kweet niet wat je met deze kaart wil zeggen, dit is de 850hPa kaart.. en ja de bovenlucht is voldoende voor sneeuw.. maar als het beneden ruim in de plus is
geen echte friezen denk ik
speciaal voor jou dan
maare zet even je woonplaats in je profiel.. dan weten we waar het is als je een keer zegt "het vriest hier 10 graden" | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:38 uur, door Callie-P
Wist ik hoor dat het 850hPa was. Met -8 a -10graden op die hoogte zit je niet dik in de plus op 2 meter. Bij deze situatie krijg je doodgewone sneeuw.
Dat is nog altijd een vrije keuze!
Heb je voor de 'grap' al eens gekeken naar de temps op 2 m voor dat moment? | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:47 uur, door Tyshane
Overdag komt de temp boven nul uit, in het oosten zelfs rond het vriespunt, s'avonds/nacht onder of rond 0graden. En dan heb je ook nog kans op neerslag afkoeling met deze koude bovenluchten. Dus zeker kans op sneeuw. Maar is nog veelste ver weg.
Alles beter dan een WC, in deze nieuwe run geen echte WC zichtbaar, wel een Eurohoog. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:44 uur, door Nopie
klopt.. natte sneeuw...beneden is het rond dat tijdstip op 2 mtr pakweg 4 graden boven nul tot circa 2 in het oosten.
Dus het kan daar even wit worden maar daarna smelt de sneeuw weer weg.
ja helemaal mee eens. zie dat de 12h run nu inderdaad een hoog boven europa geeft en een 300hPa die compleet is omgeslagen van een rug naar een trog..
allemaal lange termijn.. we gaan de dooi in dat staat zo onderhand wel vast maar hoe ver.. ben benieuwd...
| Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:47 uur, door Callie-P
Dus het kan daar even wit worden maar daarna smelt de sneeuw weer weg.
dauwpunten zijn onder nul
ik dacht dat de sneeuw niet smelte met negatieve dauwpunten maar ben niet helemaal zeker | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:47 uur, door Jens
Het is of goed winterweer of dan maar gelijk lente, maar niet dat geëmmer ertussen in met regen en zooi.
idd,maar dat is HELAAS Nederland!
lag ons land maar in scandinavie,dan haddden we elk jaar een elfstedentocht bv.
en sneeuwwww,veel sneeuwwwww. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:51 uur, door showtime!
zie ik plost dit:
]
WOW, ja idd, na Dinsdag een bak regen, komt er wel een pak sneeuw.. Maarja, de temps enzo, is nog te ver.. We zien.. Eer valt zoiezo volgende week veeeeeeeeeel neerslag, maar de vraag is nog welke, .. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:52 uur, door Gilleeesss
Reinier van den Berg net op twitter:
Nieuwste modellen komen met scenario, dat enkele dagen dooi worden afgesloten met regen en sneeuw (di. en wo), daarna mogelijk weer vorst. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:59 uur, door BacciB
lag ons land maar in scandinavie,dan haddden we elk jaar een elfstedentocht bv.
en sneeuwwww,veel sneeuwwwww.
Geloof me dat gaat dan ook snel vervelen. Vindt het eigenlijk juist mooi dat je hier tenminste nog verschil in het weer heb
Hoop, maar weertechnisch gezien ook nog erg leuk, dat nowcasten. Leuk, de situatie op de voet volgen. We shall see!
Alles is afhankelijk van de koers van de drukgebieden
Duitsland krijgt een sneeuwdump...schneedumpfe?? | Gewijzigd: 8 februari 2012, 18:01 uur, door stratocumulus
Reinier van den Berg net op twitter:
Nieuwste modellen komen met scenario, dat enkele dagen dooi worden afgesloten met regen en sneeuw (di. en wo), daarna mogelijk weer vorst.
Lol krijgt die gekke telegraaf nog gelijk ook met die gekke weersverwachting van vandaag!
Op sommige delen is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden. ( source nu.nl)
Ja dat ijs had gewoon zin om ergens anders te liggen...'Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm'
Precies, die krijgt het op z'n heupen, tot half maart. Die zoekt via Scandinavië contact met het hoog boven GB en duwt een laag boven Duitsland naar het zuiden. Veel sneeuw en daarna zeer strenge vorst. (ssstt, heb ik de Telegraaf ingefluisterd, niet tegen Jan zeggen)