er kan dus nog heel wat vorst komen.
Het zal wel een paar dagen gaan dooien maar daarna komt de vorst terug.
Over die dooi valt nog wel wat aan op te merken.
Zoals het er nu uit ziet lijkt het zondag helemaal niet zo hard te gaan dooien als eerst werd gezegd.
Het zou me ook niet verbazen als de temperaturen zondag gewoon onder nul blijven en er nog steeds geschaatst kan worden.
Johan Kamphuis denkt dan misschien dat de winter voorbij is maar dit lijkt me hoogst onwaarschijnlijk omdat het pas 10 februari is.
Er kan dus nog heel wat vorst komen.
Het zal wel een paar dagen gaan dooien maar daarna komt de vorst terug.
Over die dooi valt nog wel wat aan op te merken.
Zoals het er nu uit ziet lijkt het zondag helemaal niet zo hard te gaan dooien als eerst werd gezegd.
Het zou me ook niet verbazen als de temperaturen zondag gewoon onder nul blijven en er nog steeds geschaatst kan worden.
De winter is voorlopig van de kaarten af, daar is geen ontkennen aan. Niets en geen enkel weermodel geeft een "winterse" setting aan, hoe graag men dat hier wil zien. Die dooi komt er zondag al, dat gaat gepaard met eerst sneeuw daarna ijzel en regen
Vrij zachte winter? Gewoon een normale winter is het volgens Hollandse begrippen! Daarbij kan het lokaal nog een koude winter gaan worden.... | Gewijzigd: 10 februari 2012, 11:26 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Ik weet niet wat jij hanteerd, maar dat is een beetje volstrekte onzin. Zoals je nu beredeneerd hebben hellmannen totaal geen nut.... Deze winter verloopt kouder dan afgelopen winter en waarschijnlijk ook de winter daarvoor | Gewijzigd: 10 februari 2012, 11:31 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Dit is een taalkundige dicussie.
Normaal= nulmeting =gemiddeld = de norm
Zacht= zachter dan normaal
Koud= kouder dan normaal
Je kan de gemiddelde Nederlandse winter 'zacht' noemen, maar dan treed je buiten het model.
mwoa Jan, op dit moment hebben we een gemiddelde in de Bilt (reken ik even vanaf 1 december) van 4.1 graad. Hiermee staan we op plek 87 (metingen vanaf 1901), dus we zitten nog wel wat aan de warme kant. Ondanks dat de Hellmannen ons anders vertellen natuurlijk
Normale winters zijn toch zacht in Nederland. 9 van de 10 keer komt de wind uit het westen, noordwesten of zuidwesten. En de hellmannen blijven deze winter onder de 100 en dan kom je op een normale winter uit en normale winters stellen nu eenmaal niet zoveel voor in Nederland.
Edit Sanwa: KNIP
Bron: Johan Kamphuis, www.sneeuwverwachting.nl
Dan ga ik er van uit dat we ook geen winter meer krijgen , dan moet het wel heel raar lopen . | Gewijzigd: 10 februari 2012, 11:40 uur, door Sanwa
Ja als we alleen naar de temperatuur kijken dan is dit zonder twijfel een zachtere winter dan normaal, maar die uitschieter van 2 weken naar beneden blijft in het geheugen hangen.
Ik kom uit op 4.6 en dan februari niet meegerekend. Als ik dat wel doe dan kom ik nu uit op 0.9 graden
Ik weet het zo net nog niet voor de komende week lijkt het wel duidelijk dat de winter zicht niet gaat laten zien maar
ik denk de week erop kan het wel weer eens kouder worden
Gisteren was het helemaal niet beter, een realistisch iemand had dat gewoon kunnen zien. Ja enkele leden gingen voor kou, maar gemiddelde was totaal, maar dan ook totaal niet winters te noemen. We kunnen en mogen nu wel concluderen dat het over en uit is met de winter (Ik hoop voor jullie dat ik het mis heb)