Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Dec 2024 00:20:19

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Dec 2024 15:26:46

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

22 Dec 2024 10:16:43
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2012, 02:40 uur | Bericht #335507
Boven de Waddeneilanden, zit we al op een miniscuuule 0.4C
Niet dat, dat extreem boven de nul graden lijn is, maar vriezen is anders
Ook gaat het qua vriestemps nog niet echt hard :/ | Gewijzigd: 8 februari 2012, 02:48 uur, door TornadoCowboy
Roxiejh
Lid
8 februari 2012, 04:30 uur | Bericht #335510
Ahhh wel jammer voor degene die zich zo verheugen op de 11 stedentocht dat de kansen verminderd zijn (als ik het allemaal goed terug gelezen heb natuurlijk) haha.. Maar eerlijk gezegd hoop ik toch nog op een heel dik pak sneeuw deze winter!! We gaan het allemaal zien wat er gaat gebeuren komende dagen en weken !!
Pure Nature, Just Love It .. Handle With Care, Love 'Nd Respect
Waarom deze advertentie?
8 februari 2012, 07:09 uur | Bericht #335514
Edit Marga: Berichten samengevoegd

weekje..... eh kom er net achter dat dit kaartje niet is ververst door EC run

Rtavn1801__1_.png

La Bomba

| Gewijzigd: 8 februari 2012, 08:22 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
nik
Lid
8 februari 2012, 07:40 uur | Bericht #335518
woow dat ziet er heel goed uit
marcbb
Lid
8 februari 2012, 07:48 uur | Bericht #335520
Citaat van dfromdwgn, woensdag 8 februari 2012, 7:37 uur La Bomba

La Bomba? Wat kan ik zien aan dit kaartje, dit is al over 6 dagen eventueel?
Koud?Veel neerslag? | Gewijzigd: 8 februari 2012, 08:05 uur, door Marga
8 februari 2012, 07:50 uur | Bericht #335521
Citaat van Snowwy, woensdag 8 februari 2012, 7:48 uur La Bomba

La Bomba? Wat kan ik zien aan dit kaartje, dit is al over 6 dagen eventueel?
Koud?Veel neerslag?

Koud en veel neerslag
8 februari 2012, 07:50 uur | Bericht #335522
Afgelopen nacht om 3:45 uur begon de wind enorm aan te trekken, ik werd er zelfs wakker van.
Was dit het moment dat de maan ging kantelen? Het was echt een hele rare gewaarwording en ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit vannacht hebben gehoord of meegemaakt.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!
Jack 738
Lid
8 februari 2012, 08:01 uur | Bericht #335526
Citaat van Matroesjka, woensdag 8 februari 2012, 7:50 uur Afgelopen nacht om 3:45 uur begon de wind enorm aan te trekken, ik werd er zelfs wakker van.
Was dit het moment dat de maan ging kantelen? Het was echt een hele rare gewaarwording en ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit vannacht hebben gehoord of meegemaakt.

Ja ik werd er ook wakker van , raam stond op een kiertje !
albalinda
Lid
8 februari 2012, 08:10 uur | Bericht #335527
Citaat van Matroesjka, woensdag 8 februari 2012, 7:50 uur Afgelopen nacht om 3:45 uur begon de wind enorm aan te trekken, ik werd er zelfs wakker van.

Ik denk het niet dat het met de maan te maken heeft
Anders was de maan gisterenmiddag bij ons al gekanteld
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
8 februari 2012, 08:10 uur | Bericht #335529
@JV

Vandaag overdag minder koud, vanavond weer matige vorst.

Boven het zuiden van Noorwegen is de barometer gestegen naar circa 1050 hPa. Het luchtdrukmaximum vormt een sta-in-de-weg voor oceaandepressies maar het systeem heeft niet kunnen verhinderen dat vooral op hoogte tijdelijk minder koude lucht tot ons land is doorgedrongen. Ook de komst van bewolking speelde een belangrijke rol bij het oplopen van de temperatuur. Tussen gisteravond laat en vanochtend heeft het vrijwel alleen in Zeeuws-Vlaanderen, Brabant en Limburg matig gevroren, elders meest lichte vorst. Vanochtend om 06:30 uur was het in Friesland slechts 2 tot 3 graden onder nul: in een opklarend Hoensbroek wees de thermometer om 06:45 uur -8,1º aan.
Het mag duidelijk zijn dat de geringe vorst een ongunstig effect heeft op de aangroei van het ijs op de Elfstedenroute temeer daar het kwik vandaag overdag op een nog wat hoger niveau terechtkomt. De middagtemperaturen lopen namelijk uiteen van -2 in Limburg, -1 in het midden van het land tot rond het vriespunt in het Waddengebied alsmede Friesland, Groningen en het noordwesten.
Het weerbeeld kenmerkt zich aanvankelijk door bewolking waaruit zeer lokaal wat lichte sneeuw kan vallen. Vanmiddag komen er meer en meer opklaringen. De wind waait uit het noordoosten en neemt af tot zwak of matig.

De komende nacht verplaatst het Scandinavisch luchtdrukmaximum zich langzaam naar het zuiden van Engeland en neemt daarbij in betekenis af. Deze ontwikkeling heeft nog geen direct effect op het weerbeeld. De meeste wolken verdwijnen en de vorst wordt weer matig (beneden -5), in het oosten en zuidoosten plaatselijk streng (beneden -10). Er waait een zwakke noordoostenwind. Verder vormen zich enkele aanvriezende mistbanken (kans op gladheid).

Doordat het hogedrukgebied zich naar Engeland verplaatst, gaat de wind morgen overdag uit het noorden waaien. Er stroomt dan opnieuw minder koude en vochtige zeelucht het land binnen. Verder koerst een lagedrukgebiedje vanuit het Oostzeegebied naar de Alpen en de uitloper van het laagje beweegt van noordoost naar zuidwest over Nederland. Het gevolg is een toename van de bewolking en plaatselijk enige winterse neerslag. In het zuidoosten zal dat hoofdzakelijk sneeuw zijn, in het noordwesten en noorden valt ook enige natte (smeltende) sneeuw en op de Waddeneilanden regen. De temperatuur komt in het noordwesten en noorden tijdelijk een paar graden boven nul uit. In het zuidoosten lichte vorst.
In de loop van de middag ruimt de wind naar richtingen tussen oost en noordoost en stroomt wederom droge en koude vrieslucht het land binnen. Vanaf donderdagavond gaat het opnieuw matig vriezen.

Vrijdag en zaterdag is het dankzij de komst van nieuwe Scandinavische hogedruk droog, zonnig en koud met in de nacht en ochtend matige tot strenge vorst. Zondag gaat de wind uit het noordwesten waaien en valt overdag de dooi in.
Maxim1110
Lid
8 februari 2012, 08:11 uur | Bericht #335530
Citaat van Reutel, dinsdag 7 februari 2012, 22:14 uur Dat zou anders wel eens een heel mooi dik pak sneeuw kunnen zijn

QUOTE(Reutel @ Feb 7 2012, 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
De temperaturen zijn goed voor sneeuw, dauwpunt is ook onder nul... Met een sneeuwbui zakt de temperatuur zo onder het vriespunt, dus ik zie het probleem niet eigenlijk.

Wordt geen sneeuw op basis van de huidige kaarten. 850 hpa temp rond de -2 a -3, wat sowieso al te hoog is. Daarnaast 2m temp rond 2-3 graden en aan de kust 5 graden en dauwpunten ongeveer hetzelfde. Regen dus.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
8 februari 2012, 08:16 uur | Bericht #335532
De GFS-pluimen van vanacht 2.00 uur en 8.00 uur vanmorgen.
Floris
Lid
8 februari 2012, 08:43 uur | Bericht #335544
Citaat van Overbuurman, woensdag 8 februari 2012, 8:16 uur De GFS-pluimen van vanacht 2.00 uur en 8.00 uur vanmorgen.
Het is gedaan met de vorst . Zo sneu voor al die mensen die zo hard dat ijs hebben lopen schoon boenen!
akammd
Lid
8 februari 2012, 09:11 uur | Bericht #335561
KNMI verwacht al 3 graden voor Noord-Holland donderdag:

knmi.PNG | Gewijzigd: 8 februari 2012, 09:12 uur, door akammd
yookin
Lid
8 februari 2012, 09:13 uur | Bericht #335562
Ik herinner me ineens dat we twee jaar geleden "tegen alle verwachtingen in". Op het laatste moment gered werden door de "Postma doctrine"...
Als ik het goed heb zelfs tot twee x toe die winter....

Laten we het hopen

TimN
Lid
8 februari 2012, 09:17 uur | Bericht #335564
Mee eens, zeker als er geen echte westcirculatie op gang komt. Laten we hopen dat de winter een vervolg krijgt.
8 februari 2012, 09:19 uur | Bericht #335566
Citaat van yookin, woensdag 8 februari 2012, 10:13 uur Ik herinner me ineens dat we twee jaar geleden "tegen alle verwachtingen in". Op het laatste moment gered werden door de "Postma doctrine"...
Als ik het goed heb zelfs tot twee x toe die winter....

Laten we het hopen

dat moest ik ff op zoeken
http://www.boulevardforum.nl/index.php?topic=2286.0
Firstwing
8 februari 2012, 09:25 uur | Bericht #335567
..maar ja, in die "Postma-doctrine" staat ook: ...wanneer de zachte oplossingen in het begin van de winter winnen, gebeurt dat vaak ook in de rest van de winter. De afgelopen jaren hebben we vaak gezien dat de zachte oplossingen de koude oplossingen overwonnen. Al zagen sommige koude oplossingen er veelbelovend uit, steeds weer werd dit teniet gedaan.

Dat belooft veel goeds dan....
svdveen
Lid
8 februari 2012, 09:25 uur | Bericht #335569
Het doet wat willekeurig aan om deze doctrine nu te gaan inzetten....
Als de doctrine namelijk in de eerste twee maanden van de winter van stal was gehaald, zou die nu niet kloppen. De zachte Hellman-loze winter is plotseling omgeslagen. Iets wat regelrecht in strijd is met de doctrine.
de MUG
Lid
8 februari 2012, 09:28 uur | Bericht #335574
bron: http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer...er_bekeken.html

Met deze twee voorbeelden in het achterhoofd kunnen we beredeneren wat Postma écht bedoelde met zijn dogma. Een zogenaamde ‘rustige’ of ‘neutrale’ stroming zal, bij een koude (winterse) voorgeschiedenis leiden tot een aanhoudend koud weerbeeld. Bij een zachte voorgeschiedenis echter, zal diezelfde stroming niet tot winterweer leiden. Zó heeft Postma het hoogst waarschijnlijk bedoeld. Hij wist ongetwijfeld heel goed dat, hoe hard het ook vroor, een opstekende stevige circulatie uit het westen tot zuidwesten een forse en aanhoudende dooi zou gaan veroorzaken. Omgekeerd zou, in een tot dan superzachte winter, een stroming waarmee lucht vanuit de omgeving van Nova Zembla naar ons land zou worden gevoerd, leiden tot een flinke vorstinval. Natúúrlijk wist hij dat, want we zeiden het al, Postma was een zeer kundig meteoroloog…
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
14 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 14 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.890 topics, welke bij elkaar 448.501 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
14 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 60 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 60, lezen 12 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 17".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden