Vrij hoge temps hoor,eerder kletsnatte sneeuw denk ik.
Edit: Valt in de nacht idd | Gewijzigd: 7 februari 2012, 22:16 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Edit: Valt in de nacht idd
Hij zegt::: Dat zou ANDERS = dat hij weet dat het geen sneeuw zal zijn..
Bij Stavoren is het juist niet bewolkt, om 22.00 uur onbewolkt, dus dat klopt niet.
http://www.knmi.nl/actueel/
als de tocht er niet komt,wil ik als troost 2 weken lang elke dag sneeuw met uiteindelijk resultaat 6 meter.
en als we geen sneeuw meer krijgen,dan wil ik als troost de tocht.
Dat is wat anders dan eerst zeggen ''Licht bewolkt''
Maar okeej duidelijk dus dat het dan apart is jah.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
De temperaturen zijn goed voor sneeuw, dauwpunt is ook onder nul... Met een sneeuwbui zakt de temperatuur zo onder het vriespunt, dus ik zie het probleem niet eigenlijk.
Temp op 850 Hpa en de Theta-e waarden (van Johann geleerd) liggen wel op het randje
en als we geen sneeuw meer krijgen,dan wil ik als troost de tocht.
Prima idee. Sneeuw tot aan de dakgoot. Ik ga alvast hamsteren. Zolang we online kunnen is er niets aan de hand. Geef de kinderen wel les in rekenen en schrijven. En mijn werk is in een winkel dus daar komt toch niemand. Heeft mijn man ook lekker vrij.. heerlijkkkkk.... Nostalgischer kun je het toch niet hebben... Dus weergoden, wat gaat het worden. Krijgen we eindelijk weer een mooie tocht, of raak ik eindelijk eens ingesneeuwd...
Een hogedrukgebied boven Denemarken zorgt voor een noordoostelijke stroming waarmee droge en koude continentale lucht wordt aangevoerd. Woensdag schuift het hogedrukgebied naar het midden van de Noordzee.
Vanavond en vannacht wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en blijft het op een vlok sneeuw daargelaten droog. Met een temperatuur rond -7 graden zal het matig vriezen. Er staat een matige en aan zee vrij krachtige noordoosten waardoor het veel kouder zal aanvoelen.
Woensdag perioden met zon afgewisseld door wolkenvelden en droog. In de middag loopt de temperatuur tijdelijk op naar -1 graad. De wind waait matig en komt uit het noordoosten. In de nacht naar donderdag zal het opnieuw matig gaan vriezen met temperatuur omstreeks -8 graden.
Een hogedrukgebied boven Scandinavië heeft een uitloper in de richting van de Britse Eilanden en zorgt nog altijd voor de aanvoer van koude vrieslucht. In de loop van het weekend zakt het hogedrukgebied naar het zuiden en komt de aanvoer van zachtere lucht opgang.
Donderdag wolkenvelden en in de middag iets boven nul. Vrijdag en zaterdag flink wat zon en lichte tot matige vorst. Zondag gaat het dooien!
Twitterbericht: Ook het Europees model (ECMWF) is resoluut. Vanaf zondag gaat het dooien!
Zondagmiddag +3.5°C
Temp moet op of onder de 15 graden zijn op 850Hpa geloof ik ja, dat gaan we wel halen met deze kaarten
Kou in Amerika betekent WC in Europa. Daarom was het zo koud tot Texas en lag er hier in Lapland geen sneeuw.
Ja prachtige kaarten, verwacht ook gewoon sneeuw dinsdag op basis van de laatste run EC. Zondag en maandag nog wat kans op natte sneeuw en/of andere ellende?
Vind dit toch leuker dan 10 dagen naar een koude pluim staren | Gewijzigd: 7 februari 2012, 22:42 uur, door pressna
Ik denk zelf dat de temperaturen maandag t/m woensdag gewoon rond het vriespunt zijn hier in het zuiden. Als deze hoeveelheid neerslag op de kaarten blijft de komende dagen dan gaan we het meemaken