Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 16:23:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 13:34:58

14 Nov 2024 15:12:29

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
ikvdd
Lid
6 februari 2012, 21:51 uur | Bericht #334107
Citaat van Eifel, maandag 6 februari 2012, 21:45 uur Meer leden gaan voor kou zie ik.

Er zijn minder extreme leden bij dan vanochtend. Gemiddelde is ook ongeveer hetzelfde. Lijkt me er ook op dat we meer neerslag gaan krijgen en de temperaturen normaler blijven voor de tijd van het jaar.

Maar zoals altijd wachten we wel af! Helemaal afschrijven zou ik de winter nog niet doen, maar we gaan waarschijnlijk wel een ander soort winter krijgen.
Reutel
Lid
6 februari 2012, 21:51 uur | Bericht #334108
Citaat van zwoof, maandag 6 februari 2012, 21:48 uur Ja ik ook. Ik denk gekwakkel op het eind. Maar zag hier net ook al weer een hoopvolle kaart voor 16 feb. dus wie weet, slechts een paar dagen dooi en dan vrolijk weer verder.

Ja ik vind het zo slecht nog niet... Nog steeds de mogelijkheid er in dat we zondag nog onder nul blijven, dan kan de tocht misschien maandag gereden worden. Probleem zal wel de neerslag zijn die er bij komt kijken... Maar ik zie het wel zitten. Met een beetje geluk een enorme bak met verse sneeuw! Komen de sneeuwliefhebbers ook aan hun trekken.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Waarom deze advertentie?
cermisan
Lid
6 februari 2012, 21:52 uur | Bericht #334110
Citaat van Jpp, maandag 6 februari 2012, 21:29 uur begin 2de vorstperiode?

De beer is verdwenen en de Azorenpuist staat weer op de kaart. Als het al koud gaat worden dan is dit volgens mij niet zo'n stabiele periode als de afgelopen dagen. Misschien wel met veel meer neerslag. Sneeuw?
jcroon
Lid
6 februari 2012, 21:54 uur | Bericht #334115
Citaat van sneeuw, maandag 6 februari 2012, 21:38 uur Pluimm
wil "startdatum 20120206 12"niet zeggen "de pluim van 6 februari 2012 van 12 uur", dan is het de "oude"die we al kennen...
6 februari 2012, 21:55 uur | Bericht #334117
de pluim ziet er niet slecht uit vind ik nog veel leden voor kou zondag!
maak me er niet nog niet zo druk om wie weet morgen weer een koude pluim
de pluim houd het gewoon spannend!
akammd
Lid
6 februari 2012, 21:55 uur | Bericht #334118
Citaat van Reutel, maandag 6 februari 2012, 21:51 uur Ja ik vind het zo slecht nog niet... Nog steeds de mogelijkheid er in dat we zondag nog onder nul blijven, dan kan de tocht misschien maandag gereden worden. Probleem zal wel de neerslag zijn die er bij komt kijken... Maar ik zie het wel zitten. Met een beetje geluk een enorme bak met verse sneeuw! Komen de sneeuwliefhebbers ook aan hun trekken.

Zo is dat, de schaatsliefhebbers hebben hun kans gehad . Nu wordt het tijd voor een sneeuwdump, kunnen hier nog wel wat gebruiken.
Brisk
Lid
6 februari 2012, 21:56 uur | Bericht #334121
Citaat van jcroon, maandag 6 februari 2012, 21:54 uur wil "startdatum 20120206 12"niet zeggen "de pluim van 6 februari 2012 van 12 uur", dan is het de "oude"die we al kennen...

Ja en Dinsdag 7 febr. was gisteren???
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
6 februari 2012, 21:56 uur | Bericht #334122
Oostelijke tot Noord-Oostelijke stroming door Lagedruk gebieden is niet bepaald standvastig.
Hogedruk bowerkl is weg van de kaarten en heeft zich naar Azie verplaatst.

Kwakkelwinter met winterse neerslag in het verschiet.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
vdweste
Lid
6 februari 2012, 21:57 uur | Bericht #334125
Citaat van jcroon, maandag 6 februari 2012, 21:54 uur wil "startdatum 20120206 12"niet zeggen "de pluim van 6 februari 2012 van 12 uur", dan is het de "oude"die we al kennen...

Nee dit is toch echt de pluim van vanavond. Er staat ook dinsdag boven.
6 februari 2012, 21:57 uur | Bericht #334126
Citaat van Brisk, maandag 6 februari 2012, 21:56 uur Ja en Dinsdag 7 febr. was gisteren???

Is gewoon de nieuwe pluim inderdaad!

En daarbij vond ik de pluim van gisteren stukken beter. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:58 uur, door thunderfreak

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Han
Lid
6 februari 2012, 21:59 uur | Bericht #334130
Dan maar eens wat positief nieuws dan weer ipv te praten over het weer wat er pas over een week moet zijn.
Op dit moment meet De Bilt de laagste temperatuur van Nederland! (- 13,2 C)
Wel bijzonder want de laatste tijd had Lelystad de primeur.

Ook leuk is de sterke stijging van de luchtdruk (> 1037 hPa) wat er ook positief uit ziet.
Kortom, de komende nacht vast nog wel een keertje zeer strenge vorst.
De laagste temperaturen worden toch pas vroeg in de ochtend bereikt.
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 22:00 uur | Bericht #334131
Citaat van Reutel, maandag 6 februari 2012, 21:51 uur Ja ik vind het zo slecht nog niet... Nog steeds de mogelijkheid er in dat we zondag nog onder nul blijven, dan kan de tocht misschien maandag gereden worden. Probleem zal wel de neerslag zijn die er bij komt kijken... Maar ik zie het wel zitten. Met een beetje geluk een enorme bak met verse sneeuw! Komen de sneeuwliefhebbers ook aan hun trekken.

Waaronder ik de allergrootste sneeuwliefhebber

QUOTE(arend @ Feb 6 2012, 21:55) <{POST_SNAPBACK}>
Zo is dat, de schaatsliefhebbers hebben hun kans gehad . Nu wordt het tijd voor een sneeuwdump, kunnen hier nog wel wat gebruiken.

Die lelijke groene plek in NL kan idd wel wat witte verf gebruiken. Maar hoop ook dat de tocht alsnog doorgaat.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
jcroon
Lid
6 februari 2012, 22:02 uur | Bericht #334132
Citaat van Han, maandag 6 februari 2012, 21:59 uur Kortom, de komende nacht vast nog wel een keertje zeer strenge vorst.
De laagste temperaturen worden toch pas vroeg in de ochtend bereikt.

Dat past ook geheel in de lijn der verwachtingen
6 februari 2012, 22:02 uur | Bericht #334134
Omgedraaide wereld.
Was toch lekkerder de pluim van gisteren

PLUIM_06260_NWT_6_februarie_2012.png

Eifel
Lid
6 februari 2012, 22:05 uur | Bericht #334136
Citaat van ikvdd, maandag 6 februari 2012, 21:51 uur Er zijn minder extreme leden bij dan vanochtend. Gemiddelde is ook ongeveer hetzelfde. Lijkt me er ook op dat we meer neerslag gaan krijgen en de temperaturen normaler blijven voor de tijd van het jaar.

Maar zoals altijd wachten we wel af! Helemaal afschrijven zou ik de winter nog niet doen, maar we gaan waarschijnlijk wel een ander soort winter krijgen.
Ik schrijf de winter zeker nog niet af. Maar een lang standvastig winter weer word wel krapper. Als hoop ik het niet. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 22:06 uur, door Eifel
6 februari 2012, 22:09 uur | Bericht #334138

Vannacht bitter koud - weekend dooi om de noord?
6 februari 2012 - 19:33

Eerst gaan we op naar een zeer koude nacht waarbij het kwik zakt naar gemiddeld waarden tussen -11 en -14 graden. Plaatselijk wordt het echter kouder en zal de temperatuur beneden de -15 graden uitkomen. In Lelystad was het om 19.00 al -13.0 graden!

Daarna wordt de vorst getemperd door wolken en de opstekende noordoostenwind. Vooral de nacht naar woensdag verloopt minder koud bij -4 tot -9 graden. De kouliefhebbers zijn al behoorlijk verwend en dit soort temperaturen stemmen al tot wat zorgelijke gezichten hier en daar. De nacht naar donderdag kan het plaatselijk alweer streng vriezen maar bereikt later in de nacht vanuit het noorden een nieuw gebied met wolken ons land waardoor het kwik weer oploopt. In het noorden zou het donderdag overdag zelfs even een graadje kunnen dooien. Lokaal valt een sneeuwbui.

De nacht naar vrijdag en zaterdag verlopen dan weer zeer koud met overwegend strenge vorst als een rug van hogedruk vanuit Polen en Duitsland over ons land komt te liggen. De as blijft oostelijk en dus wordt de Noordzee goedddeels buiten spel gehouden. Vrijdag overdag vriest het enkele graden en is er veel zon.

Vanaf zaterdag neemt de kans toe dat we onder invloed komen van een hogedrukgebied op de oceaan. En dus druppelt er dan lucht vanaf de Noordzee ons land binnen. Het lijkt niet al te hard te waaien waardoor de vorst landinwaarts niet zomaar verdreven is. Anders is dit in de kustprovincies waar het zaterdag nog net goed kan aflopen maar waarbij de nacht naar zondag nog maar wat lichte vorst geeft. De eerste dag van het weekend neemt de kans op lichte dooi voor de kustprovincies dan serieus toe terwijl het kwik landinwaarts en metname naar het zuidoosten toe rond nul schommelt. Zondag neemt de kans op 'dooi om de noord' verder toe en lopen de temperaturen in heel het land op tot iets boven het vriespunt.

Johan kamphuis

Sneeuwhoogte.nl

karelk
Lid
6 februari 2012, 22:10 uur | Bericht #334141
Citaat van Eifel, maandag 6 februari 2012, 21:47 uur Gevoel of weet?

Een gok, iemand die claimt het weer over 2 weken te kunnen voorspellen moet je niet serieus nemen natuurlijk.
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 22:12 uur | Bericht #334144
De 15 daagse-pluim:
pluim_volledig_06260.png
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
6 februari 2012, 22:14 uur | Bericht #334147
In mij zojuist geplaatste actualisatie gaf ik al aan dat binnen de betrouwbare termijn er nog geen winterzorgen behoeven te zijn.

Het al lang zichtbare keerpunt rond en vanaf komend weekend blijft nadrukkelijk de pluimen en wordt nu ook door GFS oper in beeld gebracht. Sowieso is het esn gemiddelde van de GFS 12z run slechts te noemen.

Ec ens 00z was in vergelijking daarmee iets minder overtuigend zonaal maar gaf als gemiddelde na het weekend ook plus temp.

Lichte dooi lijkt dan ook obv de Uitvoer redelijk consistent aanwezig voor begin volgende week. Een scenario dat zich deze week ook in de Uitvoer af en toe openbaarde was er 1 van terugkeer kou na die tijdelijke verzachting.
De 12z run oper EC laat vandaag dit scenario opnieuw zien, onderstaand de laatste 3 kaarten van de 10-daagse.
Tijdelijk zachter in meer NW aanvoer, sneeuwkansen daarna in meer N/NO aanvoer en uiteindelijk weer herstel van de koude situatie, met opnieuw dezelfde hoopvolle ontwikkelingen op het Noordelijk Halfrond.

Eerste teken dat de huidige kou toch flink gaat terugvechten medio volgende week?

ECH1_192.gif_Ronald_1.png
ECH1_216.gif_Ronald_2.png
ECH1_240.gif_Ronald_3.png

Ronald de Wildt

Raymond
Lid
6 februari 2012, 22:15 uur | Bericht #334149
Zelfs het slechte nieuws is niet geel slecht. T wellicht boven nul en misschien ook niet. Een dooiaanval wordt niet voorzien nog, dus ik heb ondanks dat de scherpe kantjes eraf gaan de hoop echt nog niet opgegeven. Door de toenemende wind en de nog altijd lage temps kan het ijs nog behoorlijk aansterken. Dus: Moed houden nog even.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.474 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 59 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 59, lezen 6 mensen het topic "Herfstdiscussietopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden