dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
@JV
NA HET WEEKEINDE MINDER KOUD
Met krachtige hogedruk op het midden van de Atlantische Oceaan en een over Scandinavië uitzakkend lagedrukgebied, krijgt het Noordzeegebied na het weekeinde te maken met een noord- tot noordwestelijke (hoogte)stroming. Daarmee worden polaire luchtmassa’s aangevoerd waarin de middagtemperaturen over het algemeen ruimschoots boven nul uitkomen. Verder toenemende neerslagkansen en met name dinsdag veel wind.
Het ECMWF verwacht dat er later in de week een nieuwe verzachting gaat plaatsvinden, het Amerikaanse GFS-weermodel oogde vanochtend echter vrij koud. Zij lieten het Scandinavisch lagedrukgebied boven of nabij Nederland zuidwaarts zakken. In dat geval kunnen koudere luchtmassa’s gemakkelijker naar ons land terugvloeien. Wil de winter nog iets ondernemen dan is er wel haast bij. Gisteren was alom te horen dat we nog genoeg tijd hebben maar daar zet ik met half februari in het vizier vraagtekens bij.
Wintersportgangers in de skigebieden van de Alpenlanden kunnen volgende week weer rekenen op nieuwe hoeveelheden verse sneeuw. | Gewijzigd: 9 februari 2012, 17:44 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Nope willen we niet. Sneeuw staat nog wel op mijn wensen lijst. Hoeft van mij ook niet zo belachelijk koud te worden. Dus alle kaarten en pluimen blijven even spannend wat ze voor na dinsdag aangeven
Inderdaad vrijdag weer regen, maarja dit is echt zo'n situatie dat nog tig keer gaat veranderen omdat wij weer eens op de grens liggen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ik weet het verder niet hoor,maar het weer doet wat ie wilt en luistert niet naar onze verwachtingen/kaarten. en zeker niet na +3 dagen.
Voor mij dus.. maaarja ik zit ook wel in die situatie nu nog op de slechte plaats..