-4 en overdag 0 is ook genoeg he met pak sneeuw, dit heb ik het liefst, niet zo koud, en toch lekker wit
2 weken geleden kwam ik uit de alpen terug na alleen maar poeder skien en toen startte hier de koudegolf/vorstperiode. ik vertrek maandagnacht (einde vorstperiode) weer naar de alpen..
dus als de 11-steden toch niet komt.. dan maar die vieze noord west = bakken met sneeuw..
dit weekend nog ff schaatsen dan de poeder weer in ...top winter
mij hoor je niet klagen..
Na dinsdag zie ik wel op GFS 12Z veel sneeuwkansen ? of zie ik dat verkeerd
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
2 weken geleden kwam ik uit de alpen terug na alleen maar poeder skien en toen startte hier de koudegolf/vorstperiode. ik vertrek maandagnacht (einde vorstperiode) weer naar de alpen..
dus als de 11-steden toch niet komt.. dan maar die vieze noord west = bakken met sneeuw..
dit weekend nog ff schaatsen dan de poeder weer in ...top winter
mij hoor je niet klagen..
Inderdaad, het Alpenwintertje gaat ook dan gewoon verder en de koude noordwestelijke hoogtestroming gaat weer bakken met sneeuw opleveren met zwaartepunt in de bekende Nord(west)stau gebieden. Reken maar weer op 50 tot 80c m en wrs later nog ook nog (veel) meer tot einde van volgende week !
ps. mij ook niet; sinds 12 december hier in de tuin een gesloten sneeuwdek van 85 tot 45 cm. Hoger op in de bergen lokaal meer dan 450 cm (480cm).
Ciao Johann
Ciao Johann
ben heus niet jaloers hoor..echt niet of toch wel
Citaat van Johann, woensdag 8 februari 2012, 20:51 uur ps. mij ook niet; sinds 12 december hier in de tuin een gesloten sneeuwdek van 85 tot 45 cm. Hoger op in de bergen lokaal meer dan 450 cm (480cm).
Dat is wel heel veel sneeuw zeg, best wel gaaf ja, maar ben je het nou niet eens een keer zat dan? Voor mij is het met sneeuw net als met die elfstedentocht, niet te vaak, dat houdt het speciaal en spannend.
| Gewijzigd: 8 februari 2012, 21:09 uur, door Tyshane
LANGE TERMIJN ONGUNSTIGER VOOR WINTERWEER DAN GISTEREN
Van hoop naar vrees op de lange termijn. In de loop van het weekeinde wordt boven de Britse Eilanden een hogedrukgebied van circa 1040 hPa in de steigers gezet. Na het weekeinde verplaatst het luchtdrukmaximum zich naar de wateren ten westen van Ierland. Daar groeit het systeem uit tot een reus van 1050 hPa. In de hogere luchtlagen zal er sprake zijn van een omvangrijk warmtebastion. Uitzakkingen van koude lucht uit de poolstreken worden daardoor grotendeels naar Oost-Europa weggedrukt.
Bij ons valt zondag overdag de dooi in, na het weekeinde ontplooit zich een noordwestelijke stroming waarmee relatief zachte en vochtige luchtmassa’s om het hogedrukgebied heen naar het Noordzeegebied worden getransporteerd. De middagtemperaturen gaan omhoog naar 4 tot 7 graden en de nachtelijke vorst gaat ook verdwijnen. Verder vaak bewolkt en stijgende neerslagkansen.
Een minderheid van omstreeks 10 leden van het EPS (Ensemble Prediction System) opteert nog voor hogedruk boven Scandinavië en dus voor vriesopties. Dat zijn er te weinig om een serieuze verwachting op te bouwen.
ps. mij ook niet; sinds 12 december hier in de tuin een gesloten sneeuwdek van 85 tot 45 cm. Hoger op in de bergen lokaal meer dan 450 cm (480cm).
Ciao Johann
Fijne berichten !
Over ruim 1week gaan we weer op wintersport richting Tirol (Brixen im Thale) En daar ligt ook nog steeds genoeg
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Sorry, maar wat heeft de Noorderrondrit te maken met de elfstedentocht???? ( of moet ik daar dan maar een apart topic voor openen? )
Marga: Oeps.. foutje van mijn kant. Ik zal kijken of ik het kan herstellen
Vergissen is menselijk
Marga: De berichten staan nu hier: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=32178.
Schaatsen op natuurijs. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 21:38 uur, door Marga