Misschien later in de maand weer wat kansjes, in ieder geval een flinke spreiding:
(bron: http://www.meteo-bleiswijk.nl/nao-index.html)
Voor het op gang komen van een WC kun je beter naar de AO kijken. Momenteel ziet deze er nog prachtig uit, overigens zijn de verwachtingen voor de AO niet al te betrouwbaar.
Vandaag 08:10 uur
Opnieuw matige vorst
Vanmorgen om 06.20 uur kon ik bij mij in Harlingen -2 graden noteren. En dat is niet veel vorst, maar deze temperatuur brengt bij mij nog geen paniek. Het zal de komende nachten opnieuw matig vriezen en van vrijdag op zaterdag zelfs streng.
Dit soort nachten blijven er altijd tussendoor komen. Het klaarde de afgelopen nacht weinig op, maar toch kon in Bolsward nog een minimumtemperatuur van -6,1 graden worden genoteerd. De komende nacht vriest het in Friesland gemiddeld 6 of 7 graden. Morgen loopt de temperatuur overdag op naar 0 of -1 door tijdelijk een noordenwind. Vrijdag en zaterdag is het volop winter met overdag lichte vorst en in de nacht van vrijdag op zaterdag strenge vorst, -10 tot -12. Zondag bewolkt en volgende week eerst oplopende temperaturen, later weer kouder.
| Gewijzigd: 8 februari 2012, 09:58 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Als het dan al moet gaan dooien, wat nu dan in ieder geval (vanaf zondag) wel zeker lijkt te zijn, hoop ik ook altijd op nog één dag met een significante hoeveelheid sneeuw/ijzel en andere winterse perikelen. De huidige kou 'mag' zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Echter....als je onze rekenbreinen mag geloven (EC00Z komt met een walgelijk scenario) betreft het hier zogenaamde 'dooi om de noord' zonder spektakel. GFS toont ook een dergelijk scenario.
Even de pluim van EC afwachten...
Mooiste is altijd als lagen met hun zachtere opdringerige oceaanlucht vanuit het zuidwesten komen. Levert af en toe veel wind en sneeuw op...maarja dat zit er nu niet in. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 10:12 uur, door marsel
wat voor jou fantastisch is is niet voor iedereen fantastisch.
Wilde het je effe zeggen.
Ben benieuwd wat het voor gevolgen heeft als mijn Jaar Rekening komt
We hebben de afgelopen periode vooraf gaande aan de kou niet hard hoeven stoken, dus zal het wel los lopen.......
En na woensdag weer stijgend....
Daarna: koffiedik, maar uitgaand van de rest van de pluim blijft het even zo. Misschien af en toe een graadje vorst, maar overdag gewoon boven nul. Kortom, eigenlijk heel normaal deze periode.
Ben ik met je eens, winterweer heeft ook heel erg veel nadelen. Maar toen ik gisteren weer flink wat kilometers heb kunnen schaatsen met de zon op m'n bol....tja, dat is gewoon fantastisch te noemen!
En vwb die stookkosten... je kunt ook gewoon een extra trui aantrekken natuurlijk , dat scheelt.
| Gewijzigd: 8 februari 2012, 12:25 uur, door Marga