De kans op koudegolven wordt steeds kleiner in deze tijden van klimaatverandering, daarom moeten we nu het nog kan er optimaal gebruik van maken. Maar ik vrees dat het net te weinig is voor een Elfstedentocht.
Klimaatveranderingen kunnen juist ook voor korte maar heftige weer situatie's zorgen. Vind het al apart dat we de laatste paar jaar vaak over ''echte winter'' mogen spreken. En dat in tijden van die bla bla bla veranderingen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Hoezo? Ik vind deze pluim zo erg nog niet. De meeste leden gaan na dinsdag toch weer voor kou. Als dit uitkomt dan hebben we hooguit 2 dagen lichte dooi. Zelfs in de winters van 63 en 79 had wel eens van zulke dagen. Ik hoop nog steeds op de Groenlandblokkade waardoor de sneeuwkansen ook toe nemen.
Europa werd koud,Amerika werd minder koud.
Nu Europa de greep op de winter ietsjes lijkt te verliezen komen er berichten dat Amerika weer kou kan verwachten.
Zo gaat dat elke winter......Is het in Amerika lang koud is het in Europa veel minder met de winter.
(Valt me op)
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Nu Europa de greep op de winter ietsjes lijkt te verliezen komen er berichten dat Amerika weer kou kan verwachten.
Zo gaat dat elke winter......Is het in Amerika lang koud is het in Europa veel minder met de winter.
(Valt me op)
Klopt heeft te maken met de drukverdeling....maar dat wis je al wel.
- Ten tweede het tempo van de stijging van de temperatuur ligt extreem hoog in vergelijking tot eerdere perioden, wat dus aangeeft dat er meet aan de hand moet zijn dan alleen maar een natuurlijke oorzaak.
Okeej jij mag er in geloven,ieder zijn mening erover. Niks mis mee
Je zou toch verwachten dat het dan daar met de uitstraling van de sneeuw en dicht bij het IJsselmeer het daar veel kouder zou moeten zijn.
Of komt de warme lucht nu al heel snel dichterbij?
Je zou toch verwachten dat het dan daar met de uitstraling van de sneeuw en dicht bij het IJsselmeer het daar veel kouder zou moeten zijn.
Je geeft het antwoord zelf al he bewolking | Gewijzigd: 7 februari 2012, 22:04 uur, door thunderfreak
Heeft te maken met de bewolking. http://www.sat24.com/nl/nl?ir=true
Ik vind het wel een redelijke pluim. echt dooi blijft uit en na een dag of 3 wat warmer (lees; nog onder gemiddeld voor feb) zoekt de pluim alweer wat kouder gemiddelden op. Mooi strak ijs om over een dag of 10 de elfsteden op te schaatsen.
Alleen jammer van alle neerslag op maandag en dinsdag..
Dat zou anders wel eens een heel mooi dik pak sneeuw kunnen zijn