Zijn op te vragen via de Wetterzentrale >> http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsenseur.html
kies dan recht onderin in rijtje >> 850hPa Temp. Mittel - Abw. vom Langj. Mittel
Ciao Johann
Altijd interessant om jouw stukjes te lezen.
Citaat van jcroon, donderdag 9 februari 2012, 9:33 uur wat is "kwakkel"?
4 tot 2 graden onder normaal. langjarig gemiddelde voor deze periode is maximaal 5.4 en minimaal -0.7. Haal daar die twee of 4 graden vanaf en ik denk dat je een idee hebt. "Overdag rond het vriespunt of enkele graden boven nul en 's avonds en 's nacht kans op nachtvorst, hier en daar mogelijk matige vorst"
Ik vind bovenstaande wel een "kwakkel"-periode, het kwakkelt van boven het vriespunt naar onder het vriespunt.
Maar zolang er vorst bij zit, mogen we eigenlijk niet klagen!
Warm weer vind ik +20, waar u op hoopt "warme" temperaturen zal +5 zijn met regen, waterkou en een grouwe saaie lucht. Kom op zeg, ik kan niet geloven dat iemand dat prefereren boven een zonnetje en temp's onder het vriespunt.
Maar goed, uw berichten zijn altijd van die strekking.
Gfs 6.00 loopt al binnen.
Om 8.30 uur nog -10 en alles mooi bevroren en aangevroren, jippiee!
Kan niet geloven dat de winter op z'n eind loopt en ik hoop dat alle voorspellingen niet uitkomen en de winter nog een paar weekjes aan zal houden.
Tenslotte zijn we allemaal profeten die brood eten.
Laat de winter a.u.b. nog even lekker volhouden!
Dat wordt glibberen naar Amicitia En vallen naar huis..
De sneeuw zie je trouwens niet op de radar omdat die te "klein" is... Ik neem aan dat er motsneeuw valt van dat miezergedoe wat ik nu op mijn werk in Roermond ook voorbij zie komen. | Gewijzigd: 9 februari 2012, 11:06 uur, door kiwitwins