Mee eens en dooi-dippie wordt zelfs al minder. Die blokkade stond gisteren bij gfs nl. pas voor de 16e berekend.
"Onze" meestal erg voorzichtige weerman Ed Aldus, liet zojuist weten dat na de kortstondige temperatuurstijging van as weekeinde, toch weer nieuwe kou met sneeuw op de kaarten verschijnt. "We zijn nog niet van deze winter af"liet hij weten.
temp stijging aanstaande weekend? Ik dacht dat juist het weekend , m.n. zaterdag, erg koud zou worden.
Een ruime meerderheid van de leden van het aan het ECMWF gelieerde atmosfeermodel verwachten dat de temperatuur vanaf zondag boven nul gaat uitkomen. Echter: op de lange termijn (nog niet zichtbaar op deze pluim) mogelijk toch weer kouder!
en met sneeuw..... mi
Kouder dan wat?
Vooralsnog denk ik dat je moet lezen dat we vanaf zondagochtend een paar warme (in verhouding tot de afgelopen periode dan) dagen krijgt, zelfs geen nachtvorst en dat deze nachtvorst later in de week weer terugkeert.
.
Jan verras ons met 'mooie leden' zometeen!
1 ding is in ieder geval wel wat duidelijk: het ziet er beter uit dan gisteren!
Dat kan helemaal niet,de 56kflex is al jaren geleden afgeschaft (technisch verhaal).
Ik denk dat komende zondag het wel eens kan gaan gebeuren met die tocht der tochten.
welke EC run is dat nou dan? de 00UTC? want als dat zo is, zie ik idd veel dooi overdag in Friesland en omgeving t/m vrijdag, 's nachts wel temps van tussen -2 en -8