Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

15 Nov 2024 13:34:58

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
6 februari 2012, 20:07 uur | Bericht #333938
Citaat van Reutel, maandag 6 februari 2012, 20:07 uur Zondag kan nog wel eens een gevaarlijke dag worden. Temperaturen net boven het vriespunt en veel neerslag.
En de temp op hoogte ?
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
6 februari 2012, 20:09 uur | Bericht #333940
Citaat van Picobyte, maandag 6 februari 2012, 19:54 uur Zonlicht is een niet te onderschatten factor,met ca 1000Watt per vierkante meter is het effect ook voor mensen direct voelbaar.
Alleen is er een groot verschil tussen het continent helemaal wit door sneeuw of een sneeuwvrij Albedo van iets meer dan vijftig procent reflectie.
Zit veel rekenwerk achter wat ik zelf niet eens helemaal begrijp maar kijk naar de geschiedenis en je zal snel zien dat de winter in ons land naloopt op de zonnewende,en bovendien dat wegen strooien meer opwarming van onze planeet veroorzaakt omdat zwart asfalt zo veel zonlicht invangt en mede daardoor al heel die CO2 zwendel al kansloos is.
Zout strooien op zwart asfalt zou echt zeer zwaar bestraft moeten worden als het om broeikas effect gaat.
Dus CO2 tax is wederom bewezen pure zwendel.

1000 w/m² ? Zo dan! het is meer in deze orde van grootte 1,413 – 1,321 W/m²
Oh en sublimeren is van gas naar vast en vervluchtigen van vast naar gas.
Waarom deze advertentie?
markietje
Lid
6 februari 2012, 20:10 uur | Bericht #333943
Knmi is toch de meest betrouwbare bron? Als dat zo is en die pluim van de knmi dan hebben we gewoon zondag effe temps boven 0. Daarna gaan we met een pak sneeuw weer lekker door vriezen.
6 februari 2012, 20:10 uur | Bericht #333944
Waarom zeggen er veel ''onrealistisch en zo plots dooi,lijkt me sterk''

We leven met een Zee klimaat,zo kan het vriezen een paar graden en de volgende dag ken je met +6 zitten,alsof we dat niet eerder meegemaakt hebben? In heel Europa zit kou jah,alleen het feit is dat de kou voorraad ook afneemt,en ons zee klimaat heeft geeft geen aandacht aan hoe koud het is in de rest van Europa.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Tyshane
Lid
6 februari 2012, 20:15 uur | Bericht #333947
Citaat van markymark2000, maandag 6 februari 2012, 20:09 uur Oh en sublimeren is van gas naar vast en vervluchtigen van vast naar gas.
Van vast naar gas is wel degelijk sublimeren. In de meteorologie is van gas naar vast ook sublimeren...
KJW
Lid
6 februari 2012, 20:15 uur | Bericht #333948
Citaat van thunderfreak, maandag 6 februari 2012, 20:10 uur Waarom zeggen er veel ''onrealistisch en zo plots dooi,lijkt me sterk''

We leven met een Zee klimaat,zo kan het vriezen een paar graden en de volgende dag ken je met +6 zitten,alsof we dat niet eerder meegemaakt hebben? In heel Europa zit kou jah,alleen het feit is dat de kou voorraad ook afneemt,en ons zee klimaat heeft geeft geen aandacht aan hoe koud het is in de rest van Europa.

Klopt. Met aanlandige winter is het hier vrijwel altijd dooi, zelfs met een koude noorden wind. Tenzij zeeën om ons heen zijn dichtgevroren ofso.
Stefanv
Moderator
6 februari 2012, 20:17 uur | Bericht #333949
Citaat van thunderfreak, maandag 6 februari 2012, 20:10 uur Waarom zeggen er veel ''onrealistisch en zo plots dooi,lijkt me sterk''

Kijk toch nog iemand die de roze winterbril afzet!
En ik hoor hier mensen over dooi op LT nou LT is het volgens mij niet meer;)
En als het winters was had je het maar al te graag verteld maar helaas ook dit hoort erbij | Gewijzigd: 6 februari 2012, 20:18 uur, door Stefanv
Reutel
Lid
6 februari 2012, 20:19 uur | Bericht #333955
Citaat van Weatherman, maandag 6 februari 2012, 20:07 uur En de temp op hoogte ?

Volgens de kaarten gaat dat regen/ijzel worden.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
6 februari 2012, 20:22 uur | Bericht #333960
Wie kan er mij duidelijkheid geven waarom het knmi tot en met zondag nog steeds strenge vorst afgeeft en de kaarten anders zeggen?
Hebben hun nog andere bronnen ? Kaartje is vanavondnog bij gewerkt.. (de lange termijn is nog niet bij gewerkt)

Jan ? Johann ?... Hebben jullie ook nog zicht op een mogelijke verlenging van de vorst?
6 februari 2012, 20:25 uur | Bericht #333963
Citaat van Jeffrey83, maandag 6 februari 2012, 20:22 uur Wie kan er mij duidelijkheid geven waarom het knmi tot en met zondag nog steeds strenge vorst afgeeft en de kaarten anders zeggen?
Hebben hun nog andere bronnen ? Kaartje is vanavondnog bij gewerkt.. (de lange termijn is nog niet bij gewerkt)

Jan ? Johann ?... Hebben jullie ook nog zicht op een mogelijke verlenging van de vorst?

1 Ding weet ik wel,na de run van EC zal ongetwijfeld de verwachting ook veranderen bij KNMI. Komt niet meer overeen.
Daarbij is de verwachting gebaseerd op de members,die vannacht nog vrij koud zaten.
| Gewijzigd: 6 februari 2012, 20:26 uur, door thunderfreak

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
jcroon
Lid
6 februari 2012, 20:25 uur | Bericht #333964
Citaat van pietjelol, maandag 6 februari 2012, 19:43 uur Ik denk dat het zomaar wel es langer gaat duren de dooi aanval. Dan dat de runs aangeven. Dit komt door dat koude lucht vaak blijft "plakken". En zon hogedrukgebied is niet zomaar weg.
Over het "plakken"van de kou is al eens eerder iets gezegd hier , ik meen door Johann...

QUOTE(Ray-Midden-Delfland @ Feb 6 2012, 19:57) <{POST_SNAPBACK}>
ZUURCASTEN.
Wat is dat toch, dat gecdoe met de dooi komt. Natuurlijk komt de dooi een keer. Dat is zeker. Alleen weet geen mens met zekerheid wanneer. Een week vooruitkijken is toch al heikel, dus waarom nu al over dooi beginnen als de kans daarop nog allerminst een zekerheid is?

Evenmin aanhouden van de (strenge) vorst.
De waarden voor de dooi zijn wel heel hoog, dat kan ook wel wat minder, wellicht gewoon lichte vorst zoals we die zo vaak zien in Nederland in februari. Ik vermoed dat ook wel.
Raymond
Lid
6 februari 2012, 20:26 uur | Bericht #333966
Citaat van Jeffrey83, maandag 6 februari 2012, 20:22 uur Wie kan er mij duidelijkheid geven waarom het knmi tot en met zondag nog steeds strenge vorst afgeeft en de kaarten anders zeggen?

Het KNMI geeft geen strenge vorst tot in het weekeinde maar na de helft van deze week lochte tot matige vorst door opkomende bewolking.
barto
Lid
6 februari 2012, 20:29 uur | Bericht #333969
Voor alle winterliefhebbers en dooi zeurders en sneeuw haters en sneeuwliefhebbers
Als ik t dus samenvat zoals IK het graag samen vat , krijgen we donderdag eerst een dik vet pak sneeuw voor de sneeuwliefhebbers.
Zaterdag valt de dooi in voor 1 dag voor de mensen die dooi dooi roepen, de mensen die van schaatsen houden en de tocht der tochten gaan als een dolle zondag zorgen dat ze t ijs glad krijgen door t glad te strijken. Maandag gaat de vrieskou terug komen met 1maand min 20, na de ticht der tochten sneeuwt t nog effe en dan krijgen we heerlijk lente, zow iedereen tevrede? Dat is wat ik uit alle berichten lees ongeveer met MIJN korreltje zout haha , veel winterplezier mensen geniet van wat we hebben....
Life is to short to zeik over het weer....kijk,voel,en genietNiet meer en niet minder.
Gijs
Lid
6 februari 2012, 20:29 uur | Bericht #333970
Run EC is helemaal niet zo slecht, iets beter dan vanochtend zelfs.
Benieuwd naar de pluim:D
6 februari 2012, 20:31 uur | Bericht #333972
Citaat van Gijs, maandag 6 februari 2012, 20:29 uur Run EC is helemaal niet zo slecht, iets beter dan vanochtend zelfs.
Benieuwd naar de pluim:D

Zie je,elfstedenkoorst is schadelijk.......
niet zo slecht,geen winter,geen lente
niet weer waar iemand op zit te wachten lijkt mij
6 februari 2012, 20:32 uur | Bericht #333973
Citaat van Ray-Midden-Delfland, maandag 6 februari 2012, 20:26 uur Het KNMI geeft geen strenge vorst tot in het weekeinde maar na de helft van deze week lochte tot matige vorst door opkomende bewolking.

Zaterdag op zondag nacht (ik ga er vanuit dat het niet overdag is tenminste) geven ze 12 tot 14 graden onder 0 af... Ga jij ff bijdehand lopen doen... Post dan niks....
6 februari 2012, 20:35 uur | Bericht #333980
Citaat van Jeffrey83, maandag 6 februari 2012, 20:32 uur Zaterdag op zondag nacht (ik ga er vanuit dat het niet overdag is tenminste) geven ze 12 tot 14 graden onder 0 af... Ga jij ff bijdehand lopen doen... Post dan niks....

Is gebaseerd op afgelopen nacht na de laatste run van gister avond.
Gebaseerd op de toen nog meest koude leden. Moet dus nog bijgewerkt worden vannacht rond 1 uur ofzo met de pluim van 21.30.

Die zal veel minder koud zijn.

akammd
Lid
6 februari 2012, 20:37 uur | Bericht #333985
GFS 12z run volledige pluimen, Midden Nederland (operationeel, parallel):

graphe_ens4.gif

graphe_ens4parallel.gif
6 februari 2012, 20:38 uur | Bericht #333988
Volgens de Noren drie dagen dik dooi, en dan komen de sneeuwliefhebbers weer aan bod! Ik hoop op zaterdag(komende dan).......

http://www.yr.no/sted/Nederland/Drenthe/As...tidsvarsel.html | Gewijzigd: 6 februari 2012, 20:38 uur, door deproefmeester
santona
Lid
6 februari 2012, 20:40 uur | Bericht #333989
Laat die historische winter maar komen...
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.473 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 41 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 41, lezen 4 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 17".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden