En de temp op hoogte ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Alleen is er een groot verschil tussen het continent helemaal wit door sneeuw of een sneeuwvrij Albedo van iets meer dan vijftig procent reflectie.
Zit veel rekenwerk achter wat ik zelf niet eens helemaal begrijp maar kijk naar de geschiedenis en je zal snel zien dat de winter in ons land naloopt op de zonnewende,en bovendien dat wegen strooien meer opwarming van onze planeet veroorzaakt omdat zwart asfalt zo veel zonlicht invangt en mede daardoor al heel die CO2 zwendel al kansloos is.
Zout strooien op zwart asfalt zou echt zeer zwaar bestraft moeten worden als het om broeikas effect gaat.
Dus CO2 tax is wederom bewezen pure zwendel.
1000 w/m² ? Zo dan! het is meer in deze orde van grootte 1,413 – 1,321 W/m²
Oh en sublimeren is van gas naar vast en vervluchtigen van vast naar gas.
We leven met een Zee klimaat,zo kan het vriezen een paar graden en de volgende dag ken je met +6 zitten,alsof we dat niet eerder meegemaakt hebben? In heel Europa zit kou jah,alleen het feit is dat de kou voorraad ook afneemt,en ons zee klimaat heeft geeft geen aandacht aan hoe koud het is in de rest van Europa.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
We leven met een Zee klimaat,zo kan het vriezen een paar graden en de volgende dag ken je met +6 zitten,alsof we dat niet eerder meegemaakt hebben? In heel Europa zit kou jah,alleen het feit is dat de kou voorraad ook afneemt,en ons zee klimaat heeft geeft geen aandacht aan hoe koud het is in de rest van Europa.
Klopt. Met aanlandige winter is het hier vrijwel altijd dooi, zelfs met een koude noorden wind. Tenzij zeeën om ons heen zijn dichtgevroren ofso.
Kijk toch nog iemand die de roze winterbril afzet!
En ik hoor hier mensen over dooi op LT nou LT is het volgens mij niet meer;)
En als het winters was had je het maar al te graag verteld maar helaas ook dit hoort erbij | Gewijzigd: 6 februari 2012, 20:18 uur, door Stefanv
Volgens de kaarten gaat dat regen/ijzel worden.
Hebben hun nog andere bronnen ? Kaartje is vanavondnog bij gewerkt.. (de lange termijn is nog niet bij gewerkt)
Jan ? Johann ?... Hebben jullie ook nog zicht op een mogelijke verlenging van de vorst?
Hebben hun nog andere bronnen ? Kaartje is vanavondnog bij gewerkt.. (de lange termijn is nog niet bij gewerkt)
Jan ? Johann ?... Hebben jullie ook nog zicht op een mogelijke verlenging van de vorst?
1 Ding weet ik wel,na de run van EC zal ongetwijfeld de verwachting ook veranderen bij KNMI. Komt niet meer overeen.
Daarbij is de verwachting gebaseerd op de members,die vannacht nog vrij koud zaten.
| Gewijzigd: 6 februari 2012, 20:26 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Over het "plakken"van de kou is al eens eerder iets gezegd hier , ik meen door Johann...
Wat is dat toch, dat gecdoe met de dooi komt. Natuurlijk komt de dooi een keer. Dat is zeker. Alleen weet geen mens met zekerheid wanneer. Een week vooruitkijken is toch al heikel, dus waarom nu al over dooi beginnen als de kans daarop nog allerminst een zekerheid is?
Evenmin aanhouden van de (strenge) vorst.
De waarden voor de dooi zijn wel heel hoog, dat kan ook wel wat minder, wellicht gewoon lichte vorst zoals we die zo vaak zien in Nederland in februari. Ik vermoed dat ook wel.
Het KNMI geeft geen strenge vorst tot in het weekeinde maar na de helft van deze week lochte tot matige vorst door opkomende bewolking.
Als ik t dus samenvat zoals IK het graag samen vat , krijgen we donderdag eerst een dik vet pak sneeuw voor de sneeuwliefhebbers.
Zaterdag valt de dooi in voor 1 dag voor de mensen die dooi dooi roepen, de mensen die van schaatsen houden en de tocht der tochten gaan als een dolle zondag zorgen dat ze t ijs glad krijgen door t glad te strijken. Maandag gaat de vrieskou terug komen met 1maand min 20, na de ticht der tochten sneeuwt t nog effe en dan krijgen we heerlijk lente, zow iedereen tevrede? Dat is wat ik uit alle berichten lees ongeveer met MIJN korreltje zout haha , veel winterplezier mensen geniet van wat we hebben....
Benieuwd naar de pluim:D
Zie je,elfstedenkoorst is schadelijk.......
niet zo slecht,geen winter,geen lente
niet weer waar iemand op zit te wachten lijkt mij
Zaterdag op zondag nacht (ik ga er vanuit dat het niet overdag is tenminste) geven ze 12 tot 14 graden onder 0 af... Ga jij ff bijdehand lopen doen... Post dan niks....
Is gebaseerd op afgelopen nacht na de laatste run van gister avond.
Gebaseerd op de toen nog meest koude leden. Moet dus nog bijgewerkt worden vannacht rond 1 uur ofzo met de pluim van 21.30.
Die zal veel minder koud zijn.
http://www.yr.no/sted/Nederland/Drenthe/As...tidsvarsel.html | Gewijzigd: 6 februari 2012, 20:38 uur, door deproefmeester